Is 95 miljoen euro te verantwoorden ?
-
- Contacteer:
Geef mij maar een republiek. Kost uiteraard ook geld, maar dat is dan iets democratischer besteeds. Leuk hoor, één zo'n familie die door de geschiedenis (of geschiedkundigen) is verkoren tot familie des vaderlands, maar mijn mening is nooit gevraagd. Als we dan een koningshuis willen, kunnen we 'm dan niet om de vier jaar aan iemand anders geven? Das wel zo eerlijk. Realistisch? Niet echt, maar een koningshuis is ook niet echt geweldig idee. Als er gestemd moet worden om het koningshuis er uit te gooien stem ik voor! (weg er mee, dus).
95 miljoen euro.... ongelooflijk. Dat is nooit en te nimmer te verantwoorden.
95 miljoen euro.... ongelooflijk. Dat is nooit en te nimmer te verantwoorden.
Herman, ik geef geen 6 euro uit aan iemand die ik niet ken, daarbij komt dat zoiets een non-argument is, want je kan hem net zo goed omdraaien: 95 miljoen euro, wat had je daar ook van kunnen doen?
En ten tweede, ik vind 32 miljoen euro beveiliging veel geld, zonder dat ik tegelijkertijd zeg 'liever dood dan geld betalen.' Dat is namelijk wel erg kort door de bocht. Moeten we dan voor iedere prominent 32 miljoen euro uittrekken omdat we anders die mensen liever dood hebben dan er geld in te steken? Stel dat Balkenende en zijn gezin voor 32 miljoen worden beveiligd? Of, om het even, jouw of mijn gezin? Dan is het toch ineens wel heel veel geld.
En ten tweede, ik vind 32 miljoen euro beveiliging veel geld, zonder dat ik tegelijkertijd zeg 'liever dood dan geld betalen.' Dat is namelijk wel erg kort door de bocht. Moeten we dan voor iedere prominent 32 miljoen euro uittrekken omdat we anders die mensen liever dood hebben dan er geld in te steken? Stel dat Balkenende en zijn gezin voor 32 miljoen worden beveiligd? Of, om het even, jouw of mijn gezin? Dan is het toch ineens wel heel veel geld.
Ik heb ook geen paleis ala Beatrix!!Oorspronkelijk gepost door Madtice
Herman, ik geef geen 6 euro uit aan iemand die ik niet ken, daarbij komt dat zoiets een non-argument is, want je kan hem net zo goed omdraaien: 95 miljoen euro, wat had je daar ook van kunnen doen?
'k vind het wel een paleisje maar tis gewoon een rijtjeshuis.
Overigens, de paleizen zijn eigendom van de staat en niet van het koninklijk huis!
En wat de majesteit doet... Als je een beetje de staatsinrichting kent en je jezelf er iets verder in verdiept dan de one-liners zoals hier gebezigd worden zouden we denk ik andere postings lezen hier. Ik schat in dat er weinigen op dit forum zijn die en zo veel/hard werken als de koningin en zo veel verantwoordelijkheid hebben!!!
[Aangepast op 25/10/04 door dré]
dré
--------
Credo in unum Deo
--------
Credo in unum Deo
Op dit forum moet ik je denk ik gelijk geven (hoewel ik natuurlijk niet iedereen ken...Oorspronkelijk gepost door dré
En wat de majesteit doet... Als je een beetje de staatsinrichting kent en je jezelf er iets verder in verdiept dan de one-liners zoals hier gebezigd worden zouden we denk ik andere postings lezen hier. Ik schat in dat er weinigen op dit forum zijn die en zo veel/hard werken als de koningin en zo veel verantwoordelijkheid hebben!!!

Ik heb respect voor de koningin en haar werk, maar zie niet in waarom daar 300 lakeien en 95 miljoen euro bij nodig zijn!
]Oorspronkelijk gepost door Andregeloof je nu echt dat de koningin het niet weet of bemerkt dat het niet goed gaat in Nederland?Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Het is allemaal een beetje te. Hun mogen ook wel voelen dat het allemaal niet meer zo goed gaat in nederland.
Ja dat wel, maar dan mag zij toch ook wel bezuinigen.