VROUW OP SGP KIESLIJST !!!!!!!

Billy

Bericht door Billy »

24-12-2002 | 13:31DEN HAAG - Het is nog onzeker of de samenwerking in Friesland tussen ChristenUnie (CU) en SGP bij de komende statenverkiezingen wordt voortgezet. De Friese SGP zegt geen eigen fractie te zullen vormen als tussentijds namens de CU een vrouw tot de Staten toetreedt. Dat is wel een voorwaarde van het SGP-hoofdbestuur.
.
De gezamenlijke Friese CU/SGP-fractie is momenteel met drie man in Provinciale Staten vertegenwoordigd, twee CU’ers en een SGP’er. Op de kandidatenlijst voor de komende verkiezingen in maart bezet Sietske Leistra van de CU de zesde plaats. Als zij door voorkeurstemmen of uitval van andere kandidaten een zetel in de Staten zal bezetten, zal de SGP in Friesland de samenwerking niet opzeggen. Dat is tijdens een gezamenlijke vergadering afgesproken.
.
Voorzitter S. Bosgraaf van de SGP zegt begrepen te hebben dat mevrouw Leistra bij verkiezing door voorkeurstemmen de benoeming niet zal aannemen, maar voorzitter P. Adema van de CU betwist dat. „Het is onzeker. Het hangt helemaal van haar af.â€
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Toch blijf ik het een merkwaardig standpunt van de SGP vinden: een vrouw op de lijst, prima, maar ze mag niet gekozen worden.

Waar zijn kandidaten voor?

Overigens staan er in de prov. Groningen al jaaaaren en jaaaren vrouwen op de gezamenlijke RPF/SGP-lijst. Nooit een probleem.

[Veranderd op 26/12/02 door bjdendekker]
Plaats reactie