Israël bedreiging voor de wereldvrede

Harry

Bericht door Harry »

De aanleiding om dit topic te openen was de uitslag van een enquête van de Europese Commissie die strikt genomen niet ging over het conflict tussen de Palestijnen en Israël. Als ik een conflict zou willen bespreken, dan inderdaad eerder de verschrikkelijk bezetting van China in Tibet. Dat treft mij meer, maar dat heeft te maken met een persoonlijke interesse. Dus de opmerking van NDonselaar begrijp ik niet helemaal.
Overigens neemt de eurofractie van ChristenUnie-SGP de enquête van de Commissie op een leuke wijze op de korrel.

http://www.eurofractie.nl

[Aangepast op 6/11/03 door Harry]
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Wat ik hiermee zeggen wil is dat het mijns inziens nooit goedkomt met Israel. Dat het volk altijd onderdrukt zal blijven. ze hebben het over zichzelf afgeroepen.


tukker
Lees jij de bijbel niet selectief tukker? Staan er geen beloften voor het volk Israël in Gods Woord? Is de boomstronk waar wij als Christelijke kerk opgeënt zijn dan dood? Als de stronk dood is heeft de ent geen waarde meer. Ook wij roepen met onze zonden Zijn bloed over ons.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Oorspronkelijk gepost door EgbertLees jij de bijbel niet selectief tukker? Staan er geen beloften voor het volk Israël in Gods Woord? Is de boomstronk waar wij als Christelijke kerk opgeënt zijn dan dood? Als de stronk dood is heeft de ent geen waarde meer. Ook wij roepen met onze zonden Zijn bloed over ons.
Er is zeker nog hoop voor Israel. Als de volheid der heidenen ingegaan zal zijn zal Israel zich bekeren.

Uit Romeinen 11:

25 Want, broeders, opdat gij niet eigenwijs zoudt zijn, wil ik u niet onkundig laten van dit geheimenis: een gedeeltelijke verharding is over Israël gekomen, totdat de volheid der heidenen binnengaat, 26 en aldus zal gans Israël behouden worden, gelijk geschreven staat:
De Verlosser zal uit Sion komen,
Hij zal goddeloosheden van Jakob afwenden.
27 En dit is mijn verbond met hen,
wanneer Ik hun zonden wegneem.
28 Zij zijn naar het evangelie vijanden om uwentwil, naar de verkiezing zijn zij geliefden om der vaderen wil. 29 Want de genadegaven en de roeping Gods zijn onberouwelijk. 30 Want evenals gij eertijds aan God ongehoorzaam waart, maar nu ontferming hebt gevonden door hun ongehoorzaamheid, 31 zo zijn ook dezen nu ongehoorzaam geworden, opdat door de u betoonde ontferming ook zij thans ontferming zouden vinden. 32 Want God heeft hen allen onder ongehoorzaamheid besloten, om Zich over hen allen te ontfermen.
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Oorspronkelijk gepost door Adje
Een jarenlange indoctrinatie van linkse media en evenzovele politici hebben ons Nederlanders langzaam maar zeker een gekleurde bril opgezet die moeilijk af te zetten is.
Komop zeg, waarom altijd weer zo negatief? Als we echt geindoctreerd zouden zijn, zouden (echt) linkse partijen heus wel een veel groter aandeel in de Tweede Kamer hebben.
Als je de gekleurde bril van het christen-zijn afzet, kijk je heel anders naar dit conflict. Juist omdat je vanuit de bijbel 'meer' weet, heb jij de overtuiging die je nu hebt, Ndonselaar. Was je geen christen geweest, dan had je waarschijnlijk heel anders naar Israel en de Palestijenen gekeken (zgn. als al die linkse drammers...). Dus een beetje meer inlevingsvermogen naar de mensen toe die dit niet als in de eerste plaats een religieus conflict zien.
Hoe groot partijen zijn in de tweede kamer hangt van veel factoren af Adje. Niet alleen de linkse indoctrinatie is daarbij bepalend, ook in hoeverre een kandidaat de kiezer kan bespelen is een factor van belang. Dat het jouw niet uitkomt, weet ik, maar dat moet niet leiden tot het je ogen sluiten voor een feit wat iedereen kan constateren. Noem alleen maar de peilingen en media-aandacht rondom de verkiezingen. Gelukkig heeft een groot deel van de kiezer zijn verstand gebruikt bij het kiezen, maar velen hebben zich laten leiden door mensen als 'Maurice de Hond' en het mediageweld rondom 'Wouter Bos'.

Zo is dat ook met de vraagstelling rondom de 'Eurobarometer'.

Gr.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Adje

Bericht door Adje »

ja stil maar ndonselaar, kzal je niet meer tegenspreken. tzondeboekmechanisme speelt overduidelijk op, 't is wel prettig om een afschuifplek te hebben voor alle problemen, dan hoef je er zelf niets meer aan te doen, en helemaal niet meer na te denken of het wel klopt wat jij denkt. Als je stelling niet helemaal klopt (in dit geval de media t.o.v. de politiek) zijn er altijd andere factoren te bedenken, die de zondebok tot zondebok houden (overigens beweer ik nu niet dat ik het eens ben met de stelling dat de media alles voorkauwd wat het volk denkt).
kun je trouwens een stuk of 5 (kzal het je niet moeilijk maken) punten in de Nederlandse geschiedenis van na WOII opnoemen, toen 'links' mede aan de macht was, en het opeens duidelijk werd dat het land afstevende op een enorme puinhoop? Misschien is het ook interessant voor je om de doorrekeningen van het CPB van GrL eens te vergelijken met die van andere partijen?!
En misschien kun je wat punten opnoemen, die typisch links zijn, waarvan de (linkse? is volgens mij slechts ten dele waar!) media de oorzaak zijn dat men in Nederland erg 'vreemd' ergens over denkt?
Overigens reageer je niet op mijn opmerking betreff. de 'christelijke bril' van jezelf....
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

De media en 'linkse' standpunten.

Laten we eerst eerlijk vaststellen Adje dat we beiden anders denken. 'Links' en 'rechts' zijn mi vlaggen die de lading niet goed dekken. Als ik zeg dat rijk en arm er zijn, of in Nederland (in verg. met bv. Afrika) beter uitgedrukt met 'minder welgesteld' en 'welgesteld', en dat dit er zal blijven zolang de aarde er is en dat dit naar Gods Woord is, dan ben ik politiek gezien 'rechts'. Als ik opmerk dat er géén bedelaar mag zijn, ja dat deze mensen absoluut geholpen moeten worden, ook dat is naar Gods Woord, dan ben ik opeens weer 'links'. Zo hoop ik dat ten allen tijde, God Woord het kompas mag zijn, waarop ik mag varen. Zo bezie ik ook het conflict in het Midden-Oosten. Zeker hebben de Palestijnen recht op land, recht op toekomst, maar ook een dure plicht. Een plicht om te accepteren dat Israël er is. Een joodse staat binnen de grenzen van een Arabisch rijk. Over de 'groot Arabische gedachte' schrijf ik op dit moment een studie.

Tot zover, als ik vanavond tijd heb, schrijf ik nog over de 'christelijke bril'.

Gr.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Kena

Bericht door Kena »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Wat ik hiermee zeggen wil is dat het mijns inziens nooit goedkomt met Israel. Dat het volk altijd onderdrukt zal blijven. ze hebben het over zichzelf afgeroepen.


tukker
Oh ja en we waren zo blij dat we van Hem afwaren!

Doe es ff normaal Tukkertje, dit riekt zelfs naar antisemitisme! Durf je dit ook tegen mijn voorouders te zeggen wanneer je later in de Hemel komt? Durf je dit op 4 mei te roepen: ´Jullie hebben de moord op 6 miljoen zelf op jullie afgeroepen?´ Durf jij dit later tegen Jezus Christus te zeggen: ´Here, redt ze niet, ze hebben U gekruisigd´.

Dan komt Kena en roept: ´Heer, ik en Tukker kruisigde door onze zonde U net zo hard, misschien wel harder!´

Prettige avond Tukkertje en een gezegende zondag!

Kena.

[Aangepast op 8/11/03 door Kena]
Kena

Bericht door Kena »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Ik kijk er wel en niet vanop. in de Bijbel lezen we al dat Jeruzalem de steen des aanstoots zal zijn waar heel de wereld over struikelen zal.
Dat Israël steeds meer alleen komt te staan geeft voor mij ook aan de tekenen van de eindtijd ook de vele terug keer van Joden naar het beloofde land.

Maar wast is de Nederlandse bevolking? Volgens mij is meer dan 30 % van de Nederlandse bevolking van buitenlandse afkomst waarvan nagenoeg allen moslim en die zijn bijvoorbaat al tegen Israël. Als we nog meer jaren wachten wordt dat percentage van 74 % nog hoger.
Nou Harry,

Ik heb Joods bloed en schrik niet: ARABISCH bloed! En Jelle heeft gelijk! Waarom zeg ik dit zo expleciet? Dan kan niemand hier zeuren over een denkbeeldige feit dat ik vooor Israël zou zijn door mijn Joodse bloed!

*Kena heeft deze onzin maar direct de kop ingedrukt*

Gezegende dag morgen!

[Hosji’a et ammècha oewareech et nachalatècha oere’eem we naseem ad ha’olam
Redt Uw volk en zegen Uw erfenis, en hoedt hen en draag hen voor altijd]
Harry

Bericht door Harry »

Met het argument dat je joods en Arabisch bloed hebt, overtuig je mij niet dat Jelle op dit punt gelijk heeft. Je kunt de multi-etnische Nederlandse samenleving niet als verklaring geven voor de uitslag van deze enquête.
Dus graag een beter argument...
limosa

Bericht door limosa »

Je kunt de multi-etnische Nederlandse samenleving niet als verklaring geven voor de uitslag van deze enquête.

Hoezo niet Harry? De samenstelling van de bevolking lijkt mij per definitie van invloed op de uitslag van deze enquête.
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Voor mij is de vraagstelling ook heel belangrijk.

Als je bv. vraagt wie is er een bedreiging voor de wereldvrede:

1. Israël
2. VS
3. Rusland
4. Irak

dan krijg je een ander antwoord als:

1. China
2. Noord-Korea
3. India/Pakistan
4. Georgië.

Het had ze gesierd (EP) als ze de vraag 'open' hadden gesteld.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Harry

Bericht door Harry »

Ja, inderdaad maar niet zoals Jelle dat bedoelde. Hij concludeert dat het logisch is dat het merendeel van de Nederlanders Israël als grote bedreiging ziet omdat er in Nederland zoveel buitenlanders wonen. Maar op het moment dat je representatief je steekproef neemt, kom je natuurlijk niet op 74 % uit omdat er zoveel buitenlanders in Nederland wonen. Daar gaat het mij om. En dan laat ik nog buiten beschouwing of inderdaad alle allochtonen in Nederland Israël als bedreiging voor de wereldvrede zien, want dat hoeft helemaal niet.

NDonselaar, wie bedoel je met EP?

[Aangepast op 10/11/03 door Harry]
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

De 'christelijke' bril.

Maakt het nu uit of ik door een christelijke bril naar het MO conflict kijk? Ik denk het wel. Zeker als je je verdiept hebt in de 'Arabische cultuur'. De Arabische cultuur is niet los te denken van het begrip 'Arabische wereld'. Dit begrip krijgt meer en meer een dreigende dimensie.

Mijn vraag is, kun je het conflict in het MO neutraal bekijken?
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Harry, ik bedoelde Europees Parlement.

Gr.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Harry

Bericht door Harry »

Dan begrijp ik je niet want de Eurobarometer valt onder de verantwoordelijkheid van de Europese Commissie. Wat heeft het Europees Parlement hier dan mee te maken, met een intern orgaan van de Commissie?
Plaats reactie