Het blijft schrijnend

Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2e
Pas hoorde ik een hele andere ''oplossing''.
Aangezien het aids-probleem in de Afrikaanse landen niet op te lossen is, vanwege verschillende traditie's, het niet geloven dat het hoge sterftecijfer aan aids ligt (men zegt daar dat het parasieten zijn), weeshuizen opzetten dus -cru gezegd- geldverspilling is, zou het beter zijn om helemaal geen hulp te leveren, de mensheid daar te laten uitsterven, het voortgaande aidsvirus uit te laten woekeren, en daarna investeren in een nieuwe georganiseerde levensvorm voor investeerders en immigranten.
Uitgerekend zou dit op de lange duur de meeste levens sparen.
Doordat het middensegment van de bevolking er voor het grootste deel tussenuit valt (door aids in combinatie met parasieten) hou je vanzelf niets meer over.
P.S. Dit geld niet voor heel Afrika, er zijn delen waar het beter gaat
Dit soort sterfhuisconstructie vind ík niet in de Bijbel terug.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Ik ook niet Egbert. En ik denk dat er meer geholpen kan worden dan wat er nu gebeurt!!!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
anna

Bericht door anna »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Mensen wat kunnen we er aan doen?

Misschien ook zulk soort projecten opzetten en uitvoeren?
www.emwt.nl

Alleen kunnen we (als particulieren) niets aan dat geweld en die oorlogen daar doen!

[Aangepast op 1/6/04 door Pim]
we kunnen in iedergeval Bidden. En ze (alle hongerigen, oorlogsmensen/kinderen etc.) in de handen van God leggen.
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Oorspronkelijk gepost door Margriet
Ik ook niet Egbert. En ik denk dat er meer geholpen kan worden dan wat er nu gebeurt!!!
Nee, er zijn delen in Afrika waar hulp juist het aantal slachtoffers vermeerderd.
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2e
Oorspronkelijk gepost door Margriet
Nee, er zijn delen in Afrika waar hulp juist het aantal slachtoffers vermeerderd.
Hulp en hulp zijn twee, de ene hulp kan 'slecht' zijn, alhoewel misschien goed bedoelt terwijl de andere hulp wel goed is. De vraag is hoe verleent men hulp.
Daarbij blijf ook ik van mening dat we meer kunnen en moeten doen dan nu gebeurt. Misschien niet op het individuele vlak maar zeker op landelijk/kerkelijk vlak
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
anna

Bericht door anna »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Oorspronkelijk gepost door anna
Ow leuke site (kom ik een jongen tegen waar ik verkering mee heb gehad) :%
Tja.....da's ook een typisch geval van "schrijnend". MAAR DAAR GAAT HET HIER NIET OVER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Een 'breekje' van Breekijzertje

:D:D:D
Plaats reactie