Open brief aan reformatorisch Nederland

tsjonge

Bericht door tsjonge »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Het ging trouwens over een brief aan "Reformatorisch Nederland". Dat sluit een aantal groepen sowieso al uit.
Helemaal mee eens; maar pas op voor het beoordelen of mensen wel reformatorisch genoeg zouden zijn;

Een definitie van reformatorisch is dan verhelderend!
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Als je van zo'n brief meer kerkelijke eenheid of toenadering verwacht geef ik het 0% kans, omdat het onmogelijk zal zijn de brief niet vanuit een bepaalde hoek te schrijven.
Om dat te voorkomen stel ik voor dat zowel een gematigde pro- als contra persoon meewerkt aan het schrijven van de brief, dus als PKN én vdZwaag-onenigheid aan bod komen dus 4 personen
Robert
Berichten: 1424
Lid geworden op: 28 nov 2002, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Robert »

Het idee van oproepen tot eenheid vind ik geweldig!
Of een brief resultaat heeft betwijfel ik :( Als ik zie wat voor reacties hier al in deze thread voorkomen.........

Maar mijn steun heb je.
Verschil van mening kan en mag, maar wordt en moet besproken worden in onderlinge broederlijke (en zusterlijke) liefde.

Die ontbreekt bij sommigen volledig :(
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Even een andere invalshoek.

Kunnen we met z'n allen niet naar Noord Siberië gaan?
En daar kijken hoe Friedensstimme evangeliseert?
Er is daar maar één gemeente: de niet-geregistreerden baptisten.
Ze zijn op dit forum niet zo erg welkom.
Maar daar, bij 40 graden onder, lezen ze de bijbel.
Kijk eens op de website:
http://www.friedensstimme.nl
Misschien wil één van de voorlichters een dagdeel reserveren om voor de OSW forummers een praatje te houden. Met video's over het leven bij de Noordpool.
cannabis

Bericht door cannabis »

Een open brief is hoog tijd. Dat de inhoud dan is een oproep tot zelf-onderzoek. Komen al die leerverschillen die ik op OSW ziet niet van een misverstand wat de ware beleving van ellende en verlosing inhoudt?
cannabis

Bericht door cannabis »

Gerrie may be on to something. It seems like the candlestick is being taken away from us, despite our knowledge of doctrine. Many claim to know God, who have never experienced Him. Maybe these people in Siberia know more from experience and less from books. Maybe there is more spiritual life in 3rd world countries than in our countries?
limosa

Bericht door limosa »

't Zal wel aan de temperatuur liggen. Bij 40° boven nul heb je dat ook.

Maar je hebt gelijk hoor, bij Friendenstimme en de zending blijken allerlei kerken elkaar wel te kunnen vinden. Maar nog maar even en Nederland behoort ook tot het zendingsveld, dat geeft perspectieven voor samenwerking hier.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door cannabis

Maybe these people in Siberia know more from experience and less from books. Maybe there is more spiritual life in 3rd world countries than in our countries?
Dat denk ik ook cannabis. Een schande voor de "ontwikkelde" wereld.
gerrit de 2e
Berichten: 754
Lid geworden op: 15 dec 2003, 22:38
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Niek,

Mijn handtekening krijg je zeker....

Misschien als advertentie ofzoiets in de refo-kranten???
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Misschien als advertentie ofzoiets in de refo-kranten???
Met een btje mazzel (of wat sommigen noemen: als de Heere het zo beschikt) is het RD wel bereid zo'n brief wel gratis te plaatsen ipv als een advertentie (een brief neemt nogal een hoop dure mm. in beslag..)
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Beste vrienden,

Bedankt voor de reacties. Zelf kan ik me het beste vinden in de eerste reactie van Memento. Als je hiertoe een eerste aanzet wil geven Memento? Graag!

Nogmaals richting Adrianus, ondanks dat ik mezelf duidelijk dogmatisch plaats rondom bv. de Haamstede conferentie, betekent dat niet dat ik geen oog wil hebben voor de andere zijde. Dat maakt ook juist de pijn uit. Je wil toch de ander niet loslaten? We zijn toch één in het geloof? Vanuit dit wil ik de open brief opstellen.

Tot slot, voorbijganger ik begrijp je moeite. Zeker het gaat niet buiten het gebed om en we mogen ook niet hoog denken van ónze mogelijkheden en dus ons vlees. Toch is de pijn op dit moment zo groot en ook bij anderen zo ik begrijp dat ik dit wil verwoorden in een 'open brief' aan Reformatorisch Nederland.

Groeten,
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Bedankt voor de reacties. Zelf kan ik me het beste vinden in de eerste reactie van Memento. Als je hiertoe een eerste aanzet wil geven Memento? Graag!
Uiteraard wil ik dat, echter verwacht niet te veel van mijn schrijfstijl...

Niek, ik heb je net een mail gestuurd met wat vragen, zodra ik daarop je antwoord heb, en ik tevens weer wat tijd heb (morgen, en anders zondag of maandag) zal ik een aanzet proberen te maken.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door memento
Misschien als advertentie ofzoiets in de refo-kranten???
Met een btje mazzel (of wat sommigen noemen: als de Heere het zo beschikt) is het RD wel bereid zo'n brief wel gratis te plaatsen ipv als een advertentie (een brief neemt nogal een hoop dure mm. in beslag..)
Kijk maar uit, als het RD dit leest staat de brief al in de krant voor jij je PC hebt opgestart. Weet Niek alles van . . .
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Kijk maar uit, als het RD dit leest staat de brief al in de krant voor jij je PC hebt opgestart. Weet Niek alles van...
Ah, dan claim ik bij deze copyright op betreffende post, en mijn aandeel in de brief, en verbied ik publicatie of gebruik ervan zonder mijn toestemming...

Zijn nu alle wantrouwens jegens het RD ingedekt?

[Aangepast op 29/1/04 door memento]
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door memento
Ah, dan claim ik bij deze copyright op betreffende post, en mijn aandeel in de brief, en verbied ik publicatie of gebruik ervan zonder mijn toestemming...
hehehe, je bent al te laat waarschijnlijk, 't gaat snel hoor!
Plaats reactie