Waarschijnlijk is de reden dat dit wel voor deze Marokkaanse Nederlanders gebeurd gelegen in het feit dat er een niet onaanzienlijk deel van de inwoners van deze steden familie in het getroffen gebied heeft (let op: er moet wel familie zijn). Neem vervolgens het feit dat sommige Nederlanders het deze mensen al behoorlijk moeilijk maken (lees voor de grap eens enkele topics door op dit forum en probeer je te verplaatsen in je medemens) en je kan de reden van deze actie begrijpen: de gemeenteraad wilde het deel dat een reis niet uit eigen zak kon betalen ondersteunen.Oorspronkelijk gepost door Vortigern
Het is natuurlijk grote onzin.
In Turkije en in Iran, zijn recentelijk grotere rampen en aardbevingen geweest. Toen heb ik ook niet van zo'n actie gehoord. Waarom dan wel voor deze marokanen.
Waarom zou jij je gediscrimineerd voelen? Moet jij leven van een bijstandsniveau? (zoals de mensen waarvoor deze actie bedoeld is).Wat een onzin. Heeft niets te maken met christen zijn.
Er gaat hulp genoeg heen vanuit Nederland. Er is een reddingsteam naar het rampgebied geweest, maar ze konden daar niets doen. Waarom niet??? omdat de Marokaanse overheid hun geen toestemming gaf. Nou, en daar maken wij ons hier druk over.
Natuurlijk is het heel erg dat er zoveel mensen omgekomen zijn, maar om nu familieleden geld te geven om naar het rampgebied te vliegen. Dat is helemaal het toppunt.
Nogmaals, als mijn tante in Verwegnistan een ongeluk heeft gehad, dan betaald de overheid mijn ticket ook niet hoor als ik er heenwil.
Ik voel me gediscrimineerd als dit doorgaat.
Dat jij het voorbeeld van je tante in Verweggistan aanhaald geeft aan dat jij je tenminste nog zover in een ander kunt verplaatsen dat als er een ramp gebeurd in een gebied waar je familie hebt wonen, dat je je dan kunt indenken dat je daar naartoe zal willen gaan (om bijvoorbeeld je familieleden te begraven of te bezoeken in het ziekenhuis).