Beste nieuwe Coalitie
De SP niet volwassen? Ze delen veel ideen met de SGP, alleen vanuit een andere achtergrond met andere beweegredenen. D66 zegt inderdaad zomaar wat, Ze hebben zo zeggen zij zelf geen uitgangspunt, maar geen uitgangspunt hebben is hun uitgangspunt geworden.Origineel geplaatst door de Paus
De SP heb ik er liever niet bij omdat ze op mij niet een echt volwasssen indruk maken. Dat heb ik trouwens ook niet bij D66... ze schreeuwen maar wat, ze regelen wat, en dat zou gevaarlijk kunnen zijn.
Mij lijkt een coalitie van CDA,PvdA en Lijs Fortuyn goed haalbaar.Origineel geplaatst door Billy
Nu Paars II is opgestapt is het een maand voor de verkiezingen wel eens interessant om van gedachten te wisselen over wat de beste REALISTISCHE coalitie zou kunnen worden voor ons land.
met realistisch bedoel ik dus wat gezien de opniepeilingen en maatschappelijke situatie in nederland uitvoerbaar zal zijn
( helaas geen SGP dus in het kabinet, menselijkerwijs gesproken)
Ik ga voor: CDA- VVD- CU- Groen links
ze zouden een meerderheid kunnen behalen met z'n vieren
maar of dat ooit politiek bezien bij elkaar kan komen?
zou een coalitie van CDA-VVD- Lijst Fortuyn beter zijn dan PAARS II ???
Weet ik, probeer alleen reacties uit te lokken. Ik denk zelf dat een coalitie van het CDA-PvdA en CU en GL goed zal zijn.Origineel geplaatst door MirrorPvdA in een coalitie met LPF? Volgens is dit juist in een combinatie die uitgesloten lijkt. Melkert sluit Fortuyn heel bewust buiten.Origineel geplaatst door The Real G-G Bobo
Mij lijkt een coalitie van CDA,PvdA en Lijs Fortuyn goed haalbaar.
Hij hoopt dat er hierdoor meer mensen op PvdA stemmen.
We realiseren ons het veel te weinig, maar het gaat ECHT heel slecht met het milieu! En het lijkt wel of we ons dat niet willen realiseren. Heeft ook enigszins te maken met de topic Rijkdom! We willen gewoon geen stap terug doen. Nee, van mij mag GroenLinks in het kabinet. Ze hebben vaak een christelijke achtergrond (alhoewel dat dan wel niet in hun Kamergedrag naar voren komt, maarja, dat heeft met hun visie te maken) EN zijn tenminste nog enigszins idealistisch!Misschien heeft het met een verkeerde beeldvorming te maken. (van mij wel te verstaan) GL gaat m.i. vaak te ver met groen en milieu, daardoor ontbreekt het weleens aan realiteitszin.
En wat betreft SP: ik heb de indruk dat zij juist niet zomaar wat roepen!
Origineel geplaatst door AdjeG.L gaat daar ver in inderdaad! Maar het CDA kan daar bijvoorbeeld tegengewicht aan geven. Veel GL'ers hebben een 'christelijke' achtergrond. Ze weten dus van waarden en normen. Dit kan een voordeel zijn, alhoewel hun overtuiging in de Kamer vaak niet naar voren komt.Misschien heeft het met een verkeerde beeldvorming te maken. (van mij wel te verstaan) GL gaat m.i. vaak te ver met groen en milieu, daardoor ontbreekt het weleens aan realiteitszin.
We realiseren ons het veel te weinig, maar het gaat ECHT heel slecht met het milieu! En het lijkt wel of we ons dat niet willen realiseren. Heeft ook enigszins te maken met de topic Rijkdom! We willen gewoon geen stap terug doen. Nee, van mij mag GroenLinks in het kabinet. Ze hebben vaak een christelijke achtergrond (alhoewel dat dan wel niet in hun Kamergedrag naar voren komt, maarja, dat heeft met hun visie te maken) EN zijn tenminste nog enigszins idealistisch!
En wat betreft SP: ik heb de indruk dat zij juist niet zomaar wat roepen!