WEGWIJS 2002
We noemen ons graag calvinisten, maar zijn we de soberheid die Calvijn voorstond niet een beetje vergeten?
Ik dacht dat er altijd gewaarschuwd werd tegen materialisme, maar ik kan het fenomeen Wegwijs toch niet anders dan materialistisch noemen.
Ik dacht dat er altijd gewaarschuwd werd tegen materialisme, maar ik kan het fenomeen Wegwijs toch niet anders dan materialistisch noemen.
De kennis is mij te wonderbaar, zij is hoog, ik kan er niet bij. Ps. 139,6.
Er wordt inderdaad gesproken over soberheid. En waar gaat het daar om......meestal dat onze naam word groot gemaakt. Waarom ga je er anders staan met je mega tent.
Wat denken jullie de ultieme plek om te roddelen. Zo veel refo's bij elkaar...............
En wat ik dan ook niet begrijp is dat sommige mensen van de ene kerk mensen van de andere kerk niet aan kijken. En op die beurs staat iedereen door elkaar en zijn het de dikste maatjes.........Waaom niet in het normale leven ook.
Wat denken jullie de ultieme plek om te roddelen. Zo veel refo's bij elkaar...............
En wat ik dan ook niet begrijp is dat sommige mensen van de ene kerk mensen van de andere kerk niet aan kijken. En op die beurs staat iedereen door elkaar en zijn het de dikste maatjes.........Waaom niet in het normale leven ook.
Origineel geplaatst door Olli
Ik denk inderdaad Madelief dat we te veel in hokjes blijven denken.
Het gaat toch uiteindelijk om één ding en dat wordt nog wel eens vergeten denk ik.
En als ik ergens een hekel aan heb is het wel dat gedenk in hokjes..........
We zijn toch christenen onder elkaar.........en dan moeten we elkaar accepteren.:bou: