Blijkbaar niet in die zin neeMoeten wij niet worden als een kind?

Wat betreft hoofdbedekking: ik heb ooit in de topic ‘hoedje vrouw’ het volgende getikt:
Mocht je daar opmerkingen over hebben lijkt het me handiger als je dat in de desbetreffende topic doetHoofdbedekking is een teken van onderdanigheid. De gemeente, het Lichaam, is onderdanig aan Christus, het Hoofd. Op die manier dient de vrouw onderdanig te zijn aan de man. Want de man is het hoofd van de vrouw en de vrouw de heerlijkheid van de man. 1 Kor. 11:7-11. Lees ook Ef. 5:22-33. Hierin ligt juist dÃe grote belofte, dat de Gemeente (het lichaam) de Bruid van Christus (het hoofd) zal vormen, en één met hem zal zijn. Christus als Hoofd, wij als zijn Lichaam, delend in zijn heerlijkheid. Wij zijn dus zowel bruid als lichaam. Maar wij kunnen nooit méér worden dan Christus, onze voorloper, leidsman en hogepriester, daarom dienen wij onderdanig aan Hem te zijn. Want het hoofd bestuurt het lichaam. En als we in dÃe geest van onderdanigheid zijn (en verwar dat niet met 'laten onderdrukken' of 'slaafse gehoorzaamheid' - het is iets dat uit LIEFDE geschiedt) dan ligt daar Gods zegen over. En als Ãk hoofdbedekking draag op het moment dat ik bid of profeteer in de samenkomst, dan blijkt daaruit tevens mijn onderdanigheid en mijn volkomen afhankelijke opstelling jegens God. En dat is iets wat God graag van mij wil zien. Dat is zijn wil voor mij persoonlijk.
Verder is Paulus heel nuchter: 'En toch, in de Here is evenmin de vrouw zonder man iets als de man zonder vrouw. Want gelijk de vrouw uit de man is, zo is ook de man door de vrouw; alles is echter uit God.' 1 Kor. 11:11-12. Er is geen onderscheid des persoons bij God. En de leden van het lichaam behoren elkander te dienen in alle liefde en onderdanigheid, zowel mannen als vrouwen, opdat het lichaam functioneert zoals het behoort.
Het gaat dus om de geest waarin je bent. De geest van onderdanigheid. Maar ook: de geest van vrijheid - de wet der vrijheid, en niet de geest der dwangmatigheid of wetticisme of krampachtigheid. Laten we daar niet in belandenDan zijn we onder de wet. We doen alles uit liefde voor God! De één draagt de hele dag hoofdbedekking, de ander vindt dat onpraktisch maar heeft dezelfde geest. Een ieder zij voor zijn eigen besef ten volle overtuigd. We moeten doen wat nuttig, opbouwend en nuchter is. En dat zijn wetten die God in ons hart schrijft, door zijn Geest, immers we staan in dienst van de Geest en niet in dienst van de letter! We kunnen ons gaan kronkelen op allerlei manieren om ons aan zo'n uiterlijk wetje te houden (zoals veel moslim meisjes problemen hebben met schoolregels) en het grote doel missen omdat we de Geest niet opmerken. We worden niet gerechtvaardigd op grond van het wel of niet dragen van hoofdbedekking! Maar God proeft onze gezindheid, onze geest. We moeten de werkelijkheid van Christus leren zien (Kol. 2), de kern van het evangelie - en dan zal God ons duidelijk maken wat zijn wil is. Hij maakt zijn verbond aan ons bekend!

‘Want het getuigenis van Jezus is de geest der profetie’ staat er in openbaringen over profeteren.
Mijn gemeente: http://www.brunstad.org.
Groetjes, Rose.