Theo van Gogh overleden

Robert

Bericht door Robert »

Voorzitter van de Edmund Burk stichting, de conservatieve onafhankelijke 'denktank'.

Edit: hij is overigens een christen, eentje uit onze hoek. Vandaar dat er hier meteen aan hem gedacht wordt.

[Aangepast op 2-11-2004 door Robert]
Carpe Diem tamen Memento Mori
Robert

Bericht door Robert »

Als Theo van Gogh is vermoord vanwege islamitische redenen denk ik dat de film waarin hij koran-teksten op naakte vrouwenlichamen projecteerd de reden zullen zijn.
Zoiets is ontzettend provocerend voor moslims.

Aangezien Spruijt niets gedaan heeft dat daar zelfs in de buurt van komt zeg ik nogmaals dat ik niet denk dat hij zich zorgen hoeft te maken.
Hirschi Ali daarintegen (die samen met van Gogh die film maakte) dus wel. Zij is al in veiligheid gebracht, begreep ik.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Oorspronkelijk gepost door Robert
Voorzitter van de Edmund Burk stichting, de conservatieve onafhankelijke 'denktank'.

Edit: hij is overigens een christen, eentje uit onze hoek. Vandaar dat er hier meteen aan hem gedacht wordt.

[Aangepast op 2-11-2004 door Robert]
En daarom moet hij zich ook zeker niet vermengen met mensen zoals van Gogh, Ali en Wilders. Conservatief met een Christelijk fundament laat zich niet mengen met lui die alleen maar schoppen met een frustratie-fundament zoals Gogh en Ali.

Edit: In de Gezinsgids schrijft deze man dat hij bedrijgt is door ultra-linksen.

[Aangepast op 2/11/04 door Kaw]
Robert

Bericht door Robert »

Wilders is niet te vergelijken met van Gogh.
Overigens heeft Spruijt niets te maken met Ali en van Gogh.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Oorspronkelijk gepost door Robert
Wilders is niet te vergelijken met van Gogh.
Overigens heeft Spruijt niets te maken met Ali en van Gogh.
Gelukkig niet nee.

(Ow, dan was mijn laatste bijdrage onzinnig... Nou ja... Kan gebeuren.)
Harry

Bericht door Harry »

Over het motief van de dader is volgens mij nog niets bekend. Is speculeren nog niet wat vroeg? Misschien was de dader wel van de antirooklobby!
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Oorspronkelijk gepost door Harry
Over het motief van de dader is volgens mij nog niets bekend. Is speculeren nog niet wat vroeg? Misschien was de dader wel van de antirooklobby!
Of van het tuinkaboutersbevrijdingsfront. Niet echt realistisch.

Maar je hebt gelijk. Speculeren mag eigenlijk nog niet, maar ja... Het is wel ergggg logisch om een islamiet te verdenken... Is het niet?

En doe jij ook niet mee? Waarom was iemand elders een visionair?

[Aangepast op 2/11/04 door Kaw]
Harry

Bericht door Harry »

Oorspronkelijk gepost door Kaw
Oorspronkelijk gepost door Harry
Of van het tuinkaboutersbevrijdingsfront. Niet echt realistisch.

Maar je hebt gelijk. Speculeren mag eigenlijk nog niet, maar ja... Het is wel ergggg logisch om een islamiet te verdenken... Is het niet?
Ja, dat moet ik toegeven.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Nu.nl lijkt bij mij plat te liggen. Extra uitzendingen op de tv. Is het erg groot nieuws?
Robert

Bericht door Robert »

speculeren doe je altijd vooraf, anders is het geen speculeren ;)
Het is idd groot nieuws. Het is ws de 2e politieke / ideologische moord in 3 jaar.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Nu.nl lijkt bij mij plat te liggen. Extra uitzendingen op de tv. Is het erg groot nieuws?
http://www.nosnieuws.nl is nog goed te bereiken.

Overigens is het geen speculatie dat dit uit de Islamitische hoek komt. Zie bijgaande tijdslijn:
11.00 - De politie maakt bekend dat de mogelijke dader met een schotwond in een ziekenhuis is opgenomen. Hij wordt later gehoord door de politie.

10.50 - Harry Mens: "Kijk, Theo voerde een kamikazeoorlog en wist dat dit een keer kon gebeuren. Het is nu gebeurd.''

10.50 - De politie bevestigt dat het om Theo van Gogh gaat.

10.43 - "Verschrikkelijk." Zo noemt voorzitter Tonca van het Contactorgaan Moslims en Overheid de dood van Theo van Gogh.

10.37 - Schrijver Ronald Giphart is diep geschokt. "Ik sta nog steeds te trillen. Ik kan er niet bij."

10.30 - "In de Linnaeusstraat zag ik Theo van Gogh fietsen. Toen werd er geschoten", zegt een ooggetuige.

10.20 - De politie heeft het slachtoffer afgedekt met een blauwe tent voor technisch onderzoek.

10.15 - De politie bevestigt de identiteit van het dodelijk slachtoffer nog niet. De betrokken familie moet nog worden ingelicht.

10.10 - Justitie meldt dat het "islamitische teksten" zijn gevonden bij het slachtoffer

10.00 - De productiemaatschappij van Theo van Gogh bevestigt tegenover het Radio 1 Journaal dat de filmmaker in Amsterdam is doodgeschoten.

09:50 uur - AT5 meldt dat Theo van Gogh is doodgestoken. Volgens Amsterdamse tv-zender is hij gevonden met brief of pamflet op de buik.

09:20 uur - Ooggetuigen zien iemand onder een wit laken liggen bij het Oosterpark. Daaruit wordt opgemaakt dat er een dodelijk slachtoffer is.

09:15 uur - Het gerucht doet de ronde dat het slachtoffer schrijver en filmmaker Theo van Gogh is.

09:10 uur - Alle verkeer en openbaar vervoer rondom Oosterpark wordt stilgeelgd. Alles langs het Tropenmuseum en richting Diemen. Oosterpark is afgesloten.

09.00 - De politie achtervolgt de schutter het Oosterpark in Amsterdam-Oost in. Net buiten het park, op de Mauritskade vindt een tweede schietpartij plaats. Een motoragent raakt gewond en de dader wordt in het been geschoten. De schutter wordt opgepakt.

08.50 - Voor het stadsdeelkantoor aan de Linnaeusstraat wordt een man meermalen neergeschoten. Ook een tweede persoon loopt een schotwond op. De schutter rent weg richting het Oosterpark.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Het is dus geen speculatie meer dat een Islamiet van Gogh vermoord heeft. Wat voor gevolgen heeft dat?
memento

Bericht door memento »

Ach ja, of in ons landje is:
1. De persvrijheid te groot
2. De vrijheid van bepaalde (extreme) godsdienstige groeperingen te groot

Het word hoog tijd dat Nederland is minder tolerant wordt. Laten we de oorlog verklaren aan beide groeperingen.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Het is dus geen speculatie meer dat een Islamiet van Gogh vermoord heeft. Wat voor gevolgen heeft dat?
Spiraal van negatieve uitlatingen en geweld.

Wilders zal de rising star zijn, LPF zal hier op mee gaan liften en de moord op Fortuyn er bij halen. Gevolg: Wilders wordt bedreigd, cq daadwerkelijk...... En zo blijven we bezig.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Harry

Bericht door Harry »

Nonsens, je moet de persvrijheid niet aanpakken. Waarom zouden we?

[Aangepast op 2/11/04 door Harry]
Plaats reactie