strand en zwembad: onverantwoord

Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Hoewel ik alle respect kan hebben voor de mening van bijvoorbeeld Memento en zeker als het dan plaatsen betreft waar het nog kan; toch wordt het steeds moeilijker, ook voor een christen om aan het strand te zitten.

Je kan je trouwens ook wel afvragen of het gemiddelde strandvermaak past. Natuurlijk staan we ook als christen in de wereld, maar we zijn toch niet meer van de wereld. Persoonlijk heb ik veel moeite met stranden, want hoe kunnen de bede 'Wend, wend mijn oog van d'ijdelheden af' op onze lippen leggen als we ons bewust midden in de ijdelheid plaatsen. Zo ook met pretparken als Efteling. Ik kan met niet voorstellen dat een christen, ook in de christelijke vrijheid, daar gemakkelijk loopt.

Welk bijbels argument is daar voor aan te dragen?
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Majorca

Bericht door Majorca »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Ho, open even een nieuwe topic over woordkeus. Hier ging het over zwemmen in je blootje.
nee hoor, het gaat echt niet over zwemmen in bloot. Ik heb het niet over naaktstranden, maar over gewone stranden. Al die bikinis zijn meestal ook niets verhullend. Je kan zo'n beetje alles zien, en dat is niet christelijk.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Oorspronkelijk gepost door Majorca
Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Ho, open even een nieuwe topic over woordkeus. Hier ging het over zwemmen in je blootje.
nee hoor, het gaat echt niet over zwemmen in bloot. Ik heb het niet over naaktstranden, maar over gewone stranden. Al die bikinis zijn meestal ook niets verhullend. Je kan zo'n beetje alles zien, en dat is niet christelijk.
Die maatstaven hanterend kan ik 's zomers ook niet naar school, en ook niet door de stad lopen...
gerrit de 2e
Berichten: 754
Lid geworden op: 15 dec 2003, 22:38
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Ik denk dat het persoonlijk is. De ene man is eerder van z'n apprepo dan de ander.
Ik vind het moeilijk om naar een druk strand te gaan.
Ben 2 jr. geleden in Rockanje geweest en moet dan de hele dag ogen uitrukken.
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2e
Ik denk dat het persoonlijk is. De ene man is eerder van z'n apprepo dan de ander.
Ik vind het moeilijk om naar een druk strand te gaan.
Ben 2 jr. geleden in Rockanje geweest en moet dan de hele dag ogen uitrukken.
Gat in de markt voor de refowinkeltjes, verduisteringsbrilletjes!:eur
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Majorca

Bericht door Majorca »

Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2e
Ik denk dat het persoonlijk is. De ene man is eerder van z'n apprepo dan de ander.
Ik vind het moeilijk om naar een druk strand te gaan.
Ben 2 jr. geleden in Rockanje geweest en moet dan de hele dag ogen uitrukken.
ik denk dat dit waar is. Overigens zit ik ook (helaas) zo in elkaar als bovenstaande.
De vraag is echter of iedereen dat zo goed bij zichzelf kan signaleren?
Majorca

Bericht door Majorca »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Hey Orck je huidige nickname doet niet vermoeden dat je zo over het strandleven denkt
:cool:

Nou in Mallorca kun je ook gewoon rustig met een bootje rond de rotskust varen hoor, ver van alle werelds gewoel...
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Majorca
mensen, kun je als goed christen nog wel met fatsoen naar zwembaden en stranden met dit weer?
Er is daar tenslotte meer erotiek dan in een gemiddelde Playboy.
Ken jij de playboy dan? :D
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Oorspronkelijk gepost door memento
Oorspronkelijk gepost door Majorca
Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Ho, open even een nieuwe topic over woordkeus. Hier ging het over zwemmen in je blootje.
nee hoor, het gaat echt niet over zwemmen in bloot. Ik heb het niet over naaktstranden, maar over gewone stranden. Al die bikinis zijn meestal ook niets verhullend. Je kan zo'n beetje alles zien, en dat is niet christelijk.
Die maatstaven hanterend kan ik 's zomers ook niet naar school, en ook niet door de stad lopen...
Haal je nu geen verschillende dingen door elkaar Memento. Wanneer iets noodzakelijk is, kan het zijn dat we door de wereld heen moeten. Zo moeten we naar school / kerk etc. Maar is dat strand ook noodzakelijk?
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Dit ontaard in een wetjes en regeltjes gehakketak en gekissebis. Mag ik u verwijzen naar die topic? 't Is eigenlijk te gek voor woorden dat we hierover discussieren.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Majorca

Bericht door Majorca »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Oorspronkelijk gepost door Majorca
mensen, kun je als goed christen nog wel met fatsoen naar zwembaden en stranden met dit weer?
Er is daar tenslotte meer erotiek dan in een gemiddelde Playboy.
Ken jij de playboy dan? :D
(deze had ik natuurlijk verwacht...)

Antw:
Niet echt. Maar ik ben wel zo "wereldwijs" dat ik weet wat je daar ongeveer kan verwachten.
Plaats reactie