SGP Bijbels¿
Hahah, bij de fijne krant het Reformatorisch Dagblad kunnen ze toch zo goed nieuws maken. Let wel: steeds vaker, van 1 op de 7 naar 1 op de 6. En al die andere moties dan? Muggenzifterij! In Europees verband stemmen beide partijen al jaren precies met elkaar mee. Ook als het gaat om 'sociale' onderwerpen. Telt dat niet mee?
- ndonselaar
- Contacteer:
Nee, mensen op straat zetten is nooit barmhartig! (zie de gelijkenis).Oorspronkelijk gepost door bjdendekker
We raken off-topic! De discussie over wat er gebeurt als de SGP de meerderheid haalt is al elders gevoerd, dat wil zeggen: doodgebloed omdat SGP'ers die vraag niet onder ogen durven zien.
Billy, vind jij het barmhartig dat economische vluchtelingen die op wat voor manier dan ook niet terug kunnen met baby en al op straat gezet worden? Vind jij het bewogen om bijstandsmoeders te dwingen aan het werk te gaan, zoals het kabinet, gesteund door de SGP, wil?
Is het over-sociaal om liever één asielzoeker teveel dan één te weinig te willen helpen?
Maar de vervolgvraag is dan wel. Is het ook barmhartig om mensen binnen te halen waarvan je weet dat ze teruggestuurd worden? Maw het beleid is halfslachtig. Mensen mogen hier nooit geen slachtoffer van worden.
Bijstandmoeders is eigenlijk precies hetzelfde. Zouden er zoveel bijstandmoeders (ik bedoel nu door echtscheiding) als ze wisten dat er niet zo gauw een huisje klaar stond en dat het heel moeilijk is om een uitkering te krijgen. Ook hier deugt de basis niet! De autonome mens staat hier centraal ipv Gods decaloog.
Groet,
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
- ndonselaar
- Contacteer:
Er is niet één ware gereformeerde leer. Er is wel één waarheid. Belijden onze evangelische broeders en zusters dat er een zaligheid is een ander?Oorspronkelijk gepost door bjdendekker
Weet ik niet, pas je artikel 36 toe zoals sommigen hem uitleggen, dan is alleen de 'ware gereformeerde leer' toegestaan. En dan vallen onze evangelische broeders en zusters er mooi buiten...
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
- ndonselaar
- Contacteer:
Het RD polariseert graag Harry, al is het wel waar dat bij bepaalde moties de SGP en de CU anders stemmen. Dat betekent nog niet dat de CU een andere basis heeft, hooguit een andere benadering.Oorspronkelijk gepost door Harry
Hahah, bij de fijne krant het Reformatorisch Dagblad kunnen ze toch zo goed nieuws maken. Let wel: steeds vaker, van 1 op de 7 naar 1 op de 6. En al die andere moties dan? Muggenzifterij! In Europees verband stemmen beide partijen al jaren precies met elkaar mee. Ook als het gaat om 'sociale' onderwerpen. Telt dat niet mee?
Wat voor mij wel een brug te ver is dat soms bij de CU de mening van de samenleving belangrijker is dan wat God ons geboden heeft.
Gr.
Dat doen ze zeker! Anders beschouwde ik ze ook niet als broeders en zusters. Maar er is een vleugel in de SGP die hen toch niet als ware christenen zal erkennen. Ik heb voor mijn studie een tijdje het blad In het Spoor gelezen... Volgens mij valt Niek Donselaar er dan ook buiten.Oorspronkelijk gepost door ndonselaarEr is niet één ware gereformeerde leer. Er is wel één waarheid. Belijden onze evangelische broeders en zusters dat er een zaligheid is een ander?
- ndonselaar
- Contacteer:
Mijn respect heb je voor het doorworstelen van een blad als in het Spoor. Toen ik raadslid was kreeg ik enige tijd dit blad, maar het was voor mij geen prioriteit. Bij mij gaat het 'boek dicht' als er personen worden aangevallen!Oorspronkelijk gepost door bjdendekkerDat doen ze zeker! Anders beschouwde ik ze ook niet als broeders en zusters. Maar er is een vleugel in de SGP die hen toch niet als ware christenen zal erkennen. Ik heb voor mijn studie een tijdje het blad In het Spoor gelezen... Volgens mij valt Niek Donselaar er dan ook buiten.Oorspronkelijk gepost door ndonselaarEr is niet één ware gereformeerde leer. Er is wel één waarheid. Belijden onze evangelische broeders en zusters dat er een zaligheid is een ander?
Trouwens, dat alle lezers van in 't Spoor SGP-er (tenminste dat hoop ik) zijn, onderschrijf ik wel, maar zeker niet alle SGP-ers zijn lezer van in 't Spoor! (Zie artikel Zicht).
Dus bjdendekker, in 't Spoor is een kleine radicale vleugel die zich grotendeels buiten de SGP bevindt.
Groeten,
- ndonselaar
- Contacteer:
Hoi,Oorspronkelijk gepost door bjdendekker
Beste Niek,
Bij ons op de Veluwe zijn er kiesverenigingen waar een belangrijk deel van de leden zijn opinie laat bepalen door de inhoud van het betreffende blad. Ik ben er van twee lid geweest...
Dat die leden er zijn, dat weet ik. Ook bij ons zijn die leden, al wel marginaal. Soms is hun geluid niet evenredig aan hun kwantitatieve inbreng. Dat zij zo.
Toch denk ik dat de nuchterheid meestal bij de SGP en het hoofdbestuur overheerst, gezien de jaarvergaderingen die ik nu zo'n 10 jaar bezoek.
Groeten,
Ja dat is natuurlijk zo.Oorspronkelijk gepost door MatthijsDe hervormde emiritus dominee Hegger was priester in de PKN.Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit(die rk priester was van oudsher hervormd)
Luther was ook rooms en Calvijn net zo..
En van nature zijn we allemaal rooms, zelfs de gereformeerden.. Denk daar maar eens overna;)