We zijn al "uit de gratie" (spreekwoordelijk) sinds Genesis 3. Alleen door het waar geloof in Jezus als onze Zaligmaker kunnen we voor God bestaan. Dan krijgen we vergeving voor onze zonden, ook als dat moord is. De wet stelt ons wel schuldig natuurlijk, zoals die dat met al onze zonden doet.Oorspronkelijk gepost door deurkruk
In een vertrouwelijk gesprek, vertelde iemand me dat ze gedwongen abortus heeft moeten laten plegen. Ze heeft t zonden bessef heel erg, en denkt dat ze nu "uit de gratie" bij Hem is, want wat zij heeft gedaan... dat kan toch echt niet...!
Wat Daphne ook zegt, dwingen is niet eigen wil.
Abortus
Helemaal mee eens.Oorspronkelijk gepost door limosaWe zijn al "uit de gratie" (spreekwoordelijk) sinds Genesis 3. Alleen door het waar geloof in Jezus als onze Zaligmaker kunnen we voor God bestaan. Dan krijgen we vergeving voor onze zonden, ook als dat moord is. De wet stelt ons wel schuldig natuurlijk, zoals die dat met al onze zonden doet.
Voor wat betreft abortus:
Hier heb ik in het verleden wel 'ns vragen over gesteld aan diverse mensen om me er een mening over te kunnen vormen.
Samenvattend kwam ik tot de volgende conclusie: abortus mag als het leven van de moeder gevaar loopt (ze heeft maatschappelijke verantwoordelijkheid; het kind nog niet). In alle andere, overige gevallen is abortus gelijk aan (strafbare) moord. Wordt iemand gedwongen abortus te plegen (bv door partner), dan vind ik de schuldvraag discutabel; het ongeboren leven dient wel te worden beschermd. Ook een ongeboren kindje dat verwekt werd door een verkrachting heeft recht op leven; hoe moeilijk ook voor de moeder / familie.
Overigens... we kunnen allemaal in diverse onder ons bekende kranten en tijdschriften lezen dat abortus emotioneel veel zwaarder is dan het laten geboren worden van het kind - uitzonderingen daargelaten.
-
-
- Contacteer:
Ja, ik heb het gezien / gelezen. En dan nog durven artsen abortus uit te voeren... Afschuwelijk!Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Hebben jullie het artikel in het RD al gelezen? En de internetbeelden gezien?
Er staat ook wel een verwijzing op refdag.nl.
Nouja, ze wisten ook al wel dat je met 10 weken al kunt zien dat een embryo een kind is... Daar zijn al genoeg echofoto's van te zien geweest...
Bij verkrachting komen maar weinig zwangerschappen uit voort...Oorspronkelijk gepost door Margriet
En hoe zit dat als je als 14 jarige verkracht bent?
Of misbruikt door familie?
Het woordje verkrachting zegt het al. Het wordt met kracht gedaan. Als man en vrouw geslacht gemeenschap hebben gaat dat niet met geweld (als het goed is natuurlijk) maar dat gaat met liefde.
Doordat verkrachting met geweld gaat, komt het soms als een soort klap en dan is kans op een zwangerschap vrij klein.
Tja misbruik. --> is dat ook niet een soort van geweld waaruit ook maar weinig zwangerschappen uit voort komen?? --> hier durf niet goed een antwoord op te geven.
Een arbortus, een moeilijk punt vooral in onze kringen. Ik zelf ben daar op tegen waarom? Omdat je een leven vermoord.
-
Hier heb je het artikel.Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2e
Heb je misschien wat meer info Bv?, want deze sloeber heeft geen krant.
gr
Misbruik is inderdaad net zo iets als verkrachting. De reden dat uit verkrachting en misbruik verhoudingsgewijs minder kinderen worden geboren ligt vooral in het feit dat de omstandigheden negatief zijn. Een verkrachting veroorzaakt zoveel spanning en stress dat een vrouw/meisje vaak alleen daardoor al niet zwanger wordt (ook al is ze op dat moment wel vruchtbaar).Oorspronkelijk gepost door LassieBij verkrachting komen maar weinig zwangerschappen uit voort...Oorspronkelijk gepost door Margriet
En hoe zit dat als je als 14 jarige verkracht bent?
Of misbruikt door familie?
Het woordje verkrachting zegt het al. Het wordt met kracht gedaan. Als man en vrouw geslacht gemeenschap hebben gaat dat niet met geweld (als het goed is natuurlijk) maar dat gaat met liefde.
Doordat verkrachting met geweld gaat, komt het soms als een soort klap en dan is kans op een zwangerschap vrij klein.
Tja misbruik. --> is dat ook niet een soort van geweld waaruit ook maar weinig zwangerschappen uit voort komen?? --> hier durf niet goed een antwoord op te geven.
(...)
Vergelijk met echtparen die een kinderwens hebben, maar waar 'het niet lukt', ook niet na herhaald 'dokteren'. 't Komt nog wel eens voor dat een vrouw tijdens of vlak na vakantie (ontspannen, geen stress) alsnog spontaan zwanger wordt.
ja, tis te hopen dat er aktie ondernomen wordt en dat christelijk nederland nu toch eens van zich laat horen.Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Hebben jullie het artikel in het RD al gelezen? En de internetbeelden gezien?
Er staat ook wel een verwijzing op refdag.nl.
Hebben jullie de andere artikelen in de bijlage ook gelezen ??
Het is wel duidlijk hoe er in Nederland over gedacht wordt.
Ik bedoel die uitzending van NOVA waar een abortusarts aan het woord was, en luid en duidelijk zijn eigen standpunten kon verkondigen. Van deze beelden en filmpjes was niks te zien.........
Ik ben maar gelijk lid geworden van Schreeuw om leven ( schandalig, dat was ik tot op heden nog niet )
Wel of geen abortus is een politieke keuze. Dat staat los van een verzekering. Pro-life verzekeraars zijn net zo commercieel en wil ik dus op hun commerciele merites beoordelen. Heeft met de politieke keuze voor abortus niks te maken. Het feit dat de dood van ongeboren kinderen gebruikt wordt om een commercieel product in de markt te zetten, daar erger ik me aan.Oorspronkelijk gepost door visje
Betalen wij hier eigenlijk aan mee, aan abortussen bedoel ik,
Of zijn jullie allemaal pro-life verzekerd ??