Pagina 2 van 4
Geplaatst: 28 mar 2005, 22:27
door Daphne
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Hallo mensen, het gaat om die motor, niet om de rest.
STAY ON TOPIC PLEASE!!
We zijn niet hier op aarde om veel waarde te hechten aan materie....:! maar oke, grappige motor hoor

Geplaatst: 28 mar 2005, 22:58
door marsm104
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Hallo mensen, het gaat om die motor, niet om de rest.
STAY ON TOPIC PLEASE!!
wat kan ik er nog meer over zeggen...
Brandstof i Benzine
Aantal cilinders i 4
Cilinderinhoud i 736 cm3
Datum eerste toelating i 16 maart 1973
En je hebt hem vanaf 25 maart...
Ja, het lijkt mij ook heel leuk om een motor/auto op te knappen. Jammer dat we in de bebouwde kom wonen, als we buitenaf zouden wonen, stond er misschien wel een old-timer voor de deur. De eerste VW Golf (knalgroen/oranje) ofzo. . .
Geplaatst: 28 mar 2005, 23:04
door limosa
gaaf ding Lecram!
op de foto lijkt hij met nog in behoorlijk goede staat, ga je echt restaureren in de zin "als nieuw maken" met het hele blok uit elkaar opnieuw honen met overmaat zuigers enzo en alle lagers vernieuwen of ga je hem goed rijdbaar maken, voor een echte revisie tot op het bot lijkt hij me nog in een te goede staat maar de foto bedriegt misschien . . .
Geplaatst: 28 mar 2005, 23:08
door Gian
Loopt dat ding nog op verlopen olie, of kan je er ook petroleum in gooien?
:,
Geplaatst: 29 mar 2005, 06:56
door Andre
das na een jaartje kun je de TT rijden met je Honda?

Geplaatst: 29 mar 2005, 10:37
door Pim
Vrienden van mijn ouders hebben heel de schuur vol staan met Honda oldtimers. De meeste rijden als een zonnetje. Vooral de legermotor met zijspan staat altijd garant voor veel plezier!
Maar wat moet je nou nog restaureren Lecram? Dat ding ziet er al erg goed uit!
Geplaatst: 29 mar 2005, 12:44
door Baco
Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Wat een bende die garage van jou Lecram.

:D:D
Hoe ziet je eigen garage eruit??????????????:,:,:,:,
Geplaatst: 29 mar 2005, 13:10
door tukkertje
Oorspronkelijk gepost door Baco
Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Wat een bende die garage van jou Lecram.

:D:D
Hoe ziet je eigen garage eruit??????????????:,:,:,:,
Erg netjes moet ik zeggen. Ben daar heel precies in. Hou niet van rommel.:t:t:t
Geplaatst: 29 mar 2005, 13:16
door Daphne
mensen.... dit vind ik sieluhg voor Le'tje, laten we blij zijn voor hem dat hij een nieuwe hobby heeft en een nieuwe broembroem...
nie meer le'tje pesten hoor :i:stu:!
Geplaatst: 29 mar 2005, 13:22
door Marjan
Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Oorspronkelijk gepost door Baco
Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Wat een bende die garage van jou Lecram.

:D:D
Hoe ziet je eigen garage eruit??????????????:,:,:,:,
Erg netjes moet ik zeggen. Ben daar heel precies in. Hou niet van rommel.:t:t:t
Ik hou ook niet van rommel, maar helaas houdt de rommel wel van mij.... :i
Geplaatst: 29 mar 2005, 14:03
door Lecram
Oorspronkelijk gepost door limosa
gaaf ding Lecram!
op de foto lijkt hij met nog in behoorlijk goede staat, ga je echt restaureren in de zin "als nieuw maken" met het hele blok uit elkaar opnieuw honen met overmaat zuigers enzo en alle lagers vernieuwen of ga je hem goed rijdbaar maken, voor een echte revisie tot op het bot lijkt hij me nog in een te goede staat maar de foto bedriegt misschien . . .
Hij is idd gelukkig nog redelijk goed. Onderdelen als de wielen en uitlaten hebben nauwelijks aandacht nodig. Maar het frame is niet echt mooi meer. Ook zit er in de onderste framebuis een gat door roest. Dat frame moet dus gelast en gepoedercoat worden.
Verder is het blok niet 'glimmend'. Die wil ik polijsten.
Omdat de motor 3 jaar heeft stilgestaan weet ik niet hoe die loopt. Er zit geen accu meer in. Ik heb het met startkabels geprobeerd. De lampjes gingen wel branden, maar de startmotor ging niet rond. Dus ook het startknopje, starterrelais of startmotor nog even nalopen (ik hoop dat het het knopje is).
Ik probeer hem eerst aan de praat te krijgen om te beoordelen of het blok uit elkaar moet. Volgens de vorige eigenaar zijn de zuigers en de kleppen reeds vervangen.
even een detailfotootje van het frame:
En hoe het moet worden:
Het blok en de carbs:
En hoe het blok moet worden:
Zo moeten de carburateurs er uiteindelijk uit gaan zien:
Ik heb dus wel wat werk te doen :+
[Aangepast op 29/3/05 door Lecram]
Geplaatst: 29 mar 2005, 17:37
door limosa
is wel wat werk aan, ik heb van motors geen verstand verder maar bij auto's vind ik het altijd zonde als bij een in goede staat verkerende oude auto het mooie patina, de kleine gebruikssporen enzo, er helemaal uit-gerestaureerd worden, maar je hebt zelf wel beoordeeld in wat voor staat de motor is natuurlijk
lijkt me leuke klus, zo'n ding opknappen!
Geplaatst: 29 mar 2005, 17:46
door Gian
Ik zou de motor zeker niet laten draaien. Eerst olie eruit, spoelen met benzine (drooglopen), daarna nieuwe olie, en dan pas proberen te starten.
Als je hem nu start krijg je in 1 draai al eht bezinksel in je motor, en dat is niet zo best....
Geplaatst: 29 mar 2005, 18:03
door Gian
Oorspronkelijk gepost door Pim
Maar wat moet je nou nog restaureren Lecram? Dat ding ziet er al erg goed uit!
Inderdaad...
Als je nou echt een uitdaging aandurfd knap je gewoon zoiets op;

Geplaatst: 29 mar 2005, 18:43
door lammert
En dit is mijn "race-monster"
Hij staat nu opgeslagen in de kruipruimte,
maar hij loopt nog steeds!
EN DEZE IS NIET TE KOOP!
