Ik sluit me van harte bij Adrianus aan. Als het niet uit de diepte komt, mag gevraagd worden of het waar is. Asaf wist zich een beest bij God (psalm 73).
Psalm 73: 22 Toen was ik onvernuftig, en wist niets; ik was een groot beest bij U.
23 Ik zal dan geduriglijk bij U zijn; Gij hebt mijn rechterhand gevat;
24 Gij zult mij leiden door Uw raad; en daarna zult Gij mij in heerlijkheid opnemen.
25 Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
26 Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
27 Want ziet, die verre van U zijn, zullen vergaan; Gij roeit uit, al wie van U afhoereert;
28 Maar mij aangaande, het is mij goed nabij God te wezen; ik zet mijn betrouwen op den Heere HEERE, om al Uw werken te vertellen.
Wat groot als we niet alleen bevindelijk hebben geleerd een groot beest bij God te zijn, maar ook: Maar mij aangaande, het is mij goed nabij God te wezen
liefde
Juist want de mens gaat verloren door zijn ongeloof! Als wij Hem niet lief hebben (oprecht in Hem geloven) dan gaan we verloren door het ongeloof.Oorspronkelijk gepost door Adorote
God heeft ons onvoorwaardelijk lief zonder enige twijfel,maar hebben wij Hem lief,dat is de vraag,dat kan een ieder voor zichzelf invullen.
Hiermee hang je echt niet de algemene verzoening aan!
Oorspronkelijk gepost door AdrianusJacob heb Ik liefgehad en Ezau heb Ik gehaat, Adorate... God heeft allen Zijn kinderen, die Hij van eeuwigheid heeft gekend lief. Wij leren geen algemene verzoening toch?Oorspronkelijk gepost door Adorote
God heeft ons onvoorwaardelijk lief zonder enige twijfel,maar hebben wij Hem lief,dat is de vraag,dat kan een ieder voor zichzelf invullen.
Ik ben een navolger van Jezus Christus,en in die navolging is van haat niets gebleken.In een waar Levend Geloof is geen plaats voor haat.Het enigste wat wij moeten haten is het kwaad.
Dit is naar aanleiding van Psalm 73, Daphne (heb je de discussie gevolgd?).Oorspronkelijk gepost door DaphneOck, voel jij je wel goed?Oorspronkelijk gepost door Majorca
En nu een vraag aan jou: anemoon, ben je weleens een groot beest bij God geweest?
[Aangepast op 30/7/04 door Majorca]
Als anemoon mij een zeer persoonlijke vraag stelt (heb ik geen bezwaar tegen), meen ik dat ik er ook één mag stellen.
Kun jij uitleggen waarom iemand zich dan niet goed moet voelen?
Of vind jij dat de dichter van psalm 73 ook niet goed was?