Een paar vragen:Ditbenik schreef: Volgens mij kun je beter een boek gaan schrijven. Je hebt er fantasie genoeg voor. Dat zal dan waarschijnlijk wel een horrorroman worden. Een genre waar ik dan weer helemaal niets mee hen.
Laat ik voorop stellen dat ik me nooit bij een kerkgenootschap heb aangesloten maar binnen de hervormde kerk geboren ben. Binnen die kerk heeft zich in 2004 een gruwelijke scheuring voorgedaan. Voor mij is dat nog steeds de meest pijnlijke gebeurtenis uit mijn leven. Ik heb broeders aan beide kanten van die breuk. Een van die broeders staat in Ouddorp. Helaas gaat de pastor loci die zondag niet thuis voor, anders had ik die een keer kunnen horen preken. Nu preekt daar ds Klaassen. Die ken ik uit een paar vergaderingen maar heb ik nog nooit horen preken. Daarom gaan we die zondag daar naar de kerk.
Wat je verder beweert over 'waarschijnlijk te zwaar' is pure laster en kwaadsprekerij. Ik ben die zondag op een ander eiland. Daar is maar een HHG. Daar weten we ons mee verbonden vanwege persoonlijke contacten en praktische ondersteuning. Die verbinding is er met Ouddorp niet. Verder liggen de HHG's van Goedereede (waar we vorig jaar geweest zijn), Stellendam en Melissant altijd nog dichterbij dan Ouddorp.
Ben je nou PKN of HHK lid?
De rede dat je naar de PKN Ouddorp gaat is omdat je ds. Klaassen nog nooit hebt gehoord?
Excuses voor de voorbarigheid, dat is niet netjes van me, ik trek mijn woorden in. Toch begrijp ik dan nog niet zo goed waarom je naar een PKN gaat? Heb je de dominees die in de genoemde HHG's zijn al wel allemaal gehoord? En wat zou het probleem zijn om die eventueel nog een keer te horen?
Ik heb ook een hoop kennissen en vrienden in andere kerkverbanden, maar ik ga daar niet perse naartoe omdat zij daar kerken.