De plek in het gezin

Orchidee

Re: De plek in het gezin

Bericht door Orchidee »

Soms is de financiële ruimte wat veranderd in de loop van de jaren en kan er bij en voor de jongste soms net wat meer, vooral als er tussen oudste en jongste heel wat jaren tussen zit.

Verstuurd vanaf mijn SM-A165F met Tapatalk

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel

Bericht door merel »

Maakt het een kind verwend omdat financieel meer kan en maakt het een kind verantwoordelijker doordat minder kan? Ik betwijfel dat namelijk.
Forummer

Bericht door Forummer »

Financiële draagkracht bepaalt wel mede hoe jij je als kind voelt. Ben zelf de oudste uit een groot gezin. Dat ik opgroeide met Wibra kleding vind ik ergens zelfs positief, het maakt me wat minder materialistisch ingesteld. Maar dat toen ik twaalf was mijn vader voor heeeel weinig een partij Russische ribbroeken kocht in de maat smal maar langggggg en mijn moeder die allemaal op de juiste lengte naaide en wij dus vervolgens (voor mijn gevoel) jarenlang ribbroeken moesten dragen terwijl iedereen jeans draagt, dat doet wel wat met je als tiener/puber. (Zegt wel iets over de kwaliteit van de ribbroeken :humhihi )

Toen de jongsten zo oud werden, was er inmiddels geld in overvloed. Zij hebben dit dus niet mee hoeven maken.

;) Misschien heb ik er toch iets van geleerd: ik koop voor mezelf liever iets goeds dat lang meegaat. Wat ik leuk vind, hangt niet af van de mode.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Smal maar lang, dat is niet direct een associatie die ik met Russische broeken heb.
Maar misschien werden ze daarom wel voor een schijntje verkocht.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef: Vandaag, 10:33
Ambtenaar schreef: Vandaag, 08:25
merel schreef: Vandaag, 08:13 Welke rol dan?
De rol in het gezin..
Helaas blijft je om de hete brij heen draaien en verduidelijk je ondanks mijn vragen niets.
De rol die je hebt hangt van heel veel af, en deels van anciënniteit. Dat is toch niet heel moeilijk?

Hoe is je karakter? Hoeveel kinderen zijn er? Moet je thuis bijdragen. Etc.
Plaats reactie