Is een Christen beter....
Hmm inderdaad bijzonder.Oorspronkelijk gepost door anemoonvandaag heb ik iemand ontmoet die heel veel op Jezus lijktAls christen behoren we op Jezus te kijken en te doen wat Hij gedaan zou hebben
en hij doet veel dingen zoals Jezus ze gedaan zou hebben
Zit hier iets achter, of meen je dat serieus.
ik denk dat je bedoeld: zoals ik veronderstel dat Jezus ze gedaan zou hebbenOorspronkelijk gepost door anemoonvandaag heb ik iemand ontmoet die heel veel op Jezus lijktAls christen behoren we op Jezus te kijken en te doen wat Hij gedaan zou hebben
- Miscanthus
gniffelgniffelgniffelgniffelOorspronkelijk gepost door MiscanthusIs dat ome .....?Oorspronkelijk gepost door anemoonvandaag heb ik iemand ontmoet die heel veel op Jezus lijktAls christen behoren we op Jezus te kijken en te doen wat Hij gedaan zou hebben
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Ja, daar kan ik mee instemmen.Oorspronkelijk gepost door anemoonik meen dat serieusOorspronkelijk gepost door vlinderHmm inderdaad bijzonder.Oorspronkelijk gepost door anemoonvandaag heb ik iemand ontmoet die heel veel op Jezus lijktAls christen behoren we op Jezus te kijken en te doen wat Hij gedaan zou hebben
Zit hier iets achter, of meen je dat serieus.
omdat het gewoon zo is
ik heb een evangelist/predikant ontmoet
en ik vind hem precies op Jezus lijken
ik heb hem wel eens bezig gezien zomaar temidden van mensen in de goot
ik heb hem horen preken
ik heb hem zien zingen
ik kijk hem zo af en toe aan en zie het aan zijn ogen, ze zijn een spiegel van zijn ziel
en ik zie in die ogen, en ik hoor in zijn woorden en aan de klank van zijn stem de echte en diepe bewogenheid zoals ook Jezus die had
en ik vind hem als 2 druppels lijken op de Goede Herder
en zo ken ik er niet veel...
bijzonder.
ah, oké, je bedoeld het concreter dan ik dachtOorspronkelijk gepost door anemoonnee, dat bedoel ik nietOorspronkelijk gepost door limosaik denk dat je bedoeld: zoals ik veronderstel dat Jezus ze gedaan zou hebbenOorspronkelijk gepost door anemoonvandaag heb ik iemand ontmoet die heel veel op Jezus lijktAls christen behoren we op Jezus te kijken en te doen wat Hij gedaan zou hebben
want ik veronderstel dat niet
ik lees dat gewoon in de bijbel
nou, ik ben benieuwd, Wie? Waar? Wanneer? en Wat zei en deed die persoon allemaal?
ach, we zijn onder ons als goed reformatorische mensen toch wel zo opgevoed dat wij niet gaan roemen in een mens en ook geen loftrompet gaan steken over een mens
daarom zal ik de naam maar niet noemen
maar ik wil er wel iets over vertellen
het is een evangelist
hij werkt op een zeer eenzame post in het buitenland (natuurlijk weer in het buitenland...)
(niet in amerika trouwens, maar dat terzijde)
we hebben hem wel eens onverwacht een bezoek gebracht
hij was toen juist bezig tussen mensen die eigenlijk min of meer in de goot liggen
(stel je voor een soort kruising tussen de stichting ontmoeting en het leger des heils)
de manier waarop hij naar hen keek, met ze praatte, tussen hen in zat, ze onderwees, bemoedigde, belang in hen stelde en probeerde het evangelie te preken
dat zal ik nooit vergeten...
wanneer ik zijn bewogenheid met mensenzielen zie en hoor, herken ik daarin de bewogenheid van Jezus, die staande voor Jeruzalem weende: zoals een hen haar kuikens probeert bij elkaar te krijgen, zo heb Ik ook geprobeerd u bij elkaar te vergaderen, maar gij hebt niet gewild...
dat is ook de smart van deze evangelist
ook zijn besef wanneer hij huis-aan-huis evangeliseert, dat hij de mens die dan voor hem staat wellicht maar 1 x in hun leven zal ontmoeten en spreken
en de verantwoordelijkheid die hij dan tot in het diepst van zijn ziel voelt...
dat raakt me
dat brengt hij niet onder zoveel woorden, maar dat voel je aan hem, dat zie je aan hem, dat proef je... [/quote]
maar dat heeft toch iedereen die een roeping heeft voor evangelist, zendeling of dominee
daarom zal ik de naam maar niet noemen
maar ik wil er wel iets over vertellen
het is een evangelist
hij werkt op een zeer eenzame post in het buitenland (natuurlijk weer in het buitenland...)
(niet in amerika trouwens, maar dat terzijde)
we hebben hem wel eens onverwacht een bezoek gebracht
hij was toen juist bezig tussen mensen die eigenlijk min of meer in de goot liggen
(stel je voor een soort kruising tussen de stichting ontmoeting en het leger des heils)
de manier waarop hij naar hen keek, met ze praatte, tussen hen in zat, ze onderwees, bemoedigde, belang in hen stelde en probeerde het evangelie te preken
dat zal ik nooit vergeten...
wanneer ik zijn bewogenheid met mensenzielen zie en hoor, herken ik daarin de bewogenheid van Jezus, die staande voor Jeruzalem weende: zoals een hen haar kuikens probeert bij elkaar te krijgen, zo heb Ik ook geprobeerd u bij elkaar te vergaderen, maar gij hebt niet gewild...
dat is ook de smart van deze evangelist
ook zijn besef wanneer hij huis-aan-huis evangeliseert, dat hij de mens die dan voor hem staat wellicht maar 1 x in hun leven zal ontmoeten en spreken
en de verantwoordelijkheid die hij dan tot in het diepst van zijn ziel voelt...
dat raakt me
dat brengt hij niet onder zoveel woorden, maar dat voel je aan hem, dat zie je aan hem, dat proef je... [/quote]
maar dat heeft toch iedereen die een roeping heeft voor evangelist, zendeling of dominee
[/quote]
maar dat heeft toch iedereen die een roeping heeft voor evangelist, zendeling of dominee [/quote]
Natuurlijk Timo, maar het is wel logisch dat iemand het als een extra bijzondeheid kan ervaren, overigens zijn er waarbij je het niet gelijk zo duidelijk kunt zien. (komt door hun karakter) Je moet dan toch meer kontakt met die Ds. of evangelist.
Het is zo mooi als wij zulken mogen ontmoeten, die iets van het nieuwe leven uitstralen!
mvrgr.
RvP
maar dat heeft toch iedereen die een roeping heeft voor evangelist, zendeling of dominee [/quote]
Natuurlijk Timo, maar het is wel logisch dat iemand het als een extra bijzondeheid kan ervaren, overigens zijn er waarbij je het niet gelijk zo duidelijk kunt zien. (komt door hun karakter) Je moet dan toch meer kontakt met die Ds. of evangelist.
Het is zo mooi als wij zulken mogen ontmoeten, die iets van het nieuwe leven uitstralen!
mvrgr.
RvP
Het volgen van Jezus in je levenswandel is een belangrijk aspect van het christelijke geloof. 'What would Jesus do' is een vraag die wij refo's onszelf ook wel mogen stellen bij alles wat we doen.Oorspronkelijk gepost door Lecram
"Op Jezus lijken" klinkt in reformatorisch Nederland wat evangelisch. Terwijl in mijn vorige GG gemeente aan het eind van een leesdienst toch écht werd gebeden: "O Zoon, maak ons uw beeld gelijk"
Dat zijn wat plechtiger woorden, maar het betekent hetzelfde.
We moeten echter wel oppassen dat dát niet ons geloof wordt. Een christen leeft uit genade en uit geloof, en niet uit de werken. Gelooft en werkt, niet omgedraait!
Maar nochthans, dit is ook een boodschap voor ons refo's. Ook al zeggen we dat wij het geloof niet hebben. Bekeer je, en leeft! Begin dan maar met de buitenkant 'te bekeren'. Dan kom je er vanzelf wel achter dat wij Jezus niet kunnen volgen (in onze werken), tenzij wij in Hem geloven!