systematisch

Refojongere

Bericht door Refojongere »

Precies...niet de leer maar de Heer bindt, toch?
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Precies...niet de leer maar de Heer bindt, toch?
Op de momenten dat je van hart tot hart met elkaar mag spreken wel!
visje

Bericht door visje »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
en om het weer een beetje goed te maken naar gravo toe
(want ik was een klein beetje off-topic gegaan)

wie van de forummers heeft daadwerkelijk in zijn of haar leven geleerd over de eigen kerkmuren heen te kijken, wie heeft het mogen leren zien lid te zijn van een wereldwijde kerk of Kerk?

en hoe is dat zo gekomen?
wat was het middel daartoe?
wat heeft die verandering met je gedaan?
vertel er eens wat over...
Door te praten MET ( en niet over) mensen van andere kerken, en hen niet te oordelen op hun uiterlijk..

door het Woord te lezen zoal het is, en te ontdekken hoe eenvoudig het eigenlijk allemaal is, maar hoe ingewikkeld wij het gemaakt hebben.

door samen te bidden, te zingen, de Bijbel te bestuderen, samen te ontdekken dat we in dezelfde God geloven, al zegt de één het misschien iets anders dan de ander.

Goede raad, doe het eens, kijk eens over die muren heen, er gaat een wereld voor je open !
Het geeft je vast een voorproefje voor straks......
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Klinkt errug evangelisch, maar; samen zingen in de naam van Jezus. Over kekrmuren heenkijken is heeel leerzaam. Zo kwam ik eens bij het Leger des Heils terecht. Zelden zo'n goede dienst meegemaakt. Eenheid en verbondenheid in Jezus Christus, de Heere. Wij kunnne het hart niet bekijken en dat hoeft en mag gelukkig ook niet, maar als je tijdens het zingen door je tranen de tranen van anderen ziet......
england

Bericht door england »

De eerste keer dat ik naar Engeland ging was de schok van mijn leven....Wij waren GG, en een docent van de OGG had ons een 'helegoede kerk waar jullie je zeker thuis zullen voelen' aangeraden...

De eerste keer dat we er kwamen wisten we niet bij wat voor een sekte we terecht gekomen waren! Vrouwen zonder hoed, en sommige vrouwen in een lange broek... Toen kwam de predikant binnen in een pak met...een krijtstreepje!

We waren zo geschokt dat de eerste 5 minuetn van de dienst volkomen langs ons opgingen! Maar toen we de preek hoorden werd het wel erg stil van binnen..want ineens zagen we dat we schuldig stonden tegenover een heilig God! En dat door eigen schuld! Ineens klopte de gedachte dat 'God het toch doen moest' niet zo erg meer, dat klonk daar ineens erg leeg en slap, en onecht...

Twee jaar later toen ik inmiddels in Engeland woonde en elke zondag daar kerkte, heeft God een van de preken willen gebruiken om mij stil te zetten, om te keren, en mijn stenen hart dat zoooo koud en hard was weg genomen, en er een vlesen hart voor in de plaats gegeven!

Sindsdien heb ik verschillende mensen ontmoet, veel waardevolle gesprekken gehad. Maar helaas, 'mijn broeders naar het vlees' zijn over het algemeen errug vijandig geweest, en dat is wat ze hier noemen een 'understatement'. Want in het buitenland tot verandering komen, da's verdacht... En vooral als het pas na een paar maanden buitenland geweest is... Dat er een heel voorspel nog bij hoorde laten ze dan liggen..
england

Bericht door england »

"samen zingen in de naam van Jezus" Laat ik nu, na het lezen van die zin, steeds dat lied in mijn hoofd hebben, en ik vind het nog fijn ook!
Slechterik, heb jij zeker de Saambinder niet gelezen...?
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door england
"samen zingen in de naam van Jezus" Laat ik nu, na het lezen van die zin, steeds dat lied in mijn hoofd hebben, en ik vind het nog fijn ook!
Slechterik, heb jij zeker de Saambinder niet gelezen...?
Ik ook niet, maar je maakt me nieuwsgierig....
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Maninne
Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Oorspronkelijk gepost door england
"samen zingen in de naam van Jezus" Laat ik nu, na het lezen van die zin, steeds dat lied in mijn hoofd hebben, en ik vind het nog fijn ook!
Slechterik, heb jij zeker de Saambinder niet gelezen...?
Ik ook niet, maar je maakt me nieuwsgierig....
Wil je hem lezen? Kom maar halen, je woont vlakbij! (momenteel heb ik toch geen systeem in mijn doen en laten, 't is hier zeer chaotisch !!!)

[Aangepast op 10/12/04 door Maninne]
Tja, laat hem dan maar uit de brievenbus steken... Dan hang ik de bandjes wel aan de deurknop...
Plaats reactie