Vakantie D.V. zomer 2005

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Oh ja......het park in Italië heet Villaggio Olandese.
Er zitten dus veel hollanders............... :D

Heee, daar zijn wij ook eens geweest. Errug fraai, alleen beetje ver rijden naar het meer. Gigantische vakantie gehad daar.
Idd. Een slingerroute naar het meer...............en betaald parkeren op een rottig parkeerterrrein vol stenen en rotsblokken en gaten......oppassen dat je je auto niet aan gort rijdt..............
Omgeving is schitterend hè............!!!!!!!!!!!!!
Wij gingen toen altijd liftent naar beneden en boven. Was altijd dolle pret.

Ben daar op zo'n strandje nog een keer bedreigd met een geweer. shi shi
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door takkie
Ha leuk, Frankrijk, Ik zit een beetje aan Bretagne te denken, maar helemaal zeker is het nog niet.
t duurt alleen nog een poosje, maar de voorpret is altijd heel erg leuk:cool:
Hmm, in Bretagne regent het me te veel, liever wat zuidelijker! :D
Daar kan het weer veel meer waaien :t
Lecram

Bericht door Lecram »

Ha leuk, Frankrijk, Ik zit een beetje aan Bretagne te denken, maar helemaal zeker is het nog niet.
Waar wil je naartoe in Bretagne? Wij zijn een aantal jaar geleden in het zuidoosten van Br. geweest. Ondanks de lagere temperatuur (ca. 21 gr.) zijn we nog nooit zo bruin geweest!
Lassie

Bericht door Lassie »

Ik gaat niet op vakantie, ik ga mee als begeleider op een boot(reis) van de hervormde vrouwenbond.

En wel met de Prins Willem Alexander boot.
takkie

Bericht door takkie »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Waar wil je naartoe in Bretagne? Wij zijn een aantal jaar geleden in het zuidoosten van Br. geweest. Ondanks de lagere temperatuur (ca. 21 gr.) zijn we nog nooit zo bruin geweest!
K ben er afgelopen zomer geweest, meer aan de kant van Normandie,nu lijkt iets zuidelijker me wel leuk. Maar het kan ook midden of zuid- frankrijk worden, dat wordt nog uitgevochten:D:D
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Ik hoop naar West Papua (Irian Jaya) te gaan.
Vergeet je geen schone peniskokertjes mee te nemen.................................. :D:D:D:D:D
Haha, jij weet er dus alles van.

Hieronder wat meer plaatjes van het ongerepte Irian Jaya. De rode cirkel op het laatste plaatje geeft aan waar Irian Jaya ligt. Boven Australie / Oost Indonesie.

Wij hopen een trektocht (zonder motorisch vervoer, want dat is er gewoon niet) door Baliemvallei en hopen een stam te ontmoeten die rond 1950 ontdekt is. Deze stam waren vroeger menseneters:D

Dit soort landen trekt mij enorm. Om de prachtige flora & fauna. Op Irian Jaya hebben ze wel 5 soorten Ara's. Maar ook zeer giftige slagen:$

Afbeelding
Lassie

Bericht door Lassie »

Even een vraagje aan Matthijs,

waarom naar zulke landen je vakantie?

wat is de achterliggende gedachten??

[Aangepast op 29/11/04 door Lassie]
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

Oorspronkelijk gepost door Lassie

ja dat vraag ik mij ook af.
op zich lijkt het me ook geweldig zo'n reis, kennis maken met die cultuur enzo.
dan zou ik liever een jaartje meedraaien bij de zending, dan maak je echt kennis met die mensen.

maar aan de andere kant , ik zou me net zo'n "aapjeskijker " voelen, de rijke blanke westerling, met z'n foto en video camera op zijn buik, leuk voor thuis........

nee, dat lijkt me toch niks. ik zou me schamen ,daar rond te lopen en na alles bekeken te hebben en misschien ook nog wat uitgedeeld te hebben, weer terug te gaan naar het hotel oid.
Daphne

Bericht door Daphne »

Dit soort landen trekt mij enorm. Om de prachtige flora & fauna. Op Irian Jaya hebben ze wel 5 soorten Ara's. Maar ook zeer giftige slagen:$
je bent gewoon een rijke stinkerd :P
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Gabriëlleja dat vraag ik mij ook af.
op zich lijkt het me ook geweldig zo'n reis, kennis maken met die cultuur enzo.
dan zou ik liever een jaartje meedraaien bij de zending, dan maak je echt kennis met die mensen.
Als je met Avanta meegaat, dan maak je ook kennis met de bevolking.
maar aan de andere kant , ik zou me net zo'n "aapjeskijker " voelen, de rijke blanke westerling, met z'n foto en video camera op zijn buik, leuk voor thuis........
Vorig jaar in Madagaskar geweest. Wij voelden ons meer de aapjes. Je bent als blanke echt een bezienswaardigheid. Ze vinden het geweldig dat er blanken komen en ze willen allemaal graag op de foto. Ze gaan zelfs voor je poseren! Ze denken dan dat je ze mooi vindt.
nee, dat lijkt me toch niks. ik zou me schamen ,daar rond te lopen en na alles bekeken te hebben en misschien ook nog wat uitgedeeld te hebben, weer terug te gaan naar het hotel oid.
Nee hoor, ik schaam me daar helemaal niet voor. Het is net zo goed wereld als Nederland. De één pakt auto en raust naar Zwisterland toe en bekijkt daar alles en weer andere mensen willen wel eens wat anders.

Wij gaan niet met vakantie, wij gaan op reis. Wij reizen daar, en genieten daar geen luie vakantie achter een boek.

Wij slapen zoveel mogelijk in low coast hotels. Als die er niet zijn, dan slapen we in een school, politiebureau of in een restaurant. Kunnen we daar niet slapen dan slapen we gewoon lekker onder de blote hemel, of maar een nachtje overslaan. Tevens steunen wij de economie daar. Door onze komst zijn er weer een paar gezinnen zeker van een plak brood.

Je moest eens weten hoe leuk die mensen het vinden dat er blanken komen. De reisverslagen gelezen te hebben wordt er een compleet feest georganiseerd. Dat feest is dan dat men een varken gaat slachten (zie foto) en dat de krijgers van het dorp hun kunsten laten zien. Het hele dorp of stam is blij dat er bezoek komt. Dat hou je niet voor mogelijk wat dat is.

Vorig jaar kwamen ook in een dorp terecht ver van de bewoonde wereld. Toen we dat dorp binnen kwamen liep het hele dorp uit. Er kwamen ook veel zieke mensen naar ons toe. Sommige van die mensen hebben wij kunnen helpen. We hebben ze medicijnen gegeven, wonden verzorgt enz. Ze waren heel blij!

Een paar jaar geleden (1997) was ik Kenia. Een dorp verwachtte ons. Sommige meisjes van het dorp waren die dag niet naar school gegaan omdat ze voor ons het eten moesten voorbereiden.
Zo vonden het geweldig dat we er waren en vonden het jammer dat we weer weggingen.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
je bent gewoon een rijke stinkerd :P
Zo'n vakantie kost niet veel meer dan een gezin die twee weken naar Zwitserland gaat hoor.:D

Je moet gewoon sparen daarvoor en geen onzinnige grote uitgaven doen. Dan kan iedereen die vrijgezel is en een baan heeft dat wel doen.
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Ik ga Matthijs volgen; tenminste als het in mijn vakantietijd valt! :#
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Lassie

Tja, waarom naar Zwitserland of Texel?

Ik hou van avontuur.
Het land zelf trekt me nog het meest. Om daar de schepping ook te bewonderen. Dat is echt groot omdat te zien. Daar wordt je echt stil van. Hier in Nederland vinden we alles gewoon. Maar daar (als je er op let) zie je God in de natuur. Zijn grootheid. Dat is heel ontroerend als je daar bij nadenkt. Ook hier in Nederland kunnen we God zien in de natuur, maar we zijn zo aan ons landschap gewend dat we het niet meer opmerken. Erg is dat!
Jelle

Bericht door Jelle »

Gods natuur vind ik ook in mijn tuin en Gods almacht zie ik overal om me heen, als je het maar wil zien.
En toch als ik vakantie heb wil ik meer zien dan wat ik elke dag al zie.
Vroeger trokken we erop uit naar Italie, Oostenrijk, Zwitserland zelfs een keer Frankrijk maar daar zaten zoveel Fransen.
De laatste jaren willen we meer zien, meer andere culturen zien en meemaken.
Ik heb er het geld niet voor maar ik zou werkelijk de hele wereld willen doortrekken en overal willen zien hoe mensen leven, hoe de natuur eruit ziet en noem maar op.
Vroeger in Oostenrijk maakten we bergtochten en steeds weer als je boven bij de top kwam zag je weer andere toppen en wilde je weer zien wat daar achter te zien was.
Zo ook nu we meer tijd en gelegenheid hebben om andere landen te bezoeken.
In de landen waar het vele malen slechter is dan bij ons heb ik al heel wat mogen ervaren om dankbaar te zijn met alles wat we hier hebben.
Elders wordt je vaak met je neus op de feiten gedrukt in welk een bevoorrechte positie we hier leven.
Zijn we daar wel elke dag dankbaar voor? Lopen we niet allemaal te mopperen als we weer een paar euro per maand moeten inleveren op ons salaris.
Afgelopen vakantie in Kenia heb ik met zegen een kerkdienst mogen bijwonen met mensen die zelfs geen geld hadden om de de papierencollecte zak te stoppen. En toch mochten we met deze eenvoudige mensen gemeenschap der heiligen ervaren. Ondanks een andere cultuur mochten daar zelf ervaren dat Gods Woord ook daar doorgang mag vinden.
Komend jaar zullen we waarschijnlijk b.l.e.w. geen verre vakantie houden, geeft ook niet we genieten dan weer van andere zaken.

En dan, Matthijs en Kridje, ja als ik nog jong was dan ging ik, als het mogelijk was, ook graag mee. Juist op deze wijze vakantie vieren is zo aantrekkelijk. Heel eerlijk gezegt ben ik een klein beetje jaloers dat ik niet meer zo jong ben en dit voor ouwe mannetjes zoals ik niet meer gedaan wordt. En daarbij komt dat je je wederhelft dan ook nog mee moet hebben.

In elk geval zou ik zeggen maak vele foto's en film, iets waarop je thuis nog heel vaak op terug kan zien.
Lecram

Bericht door Lecram »

Ik hoop naar West Papua (Irian Jaya) te gaan.
Gaaf Matthijs!! Als ik geen gezin zou hebben zou ik met je meegaan!
Plaats reactie