Vergeet niet dat het RD ook in 'EO''s Visie adverteert (maar niet andersom) en in bladen van de ChristenUnie. Feitelijk vissen ze in dezelfde vijver. Hoewel ik het vaak oneens ben met het RD, lees ik deze toch liever, er staat nou eenmaal veel meer in. Zeker de maandagkrant van het ND is een floddertje.Oorspronkelijk gepost door Jelle
Dan mogen ze wel uitkijken wat voor advertentie materiaal ze opnemen in de krant.
geen plaatjes met een TV erop en geen vrouwen in een broek. Het zal mij benieuwen hoe dat zal gaan lopen.
Want deze zaken komen wel voor in het ND.
[Aangepast op 11/3/04 door Jelle]
Het RD en het ND gaan fuseren
Uit de Saambinder
K. van Bekkum (e.a.) Gods Woord in mensentaal; denken over het gezag van de bijbel; Uitg. Nederlands Dagblad, 2003; 177 blz.; ISBN 90 72801 08 3;
(...)
Duidelijk is dat het Nederlands Dagblad zich met deze uitgave profileert als een krant waar we niet in mee kunnen. Dan spreken we nog niet eens over een typisch gereformeerd-vrijgemaakte zinsnede van hoofdredacteur P.A. Bergwerff: 'Bijbel lezen is in eerbied buigen voor de hoogheilige God van hemel en aarde, onze lieve Vader' (blz. 133). Maar de openheid naar (half)moderne gedachten over het gezag van Gods Woord, over de moderne cultuur, over de evangelische beweging die deze krant nadrukkelijk kiest, biedt geen veilige koers voor onze gezinnen.
Ugchelen, J.M.D. de Heer
[Aangepast op 11/3/04 door rekna]
K. van Bekkum (e.a.) Gods Woord in mensentaal; denken over het gezag van de bijbel; Uitg. Nederlands Dagblad, 2003; 177 blz.; ISBN 90 72801 08 3;
(...)
Duidelijk is dat het Nederlands Dagblad zich met deze uitgave profileert als een krant waar we niet in mee kunnen. Dan spreken we nog niet eens over een typisch gereformeerd-vrijgemaakte zinsnede van hoofdredacteur P.A. Bergwerff: 'Bijbel lezen is in eerbied buigen voor de hoogheilige God van hemel en aarde, onze lieve Vader' (blz. 133). Maar de openheid naar (half)moderne gedachten over het gezag van Gods Woord, over de moderne cultuur, over de evangelische beweging die deze krant nadrukkelijk kiest, biedt geen veilige koers voor onze gezinnen.
Ugchelen, J.M.D. de Heer
[Aangepast op 11/3/04 door rekna]
helemaal eens met student De Heer.Oorspronkelijk gepost door rekna
Uit de Saambinder
Ugchelen, J.M.D. de Heer
[of, zoals ik laatst een ouderling hoorde zeggen: "den heer Den Heer"]
Word jij voorzitter van het Comite tot behoud van het Reformatorisch Dagblad? :,Oorspronkelijk gepost door Orckie
Als het waar is, maar ik geloof er niets van, wordt ik hoofdredacteur van het "Voorgezet Reformatorisch Dagblad"
Mensen die niet mee kunnen/willen met de RD/ND fusie kunnen zich nu aanmelden.
- ndonselaar
- Contacteer:
Nogmaals als het waar is moet er iemand water bij de wijn doen.
Lees bv. de meditatie in het ND. Ze gebruikt de NBV. Ze schrijft op een bepaalde manier anders over het publiek van de Wegwijs.
Een fusie zoals het er nu voorstaat levert massa's opzeggingen op vanuit óf het ND publiek óf het RD publiek.
Wat ik me wel kan voorstellen dat men op redactieniveau zoals buitenland / binnenland de krachten bundelt. De kerkredactie zie ik ook nog niet gebeuren.
Trouwens tot slot, het RD heeft naast de KRB te maken met de SRP 'Stichting Reformatorische Publicatie' waarin predikanten zitten van de [O]GG[iN] en de NHK. Die hebben volgens mij het laatste woord evenals veel kerken die aandeelhouder van het RD zijn.
Groeten,
[Aangepast op 11/3/04 door ndonselaar]
Lees bv. de meditatie in het ND. Ze gebruikt de NBV. Ze schrijft op een bepaalde manier anders over het publiek van de Wegwijs.
Een fusie zoals het er nu voorstaat levert massa's opzeggingen op vanuit óf het ND publiek óf het RD publiek.
Wat ik me wel kan voorstellen dat men op redactieniveau zoals buitenland / binnenland de krachten bundelt. De kerkredactie zie ik ook nog niet gebeuren.
Trouwens tot slot, het RD heeft naast de KRB te maken met de SRP 'Stichting Reformatorische Publicatie' waarin predikanten zitten van de [O]GG[iN] en de NHK. Die hebben volgens mij het laatste woord evenals veel kerken die aandeelhouder van het RD zijn.
Groeten,
[Aangepast op 11/3/04 door ndonselaar]
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Ja dat adverteren in de visie kan ik ook nooit zo goed begrijpen. Men wil geen TV en neome maar op maar men wil wel in een radio/en TVbode adverteren. Volgens mij een beetje dubbel.Oorspronkelijk gepost door lokjeVergeet niet dat het RD ook in 'EO''s Visie adverteert (maar niet andersom) en in bladen van de ChristenUnie. Feitelijk vissen ze in dezelfde vijver. Hoewel ik het vaak oneens ben met het RD, lees ik deze toch liever, er staat nou eenmaal veel meer in. Zeker de maandagkrant van het ND is een floddertje.Oorspronkelijk gepost door Jelle
Dan mogen ze wel uitkijken wat voor advertentie materiaal ze opnemen in de krant.
geen plaatjes met een TV erop en geen vrouwen in een broek. Het zal mij benieuwen hoe dat zal gaan lopen.
OSW adverteerd ook niet in de Visie, zou toch een beetje vreemd overkomen.
Oorspronkelijk gepost door JelleJa dat adverteren in de visie kan ik ook nooit zo goed begrijpen. Men wil geen TV en neome maar op maar men wil wel in een radio/en TVbode adverteren. Volgens mij een beetje dubbel.Oorspronkelijk gepost door lokjeVergeet niet dat het RD ook in 'EO''s Visie adverteert (maar niet andersom) en in bladen van de ChristenUnie. Feitelijk vissen ze in dezelfde vijver. Hoewel ik het vaak oneens ben met het RD, lees ik deze toch liever, er staat nou eenmaal veel meer in. Zeker de maandagkrant van het ND is een floddertje.Oorspronkelijk gepost door Jelle
OSW adverteerd ook niet in de Visie, zou toch een beetje vreemd overkomen.
ik zie het punt niet;
sterker nog: ik zie het als een stuk evangelisatie.
Als nu die EO-mensen overstappen op het RD, dan gaat die TV toch vanzelf de deur wel uit?
Denk jij dat? Ik heb geen cijfers, maar het zal me niet verbazen als het TV gebruik toeneemt onder de RD lezers. Dat is toch overal een trend?Oorspronkelijk gepost door Orckie
ik zie het punt niet;
Als nu die EO-mensen overstappen op het RD, dan gaat die TV toch vanzelf de deur wel uit?
nu ja, binnenkort zit dat toch allemaal geïntegreerd in computers en mobiele telefoons.Oorspronkelijk gepost door LecramDenk jij dat? Ik heb geen cijfers, maar het zal me niet verbazen als het TV gebruik toeneemt onder de RD lezers. Dat is toch overal een trend?Oorspronkelijk gepost door Orckie
ik zie het punt niet;
dus we zullen moeten leren er mee om te gaan.
Ben ik met je eens Manninne, Mensen doen al moeilijk als er een advertentie in het RD staat met een foto waarop een TV te zien is en sturen daarover al brieven naar het RD. Terwijl men daar bij het ND helemaal niet moeilijk over doet.Oorspronkelijk gepost door ManinneIk vrees dat je daar gelijk in hebt Lecram.Oorspronkelijk gepost door LecramDenk jij dat? Ik heb geen cijfers, maar het zal me niet verbazen als het TV gebruik toeneemt onder de RD lezers. Dat is toch overal een trend?Oorspronkelijk gepost door Orckie
ik zie het punt niet;
Maar ben ook bang dat het idd aan beide dagbladen heel wat leden zal gaan kosten!
Dat er gekeken wordt naar samenwerking kan ik me heel goed voorstellen maar dat hetzal samensmelten tot één blad zie ik nog niet zo zitten.
Als ik eerlijk ben moet ik er ook niet aan denken. Ik heb eens een paar keer het ND in de bus gehad als proef abonnement, maar toch voel ik me er niet in thuis in die krant. En toen ze later het nog eens probeerden om een proefabbonnemt te geven heb ik het niet gedaan met de mededeling dat ik toch geen abonnee word.
Toch lijkt het erop dat je over ruim een jaar eraan zal moeten geloven. Een gefuseerde krant zal toch een compromiskrant worden.Oorspronkelijk gepost door Jelle
Als ik eerlijk ben moet ik er ook niet aan denken. Ik heb eens een paar keer het ND in de bus gehad als proef abonnement, maar toch voel ik me er niet in thuis in die krant. En toen ze later het nog eens probeerden om een proefabbonnemt te geven heb ik het niet gedaan met de mededeling dat ik toch geen abonnee word.
't Zou me verbazen als het gebeurt. Ik dacht dat RD en ND allebei flink boven de kritische ondergrens zaten qua oplage, maar ik weet het niet zeker en die gegevens zijn maar beperkt houdbaar.
De enige drijfveer kan volgens mij een bedrijfseconomische zijn, er zijn toch nog wel wat verschillen. Ik kan me wel voorstellen dat ze apart blijven verschijnen maar dat ze van elkaars correpondenten en infrastructuur gebruik maken. Daar is waarschijnlijk winst te behalen. Niet in een samenvoeging want volgens mij zitten abonnees daar niet op te wachten.
De enige drijfveer kan volgens mij een bedrijfseconomische zijn, er zijn toch nog wel wat verschillen. Ik kan me wel voorstellen dat ze apart blijven verschijnen maar dat ze van elkaars correpondenten en infrastructuur gebruik maken. Daar is waarschijnlijk winst te behalen. Niet in een samenvoeging want volgens mij zitten abonnees daar niet op te wachten.