pierre27 schreef: ↑30 apr 2026, 13:54
parsifal schreef: ↑29 apr 2026, 22:33
pierre27 schreef: ↑29 apr 2026, 18:39
Arja schreef: ↑29 apr 2026, 15:54
Wat maakt iemand voor jou de beste president sinds tijden? Waar meet je dat aan?
Daadkracht!
Bush vond ik ook redelijk goed, de democratische presidenten hebben de deur open geknikkerd voor extreem ruime abortuswetgeving en het gendergedoe. Met Trump en Netanyahu hebben we leiders die vol gas landen als Iran aanpakken. Ik hou daarvan, ik hoop dat we in Europa ook wat sterke leiders gaan krijgen.
Ik vind daadkracht ook mooi, maar wel als de daden doordacht zijn en in principe goed zijn. Soeharto of Videla waren ook wel daadkrachtig net Khomeini en Mao. Toch ben ik geen fan.
En ook Vietnam werd in verleden (met recht) aangepakt door VS, net als Irak en Afghanistan. Toch worden die oorlogen over algemeen niet als succes gezien.
Yes, dat zijn zo wat verschillende leiders bij elkaar. Maar ik ben net als jou ook benieuwd wat de lange termijn tactiek van de VS is.
Als daadkracht bij jou betekent: China economisch een handje helpen, top adviseurs ontslaan en loyalisten benoemen, gedenktekens maken met je eigen naam er op, evenals paspoorten en munten, een dure balzaal maken, een oorlog beginnen maar niet weten hoe je eraf komt, de benzineprijzen laten stijgen terwijl je andersom belooft had, de rijken rijker maken, dan heb je een echte daadkrachtige man gevonden…