Nederlander wil harder optreden van politie en justitie

marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Het gezin is mijns inziens de hoeksteen van de samenleving. Als het daar al fout gaat zal het niet snel weer goed komen.
Ja, tukker, je vult me weer mooi aan. Ik ben het niet altijd eens met het SGP (vrouwen etc. ) maar een tijdje geleden kwamen ze met dit punt.

Kinderopvang word gesteund. Supsidies voor die gebouwen. Daar was de SGP op tegen, ze wouden dat de kinderbijslag verhoogd werd. Goed! een echt goed punt, geniaal bedacht. Het uiteindelijke doel hiervan is om het gezinsleven te stimuleren!
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Politieagenten in Noord-India krijgen per maand 30 roepies (50 cent) extra salaris als zij een snor laten staan. Door de snor stralen de agenten meer gezag uit, verklaarde de commissaris van de politie in de staat Madhya Pradesh dinsdag in de krant The Asian Age. Hij voegde er wel aan toe dat vorm en stijl van de snorren in de gaten worden gehouden.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Grappig. De vraag is of het in Nederland ook zou werken. Daar is het respect/gezag van de politie (lees--> parkeerwacht/bonnenschrijvers;)) helaas ver te zoeken.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Ik ben helaas van het gevoelen dat ook harder optreden niet helpt. Hoe dan ook. De basis verkeerd, maakt alles verkeerd. hiermee schuif ik de problemen af, dat weet ik. Maar ik kan het niet over mijn hart krijgen om de Nederlandse samenleving bij voorbaat te laten vallen, alsof er geen hoop meer voor zou zijn.

Ik heb laatst nog een vriend van mij horen vertellen hoe een charge van de ME eraan toegaat. Das echt de harde beuk erin.
memento

Bericht door memento »

Het zou goed zijn om weer wat oud-testamentische wetten weer in te voeren

1) Vloeken => stenigen
2) Verkrachting => doodstraf
3) Moord => doodstraf
4) Stelen => Zevenvoudig teruggeven

etc...
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door memento
Het zou goed zijn om weer wat oud-testamentische wetten weer in te voeren

1) Vloeken => stenigen
2) Verkrachting => doodstraf
3) Moord => doodstraf
4) Stelen => Zevenvoudig teruggeven

etc...
Haha, zit wel wat in, maar is verre van reëel.
Maar wat dacht je van de luxe in gevangenissen? Asociaal, ook al zal het er heus niet leuk zijn, dat geloof ik ook wel. Maar die luxe mogen ze wel afschaffen. En werkkampen. Word niemand minder van. Dat is tenminste reëel.

[Aangepast op 15/1/04 door marsm104]
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Van werken is nog nooit iemand minder geworden.
Billy

Bericht door Billy »

Veel pleidooi hier voor orthodoxe ( zelf oudtestamentische) maatregelen.

Op zich misschien niks mis mee. Toch krijg je de landelijke en mondiale politiek hier nooit en te never in mee en dat si ook niet nodig denk ik.

Handen afhaken van dieven etc. etc. is in onze cultuur ( gelukkig) niet de gewoonte en moet het niet worden ook.

Dus "harder" niet direct denk ik maar wel strenger en gezagsrespecterender.
De politiek doet er heel moeilijk over maar m.i. hoeft het niet zo moeilijk te zijn.

weet ook zeker dat bijvb. een minister Donner achter "strengere"" maatregelen staat; maar jij de politiek in NL is er (ook gelukkig) nog steeds een van de democratie. En we hebben een groot links kamp, en daar zit nu juist het probleem.

Zolang er in de politiek een geluid word gehoord dat

-preventief foullieren
-cameratoezicht
-verplichte identificatie vanaf 12 jaar
-zelfverdedigende burgers beschermen
- werk en tuchtinrichtingen ( noem het even geen "kampen")
- 3 gedetineerden op 1 cel ( laatste discussie met Donner)
- zeggen dat we een groot allochtonenprobleem hebben

enz. enz.

allemaal niet kan en de privacy van de burger nadelig beinvloed

komen we er niet uit!

Kom op zeg, van mij mogen ze een canmera op de voordeur van m'n huis zetten, me op elk moment van de dag fouilleren, me altijd om legitimatie vragen en me altijd aanhouden met mijn auto want: IK HEB NIKS TE VERBERGEN

dus ....

De politie mag er van mij dus een hele reeks aan bevoegdheden bij krijgen. Als je "netjes" probeert te leven heb je daar dan ook nooit last van.

en dan de straffen...

tja , ik denk ( en weet) dat ook een verblijf in de Nl gevangenis echt geen pretje is.
Alleen is er in NL te veel mogenlkijkheden tot recreatie en vroegtijdig proef- en weekendverlof .

Vele honderden gedetineerden die een weekendje of voor proef nara huis gaan en vervallen in hun oude omgeving plegen weer een misdrijf .

8 jaar zitten moet dus ook gewoon 8 jaar zitten worden en geen minuut minder. Hoe lief die gedetineerde zich ook gedraagt.

verder moeten er voor recidivisten onhandelbare jongeren en ouderen en allochtonen inrichtingen komen met een militairistische aanpak. dw.z. een inrichting waar ze normen, waarden en discipline worden bijgebracht. en geleerd worden dat je moet WERKEN voor je centen en in je leven om vooruit te komen.

blijven ze darna nog onhandelbaar blijft er 1 ding over en dat is in een soortgelijke inrichting levenslang neerzetten.

Dit moet toch allemaal mogenlijk zijn? Wat zou hier nou onmenselijk allemaal aan zijn?

Kortom spartaanse toestanden moeten we niet krijgen echter wel een strengere aanpak.

en laat duidelijk zijn....

als we iedereen die een autokraakje pleegt vast moeten zetten hebben we 100.000 cellen tekort.

nogmals het begint bij de opvoeding , en als die in gebreke is gebeleven moet de maatschappij ( lees overheid) dit oppakken.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ben het helemaal met je eens Billy,

Wanneer erkennen onze linkse broeders eindelijk eens dat ons tolerante beleid eigenlijk niet goed is. Dat een multiculturele samenleving niet kan.

Dat er strenger gestraft moet worden is eigenlijk helemaal geen discussiepunt. Dat is een gegeven.

tukker
Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Dat er strenger gestraft moet worden is eigenlijk helemaal geen discussiepunt. Dat is een gegeven.

tukker

idd. en zo lang het een discussiepunt is......... zijn we er politiek gezien nog niet......:sne:sne:i:i
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
limosa

Bericht door limosa »

Strenger of harder straffen !!??

Veel pleidooi - - KNIP - - dit oppakken.

Ik dacht even dat ik in een verkiezingsprogramma terecht was gekomen. Maar inderdaad, de bestaande partijen moeten onderhand wel wakker worden. Anders krijg je straks weer PF-achtige figuren of erger nog VlaamsBlok-varianten. De gebeurtenissen laden een verantwoordelijkheid op de schouders van de huidige politiek. Maar 't is wel een klus hoor. Want de problemen zijn niet van de laatste 8 jaar. In de jaren '60 is een lijn ingezet waar we nu de vruchten van plukken. En vergeet ook niet dat het een ontwikkeling is die je in heel europa ziet.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Klopt, maar het is nooit TE laat denk ik. Als iedereen het maar eens is met elkaar. Dan zijn we al een heel stuk op de goede weg.

dit zal ook geen proces zijn van een paar jaar ofzo, hier gaat tzeker een tiental jaren overheen.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

:u:u:u

Maar dan ook voor iedereen, ongeacht ras, kleur, geloof etc.

tukker
Adje

Bericht door Adje »

verhuis toch allemaal lekker naar Amerika als het klimaat je hier niet bevalt, maar ga niet vanaf de zijlijn je makkelijke kritiek spuien en verder geen zak doen om de maatschappij te veranderen....
Plaats reactie