Ticket naar Marokko?

Quazzy

Bericht door Quazzy »

Oorspronkelijk gepost door Vortigern
Het is natuurlijk grote onzin.

In Turkije en in Iran, zijn recentelijk grotere rampen en aardbevingen geweest. Toen heb ik ook niet van zo'n actie gehoord. Waarom dan wel voor deze marokanen.
Waarschijnlijk is de reden dat dit wel voor deze Marokkaanse Nederlanders gebeurd gelegen in het feit dat er een niet onaanzienlijk deel van de inwoners van deze steden familie in het getroffen gebied heeft (let op: er moet wel familie zijn). Neem vervolgens het feit dat sommige Nederlanders het deze mensen al behoorlijk moeilijk maken (lees voor de grap eens enkele topics door op dit forum en probeer je te verplaatsen in je medemens) en je kan de reden van deze actie begrijpen: de gemeenteraad wilde het deel dat een reis niet uit eigen zak kon betalen ondersteunen.
Wat een onzin. Heeft niets te maken met christen zijn.
Er gaat hulp genoeg heen vanuit Nederland. Er is een reddingsteam naar het rampgebied geweest, maar ze konden daar niets doen. Waarom niet??? omdat de Marokaanse overheid hun geen toestemming gaf. Nou, en daar maken wij ons hier druk over.

Natuurlijk is het heel erg dat er zoveel mensen omgekomen zijn, maar om nu familieleden geld te geven om naar het rampgebied te vliegen. Dat is helemaal het toppunt.

Nogmaals, als mijn tante in Verwegnistan een ongeluk heeft gehad, dan betaald de overheid mijn ticket ook niet hoor als ik er heenwil.

Ik voel me gediscrimineerd als dit doorgaat.
Waarom zou jij je gediscrimineerd voelen? Moet jij leven van een bijstandsniveau? (zoals de mensen waarvoor deze actie bedoeld is).
Dat jij het voorbeeld van je tante in Verweggistan aanhaald geeft aan dat jij je tenminste nog zover in een ander kunt verplaatsen dat als er een ramp gebeurd in een gebied waar je familie hebt wonen, dat je je dan kunt indenken dat je daar naartoe zal willen gaan (om bijvoorbeeld je familieleden te begraven of te bezoeken in het ziekenhuis).
Jelle

Bericht door Jelle »

Neemt niet weg quazzi dat het bij de Turken en de Iraniers hier in nederland niet gebeurd is, en het is nog wel zo gelijke monniken gelijke kappen.
Er is niemand die ze tegenhoudt om terug te gaan, maar als geemigreede Nederlanders familileden hebben die hier in Nederland zijn verongelukt wordt voor hen ook niet een ticket betaald, ook niet door de Canadese regering.

Over discrimineren gesproken? Wij en andere buitenlanders in osn land worden ten opzichte van de Marokkanen gediscrimineerd.

En dat heeft niets met christelijk te maken.

Het is verschrikkelijk wat daar gebeurd is maar er zijn ook heel want andere buitenlanders hier die hetzelfde is overkomen en voor hen werd er toen geen geld beschikbaar gesteld.
Adje

Bericht door Adje »

Zou je zo ook gepost hebben als het om familieleden van de aardbeving in Iran ging? Of als er een subsidieregeling kwam voor nabestaanden/familieleden van Nederlanders die in het buitenland overleden/verongelukt zijn?

Of zit er een anti-Marokkaanse drive achter je posting?
Andre

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Ik vind het allemaal een beetje overdreven. Net alsof ze wat goed hebben te maken ofzo.

Jammer van het geld, de zorg is het zo hard nodig. Die kan elke euro wel gebruiken!
Ja, Masm104, ik ben het 100% met je eens.

Het gaat mij niet om dicriminatie, maar er gaat al zoveel Eurootjes naar Marroko.

In de zorg wordt er steeds meer gknibbelt aan de subsidies.
groeten André
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Adje
Zou je zo ook gepost hebben als het om familieleden van de aardbeving in Iran ging? Of als er een subsidieregeling kwam voor nabestaanden/familieleden van Nederlanders die in het buitenland overleden/verongelukt zijn?

Of zit er een anti-Marokkaanse drive achter je posting?
Adje, als deze regeling dus voor iedereen zou gelden zouden ze mij helemaal niet horen. maar er is voor gen enkele iranier betaald om naar Bam tegaan ook niet voor de Turken toen er bij hen veel familie omkwam, en dat stuit me tegen de borst, omdat er nu toevallig wat meer Marokkanen hier zitten dan Turken of Iraniers wil dat nog niet zeggen dat men hen voor moet trekken.
Hoe zat dat trouwens met die Turken en Iraniers? Zijn die teruggegaan of niet? en hebben ze misschien wel allemaal geld bijelkaar gelegd om naar hun familie tegaan? Niemand heeft zich daarover druk gemaakt men moets het maar uitzoeken of men daar komen kon of niet.

Wat men oko regeld dat interreseert me niets, maar als je wat reeld dan wel voor iedereen en allen gelijk.
Quazzy

Bericht door Quazzy »

In Den Haag is het trouwens al een bestaande regeling die ook al bestond toen er enkele jaren geleden een zware aardbeving plaatsvond in Turkije, zo las ik net. Het is dus al een bestaande regeling waar vroeger nooit ruchtbaarheid aan werd gegeven. Maar omdat het dit keer om Marokkanen gaat (zo schat ik in) komt het weer in het nieuws.

Neemt dit jouw kritiek weg Jelle, of verzin je een nieuwe reden om er tegen te zijn?
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Quazzy
In Den Haag is het trouwens al een bestaande regeling die ook al bestond toen er enkele jaren geleden een zware aardbeving plaatsvond in Turkije, zo las ik net. Het is dus al een bestaande regeling waar vroeger nooit ruchtbaarheid aan werd gegeven. Maar omdat het dit keer om Marokkanen gaat (zo schat ik in) komt het weer in het nieuws.

Neemt dit jouw kritiek weg Jelle, of verzin je een nieuwe reden om er tegen te zijn?
Ik zei al: als het beleid is moeten we het ook nu uitvoeren. Maar dan denk ik: 1) Waarom horen we dit nu voor het eerst? en 2) Dat beleid moet heel snel veranderen! Want naar heel veel anderen die het ook niet breed hebben houdt het toch een stuk ongelijke behandeling in.
Jelle

Bericht door Jelle »

Of dit al beleid was daar lees ik in de krant niets van, wel lees ik dat er in den haag heel wat bezwaren tegen zijn en ik lees niets over iets dat het er al was. Het is dus echt voor deze keer in het leven geroepen. Zelfs hier in Gouda wil men wat aan regelen. Waarom? als er al een wet is waarin dit geregeld wordt behoeft men toch niets te regelen maar alleen maar uittevoeren?

Nee voor mij blijft hier een grote rechtsongelijkheid.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Of dit al beleid was daar lees ik in de krant niets van, wel lees ik dat er in den haag heel wat bezwaren tegen zijn en ik lees niets over iets dat het er al was. Het is dus echt voor deze keer in het leven geroepen. Zelfs hier in Gouda wil men wat aan regelen. Waarom? als er al een wet is waarin dit geregeld wordt behoeft men toch niets te regelen maar alleen maar uittevoeren?

Snap die " Nederlandse" marokkanen ook niet. Laten ze een landelijke aktie houden, wedden dat er veel geld binnen komt.
Nee, ze houden liever hun hand op, dan hoeven ze er niets voor te doen. (de goeien daargelaten)
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Vooruit dan maar (speciaal hiervoor geregistreerd bij de Haagse Courant):
Ophef over gratis ticket Marokko
DEN HAAG | Het Haagse stadsbestuur moet de gemeenteraad opheldering geven over de bijdrage van 450 euro die Haagse Marokkanen kunnen krijgen als ze bij de aardbeving omgekomen familieleden in het moederland willen begraven. De VVD-fractie in de Haagse gemeenteraad is het niet met deze vergoeding eens.

Volgens raadslid S. Dekker zijn de reizen geen 'eerste levensbehoefte'. De partij wil daarom nu onder meer weten hoe vaak de gemeente al dergelijke reiskosten heeft vergoed. Dekker: "Ook wij leven heel erg mee met de getroffen families. Niettemin vinden we het vergoeden van deze reiskosten te ver gaan."

Afgelopen weekeinde kondigde de Tweede-Kamerfractie van de VVD al aan vragen over de vergoeding te gaan stellen aan staatssecretaris Rutte van Sociale Zaken. Ook LPF-woordvoerder Varela liet vanochtend weten Rutte ter verantwoording te zullen roepen.
Voor de regeling komen Hagenaars in aanmerking die een heel laag inkomen hebben. Zij kunnen op basis van de bijzondere bijstand 450 euro tegemoetkoming in de reiskosten krijgen. Zij moeten dan wel een familielid in de eerste of tweede graad hebben verloren en de tickets laten zien.

Eenzelfde regeling was ook een aantal jaren geleden van kracht toen Turkije werd getroffen door een grote aarbeving.
Volgens een woordvoerder van de Haagse sociale dienst is nooit veel ruchtbaarheid aan de maatregel gegeven omdat men bang was voor een toeloop. Vrijdag hadden zich twee mensen gemeld die gebruik wilden maken van de maatregel.

In Rotterdam kunnen mensen in een vergelijkbare situatie een bijdrage van 500 euro krijgen in de reiskosten. Zij mogen ook vier weken extra vakantie opnemen. Dat mag in Den Haag niet.
De VVD in de Haagse gemeenteraad vind de reiskostenvergoeding een oneigenlijk gebruik van de bijzondere bijstand. "Het is iets heel anders dan bijvoorbeeld een koelkast die je via de bijzondere bijstand kan krijgen. Die heb je echt nodig om in leven te blijven, zo'n reis niet", aldus Dekker. Hij betwijfelt ook of de Haagse Marokkanen op tijd in hun vaderland aankomen om bij de uitvaart van hun familieleden aanwezig te zijn. In veel moslimlanden moet de uitvaart plaatsvinden binnen een dag na het overlijden.
De reden om het er voor jou mee oneens te zijn, was het feit dat deze regeling pas net was ingevoerd. Zoals ik hierboven laat zien is dit niet het geval. Toch, zo schat ik in, zal je wel een nieuwe reden bedenken om tegen te zijn. Tip: kijk in het krantenartikel bij de mening van de VVD.
Jelle

Bericht door Jelle »

Quazzy, dit zijn plaatselijke maatregelen en geen landelijke, ze waren, als ik het zo lees alleen maar tijdelijk ingesteld i.v.m. de Turken en als je er dan geen ruchtbaarheid aangeeft komt er ook niemand om. Waarom dan nu wel ruchtbaarheid gegeven? Neemt niet weg ondanks dat de gemeente hier nu wat wil doen blijft het toch rechtsongelijkheid, want als ik in Den Haag woon krijg ik een vergoeding en als ik in Eindhoven woon dus niet. Dus toch posiieve discriminatie in den Haag en Rotterdam.
limosa

Bericht door limosa »

Quazzy, dit zijn plaatselijke maatregelen en geen landelijke, ze waren, als ik het zo lees alleen maar tijdelijk ingesteld i.v.m. de Turken en als je er dan geen ruchtbaarheid aangeeft komt er ook niemand om. Waarom dan nu wel ruchtbaarheid gegeven? Neemt niet weg ondanks dat de gemeente hier nu wat wil doen blijft het toch rechtsongelijkheid, want als ik in Den Haag woon krijg ik een vergoeding en als ik in Eindhoven woon dus niet. Dus toch posiieve discriminatie in den Haag en Rotterdam.
En daarnaast, ik vraag me af of je ook een vergoeding krijgt als je een tante in Austalie hebt die van de trap valt en een been breekt. Ofzo.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door limosa
En daarnaast, ik vraag me af of je ook een vergoeding krijgt als je een tante in Austalie hebt die van de trap valt en een been breekt. Ofzo.
Als je in den Haag of Rotterdam woont kunnen ze je dat niet weigeren.
Jelle

Bericht door Jelle »

Nou ik weet wel dat als je tante van de trap afvalt dat je geen vergoeding krijgt om naar Australie te gaan, maar dat zal ook niet zo zijn als die tante daarbij om het leven is gekomen, of om maar een voorbeeld te noemen als er verschillende familieleden van je in een vliegtuig in Australie om het leven zijn gekomen.
Ik denk toch dat je de vlucht daar heen, om de begrafenis van deze familieleden bij te wonen, zelf moet betalen.

Daarom als he voor iedereen geldt heb ik er geen moeite mee, maar niet alleen voor een bepaalde groep.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Nou ik weet wel dat als je tante van de trap afvalt dat je geen vergoeding krijgt om naar Australie te gaan, maar dat zal ook niet zo zijn als die tante daarbij om het leven is gekomen, of om maar een voorbeeld te noemen als er verschillende familieleden van je in een vliegtuig in Australie om het leven zijn gekomen.
Ik denk toch dat je de vlucht daar heen, om de begrafenis van deze familieleden bij te wonen, zelf moet betalen.

Daarom als he voor iedereen geldt heb ik er geen moeite mee, maar niet alleen voor een bepaalde groep.

Weet wel zxeker dat je het niet krijgt. Het zou trouwens niet eens in me opkomen om het te vragen.
Plaats reactie