????? Wat heeft Adrianus hiermee te maken?Oorspronkelijk gepost door Kaw
Met dank aan Adrianus
einde SGP?
inderdaad, maar daar is het nu te laat voor. vraag is hoe lang het duurt voor we gaan collecteren in de kerk voor de SGPOorspronkelijk gepost door Pim
Zou een beetje ongeloofwaardig zijn om onder druk van de euries dit principe standpunt over boord te gooien. Vooral de 'wereld' zal een dergelijke zwaai genadeloos afstraffen....
Ze hadden al veel eerder afscheid van dit standpunt moeten nemen.
In tegenstelling tot Limosa denk niet dat het voor de SGP te laat is om alsnog het standpunt omtrent het lidmaatschap van vrouwen te heroverwegen. Op den duur zal het ontbreken van financiële steun van de overheid leiden tot het instorten van de organisatie van de SGP. Ik verwacht niet dat mensen dermate principieel zijn, dat zij per jaar rond de 200 euro willen betalen om de SGP in stand te houden. Voor mensen met een minimaal inkomen en een gezin is dit sowieso een groot bedrag.
Oorspronkelijk gepost door Pim
Zou een beetje ongeloofwaardig zijn om onder druk van de euries dit principe standpunt over boord te gooien. Vooral de 'wereld' zal een dergelijke zwaai genadeloos afstraffen....
Ze hadden al veel eerder afscheid van dit standpunt moeten nemen.
Vijf jaar gelden veranderde de rechts-christelijke Bob Jones universiteit in de Amerikaanse staat South Carolina haar reglement. Tot op dat moment was het op die school verboden voor stelletjes van verschillend ras om samen uit te gaan.
Jarenlang bleef deze regel ongemoeid, tot de presidentsverkiezingen in 2000. toen George Bush er wilde spreken (iets wat voor republikeinse kandidaten een jarenange traditie was). Ineens doken actiegroepen op die dit wilden verhinderen, vanwege het verbod op gemengd uitgaan.
BJU heeft toen de regel laten vallen, met als motivatie: voor ons is het slechts één van de regels en niet eens zo'n hele belangrijke. Als het voor jullie zo belangrijk is, nou, dan willen we jullie hierin tegemoet komen.
Vanaf toen mochten zwarte Jim en blanke Rebecca samen naar het orgelconcert.
Zou de SGP ook met die motivatie haar vrouwenstandpunt kunnen laten vallen?
Neehoor, dat is maar net hoe je het brengt, en een btje politicus is heel goed in iets mooi brengen...Oorspronkelijk gepost door Pim
Wat de SGP moet doen is een onderzoekscommissie instellen, die de beginselen van haar partij gaat toetsen aan de Schrift, en het draagvlak binnen de achterban. Het advies wat die commissie uitbrengt is om een aantal zaken te schrappen uit de partijregels, waarvan één van die regels het vrouwenstandpunt is.
Vervolgens vaardigt men een persbericht uit, waarin men stelt dat de SGP haar partijbeginsel heeft hierzien, waarin enkele verouderde tradities van minder belang geschrapt zijn.
Ik verwacht dat zowel 'de wereld', als een groot gedeelte van de achterban, dit zal toejuichen (mits goed gebracht natuurlijk). Tevens denk ik dat ze een groot deel van de GG- en HHK-jeugd, die nu CU of iets anders stemt, weer terug kunnen krijgen door deze actie...
Tja, dan zijn diezelfde mensen het niet waard een 'eigen' partij te hebben. Mensen die wat meer kunnen dokken dienen dan hun verantwoordelijkheid te kennen, dunkt me....Ik verwacht niet dat mensen dermate principieel zijn, dat zij per jaar rond de 200 euro willen betalen om de SGP in stand te houden. Voor mensen met een minimaal inkomen en een gezin is dit sowieso een groot bedrag.
Gr.,
Ik ben falikant tegen het theocratische principe wat de SGP voorstaat. Ik vind hun vrouwenstandpunt nergens op gebaseerd.
MAAAAAAAAAAAR
Ik vind het schandalig dat de overheid deze vrijheid inperkt. Het dient geen enkel doel. Niemand staat vrouwen in de weg om zelf een SGPVV (staatkundige Gereformeerde Partij voor Vrouwen) op te richten.
Dat hele CWI is een ballen tent. Waar bemoeien die sufferds zich mee. Hebben ze daar niets anders te doen, dan SGP-tje pesten. Wat een mafketels. Trouwens ook een waardeloze rechter. Wat een flauwekul. Laten ze prostitutie met levenslang straffen. Dan kom je pas op voor vrouwen. Wat een larie allemaal.
Zo eff stoom afblazen :,
[Aangepast op 7/9/05 door jacob]
MAAAAAAAAAAAR
Ik vind het schandalig dat de overheid deze vrijheid inperkt. Het dient geen enkel doel. Niemand staat vrouwen in de weg om zelf een SGPVV (staatkundige Gereformeerde Partij voor Vrouwen) op te richten.
Dat hele CWI is een ballen tent. Waar bemoeien die sufferds zich mee. Hebben ze daar niets anders te doen, dan SGP-tje pesten. Wat een mafketels. Trouwens ook een waardeloze rechter. Wat een flauwekul. Laten ze prostitutie met levenslang straffen. Dan kom je pas op voor vrouwen. Wat een larie allemaal.
Zo eff stoom afblazen :,
[Aangepast op 7/9/05 door jacob]
dit is pas écht flauwekul en larieOorspronkelijk gepost door jacob
Laten ze prostitutie met levenslang straffen. Dan kom je pas op voor vrouwen.
maar on-topic dan: het is inderdaad een schandaal dat de SGP zo terechtgewezen wordt, of dat de schuld van dat schandaal bij het CWI ligt (dat niet zo vijandig moet doen) of bij de SGP (die dit heel voorspelbare gebeuren vóór had moeten zijn) is dan evenwel nog de vraag
helemaal geen onzin. Het is belachelijk dat er democratische ongelijkheid hierdoor ontstaat. Grote flauwekul allemaal.Oorspronkelijk gepost door LeoniusWat een onzin! De SGP mag blijven bestaan, alleen niet gefinancierd door de overheid. Ik vind het eigenlijk wel een aardige oplossing....Ik vind het schandalig dat de overheid deze vrijheid inperkt.
Gr.,
Heb je wat te vrezen dan?Oorspronkelijk gepost door limosadit is pas écht flauwekul en larieOorspronkelijk gepost door jacob
Laten ze prostitutie met levenslang straffen. Dan kom je pas op voor vrouwen.
maar on-topic dan: het is inderdaad een schandaal dat de SGP zo terechtgewezen wordt, of dat de schuld van dat schandaal bij het CWI ligt (dat niet zo vijandig moet doen) of bij de SGP (die dit heel voorspelbare gebeuren vóór had moeten zijn) is dan evenwel nog de vraag