Afsluitende conclusies
Nog even voor het scheiden der markt [het is bijna 23:00 en ik mot weer naar huis]. Ik heb een betere manier om iets af te sluiten. Iedereen verplicht op de OSW meeting komen [niet komen = gebanned] Ik neem vervolgens m'n 'grote broer' mee [die is helaas onbevooroordeelt op dogmatische, leerstellige kwesties] en laat die alle koppen een paar keer flink tegen elkaar aan slaan, gegarandeert vinden wij elkaar dan.
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
-
- Contacteer:
ja, omdat we nog steeds van elkaar kunnen leren zonder ons dood te vechten ( daar is het forum toch voor?)Oorspronkelijk gepost door Egbert
Ik had eigenlijk dit topic opgezet in een vlaag van idealisme/verstandsverbijstering, ik begrijp nu ook dat het eigenlijk niet mogelijk is 'afsluitende conclusies' te doen. Ik ben bang dat er alleen maar een conclusie mogelijk is op de manier zoals de Duitsers en Engelsen/fransen/Amerikanen het in de 1e wereldoorlog gedaan hebben. Net zolang doorschieten tot iedereen 'dood' is en de kerken leeg. Zou Christus dan toch gelijk krijgen/hebben met Zijn verzuchting of er geloof te vinden zou zijn bij Zijn wederkomst en dat de liefde zou verkillen?
Of ben ik nu weer te pessimistisch? :#
nee, het zal de realitiet blijven dat er verdeeldheid blijft (oftewel hoogmoed) want we zijn mensen.
Bovendien heb ik geen behoefte aan opdringerige conclusie's en meningen. Dus wat mij betreft geen eindconclusie's
[Aangepast op 12/1/04 door gerrit de 2e]
Voor afsluitende conclusies moet er inderdaad een onafhankelijke medewerker komen die zich niet met de discussie ansich bemoeit en geen binding heeft met het probleem.
Met vriendelijke groet, Egbert.
:oOorspronkelijk gepost door Lecram
Is dat niet te automatiseren? Anders moet je de afsluiter eerst screenen op zijn/haar achtergrond zodat die geen Moerkerkeriaanse/Harinckiaanse/PKNiaanse/comite-tot-behoud-van-de-Nederlandse-hervormde-kerkiaanse nadruk legt.
Hoe noem je dat woord???
Nee, maar of het écht zinvol is. Er zijn veel discussies "gesloten" omdat er niet meer op wordt gereageerd.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
ik vind eigenlijk dat ik zelf wel een geschikt iemand ben om afsluitende conclusies te formuleren. (met name de theologische)
Ik ben nl. niet in een hokje te plaatsen, itt wat sommige forummers denken.
Ik lees evengraag ds. Pieters als ds. De Knegt; evengraag ds. Moerkerken als ds. Harinck; en evengraag Spurgeon als Philpot. Evengraag ds. Vreugendhil als ds. Mallan.
Dat kunnen zeer weinigen die meedoen aan de theol. discussies mij in oprechtheid nazeggen.
Ik lees evengraag ds. Pieters als ds. De Knegt; evengraag ds. Moerkerken als ds. Harinck; en evengraag Spurgeon als Philpot. Evengraag ds. Vreugendhil als ds. Mallan.
Dat kunnen zeer weinigen die meedoen aan de theol. discussies mij in oprechtheid nazeggen.
Oorspronkelijk gepost door Orckie
ik vind eigenlijk dat ik zelf wel een geschikt iemand ben om afsluitende conclusies te formuleren. (met name de theologische)
........:$.........
Je eerste poging is anders deerlijk mislukt.
dat ligt eraan welk criterium je hanteert. Als het gaat over de juistheid van het oordeel, dan was dat nagenoeg perfekt.Oorspronkelijk gepost door PimOorspronkelijk gepost door Orckie
........:$.........
Je eerste poging is anders deerlijk mislukt.
Als het gaat over de vraag of iedereen het er mee eens is: welnee; maar dat zul je ook nooit bereiken!
ja sorry, het was een beetje onbescheiden...Oorspronkelijk gepost door PimUw bescheidenheid zij alle mensen bekend!Oorspronkelijk gepost door Orckie
dat ligt eraan welk criterium je hanteert. Als het gaat over de juistheid van het oordeel, dan was dat nagenoeg perfekt.
Suc6 ermee!
:!
maar ja, als de feiten er gewoon zo voor staan, hoef je het ook niet te ontkennen.
Als je maar die niet denkt er iets mee te worden. nou dat denk ik niet, want er is ook bizar weinig erkenning voor mijn talent...
:#