Koren/Zingen

Billy

Bericht door Billy »

Ik zit op Jongerenkoor Laudate Deum in Ridderkerk.
he leuk! daar heb ik eehh zo'n 10 a 12 jaar geleden ( het begin van dat koor o.l.v. de nooit te vergetn MM!!!!!!) opgezeten.
Toen hadden we trouwens niet te klagen over leden aantal: nl 130 jongens en meiden !!
En gezellig dat het toen was joh!! naar elke woensdagavond keek ik toen altijd uit!
:in :in :in ( dat had ook een andere oorzaak natuurlijk, want ja wat wil je als je een jaar of 18 ben??):in :in :in

ik begrijp dat jullie nu niet meer zoveel leden hebben ???
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
de orthodoxer

Bericht door de orthodoxer »

Tja, het koor telt nu iets van 70 leden...

En de gezelligheid ontbreekt nog steeds niet
Zoeker

Bericht door Zoeker »

Ik sluit me aan bij Calvo! Ik zit ook op twee gemengde schoolkoren. Het een is kleiner en daar zingen we moeilijker muziek en het ander is groter, daar zingen we makkelijker muziek. :sleep: (dat zei Calvo ook al)

Trouwens, kom fijn luisteren naar deze koren! Dinsdagavond 21 mei in de St. Joriskerk in Amersfoort. (Het moet nog officieel aangekondigd worden geloof ik, maar het staat ongeveer wel vast.)
Zoeker

Bericht door Zoeker »

Ja, dat heb ik gedaan.
Overigens, zomaar een vraagje, is er toevallig iemand hier op dit forum van plan te gaan luisteren volgende week dinsdagavond? Ik weet niet precies uit wat voor soort mensen deze grote familie bestaat, maarre wie weet... Het zou wel geinig zijn om dat te horen. Volgens mij huizen hier meerdere mensen die bij mij op school zitten??
Billy

Bericht door Billy »

"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Jelle

Bericht door Jelle »

Weet ik niet maar als jij het eerder weet dan ik hoor ik het graag van je.
Aapje

Bericht door Aapje »

vanavond was er een in ridderkerk!!
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Als jullie van dat uitstapje zaterdag nou gelijk een weekendje hadden gemaakt, had je nog naar mij kunnen luisteren, gisteravond in de Sint-Jan te Gouda!!!:D
Zoeker

Bericht door Zoeker »

Wat bracht je daar dan voor soort geluid ten gehore pingpongbal? Trachtte je de toetsen van de piano te beroeren door er balletjes op te laten stuiteren, of heb je je stembanden laten trillen?
pingpongbal

Nee Zoeker, ik liet mijn stembanden trillen!!! Mijn pingpongbal neem ik nooit mee naar de kerk, want stel je voor dat ik hem laat stuiteren...:D
Zoeker

Bericht door Zoeker »

Ah, tof!! Zong je solo? S/A/T/B?
Maarre als we zo doorgaan, kunnen er waarschijnlijk nog veel meer OSW'ers met hun concerten aankomen...:thu
Vb. Als je nou dinsdag in de St Joriskerk in Amersfoort was geweest, had je mijn stembanden kunnen horen klapperen...:D
Geinig, medestanders hier op het forum!!:in
Raike
Contacteer:

Bericht door Raike »

Origineel geplaatst door pingpongbal
Als jullie van dat uitstapje zaterdag nou gelijk een weekendje hadden gemaakt, had je nog naar mij kunnen luisteren, gisteravond in de Sint-Jan te Gouda!!!:D
En naar mij..!! :cool:
Jelle

Bericht door Jelle »

Wie en wat zong er zaterdagavond in de St. Jabskerk te Gouda.
Ik weet van niets, hoe kan dat?
Of zijn er hier Goudse zangeresjes en zangertjes?
pingpongbal

Jelle, er was op Tweede Pinksterdag een jongerenavond in de Sint-Jan. Heeft meerdere keren in het RD gestaan en ook in de Daniel en vast nog meer zulke blaadjes.
De jongerenkoren Da Capo uit Gouda en Jubilate uit Dordrecht zongen daar. En onze dirigent heeft met het publiek een 4 stemmige versie van psalm 134 ingestudeerd.
Het was een hele mooie avond!
Zoeker, Nee hoor ik zong geen solo. Ik zing sopraan maar ik zit niet op dat koor omdat ik zo'n prachtige stem heb hoor. Gewoon voor de gezelligheid en omdat ik wel van muziek houd. Wat zing jij? Op wat voor koor zit je?
Raike, Dan ken ik jou misschien wel!!!???
Plaats reactie