welk boek ben je vast van plan te gaan lezen?
Heb zaterdag De stad van God aangeschaft, interessant boek voor de komende weken. Augustinus' schrijfstijl is alleen erg vermoeiend, maargoed, dat wordt dan hopelijk gecompenseerd door wat hij over wil brengen.
Jammer dat zoveel boeken van Bonhoeffer niet in die nieuwe serie uitgegeven zijn. kVraag me af wat het criterium geweest is.
Jammer dat zoveel boeken van Bonhoeffer niet in die nieuwe serie uitgegeven zijn. kVraag me af wat het criterium geweest is.
Voglens mij zitten daar een paar mensen enorm veel geld mee te maken. Want voor wie is al dat geld? Niet voor de schrijver, maar voor de uitgever.Oorspronkelijk gepost door GianJa, die wil ik ook lezen, tegen de tijd dat ze in een paperbackie uitgegeven worden. Nu zijn de opnieuw uitgegeven alle de werken v. Bonhoëffer niet te betalen.En alle den werken van Bonhoeffer,
Waarom ze er zo'n duur boek van maken snap ik echt niet. Boekje 150 pagjes, de kaft is nog dikker dan het boek, 24 euro....
Big business: zorg dat je de uitgaverechten van een martelaar hebt!
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Zucht:t Ik heb verschillende boeken liggen die ik nog moet lezen.
Maar hoe het komt weet ik niet maar ik kom er gewoon niet aan toe.
Ik kan me gewoon niet genoeg concentreren om een boek te lezen. Het liefste lees ik wat korte artikelen war snel uit gelzen is.
Helaas zal dat wel komen door mijn onrustige aard
Ik kan me gewoon niet genoeg concentreren om een boek te lezen. Het liefste lees ik wat korte artikelen war snel uit gelzen is.
Ik heb altijd een hekel aan een boek dat ik MOET lezen... En ik lees toch heel graag. Maar ik lees meer literatuur, in dit topic komen meer de beschouwende boeken langs zie ik.
Ik heb nu een boek liggen dat ik nog eens wil gaan lezen: het lijden van de jonge werther, van Goethe. Wel vertaald gelukkig.
Ik heb nu een boek liggen dat ik nog eens wil gaan lezen: het lijden van de jonge werther, van Goethe. Wel vertaald gelukkig.
Be yourself, there are plenty of others.
Of je besteedt teveel 'kostbare' tijd op OSW?????Oorspronkelijk gepost door Jelle
:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,
groter dan de Helper is de nood toch niet....
Poe,
Een hele boel boeken thuis op de plank liggen die nog gelezen 'moeten' worden.
- Boston, de viervoudige staat
- Ambrosius, het zien op Jezus
- Dr. Martin Llloyd Jones, de bergrede + God de vader, God de Zon + de heilige geest + het einde der dingen (oid)
- Geert Mak, de eeuw van mn vader
- Dostojefski, schuld en boete
En dan verder nog een heleboel boeken die ik heb staan maar die iets minder 'moeterig' zijn.
Eén boek moet echt gelezen voor voor mn tentamen over 'n paar weken: A short history of middle ages van Rosenwein. :t
[Aangepast op 20/1/05 door Kislev]
Een hele boel boeken thuis op de plank liggen die nog gelezen 'moeten' worden.
- Boston, de viervoudige staat
- Ambrosius, het zien op Jezus
- Dr. Martin Llloyd Jones, de bergrede + God de vader, God de Zon + de heilige geest + het einde der dingen (oid)
- Geert Mak, de eeuw van mn vader
- Dostojefski, schuld en boete
En dan verder nog een heleboel boeken die ik heb staan maar die iets minder 'moeterig' zijn.
Eén boek moet echt gelezen voor voor mn tentamen over 'n paar weken: A short history of middle ages van Rosenwein. :t
[Aangepast op 20/1/05 door Kislev]
Oorspronkelijk gepost door mysterOf je besteedt teveel 'kostbare' tijd op OSW?????Oorspronkelijk gepost door Jelle
:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,
Nou dat valt mee de laatste tijd

Wil me graag gdeeltelijk in de volgende dogmatieken verdiepen :
* Dictaten dogmatiek van A. Kuyper
* The marrow of theology van W. Ames
* Beschouwende en praktikale godgeleerdheit van P. van Masticht
* Het merg der christene got geleertheit van J. a Marck
Verder :
* The christology of John Owen van R. Daniels
* The beast of revelation van K. Gentry (wel interessant gaat om de zogenaamde preterist view, waarin onderbouwd wordt dat Nero the beast is)
* The preacher and his models van J. Stalker
* The Lords day van J. a Pipa
* Infant baptism in the first four centuries van J. Jeremias
* The origins of infant baptism van J. Jeremias
* Dictaten dogmatiek van A. Kuyper
* The marrow of theology van W. Ames
* Beschouwende en praktikale godgeleerdheit van P. van Masticht
* Het merg der christene got geleertheit van J. a Marck
Verder :
* The christology of John Owen van R. Daniels
* The beast of revelation van K. Gentry (wel interessant gaat om de zogenaamde preterist view, waarin onderbouwd wordt dat Nero the beast is)
* The preacher and his models van J. Stalker
* The Lords day van J. a Pipa
* Infant baptism in the first four centuries van J. Jeremias
* The origins of infant baptism van J. Jeremias
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Er is een zeer kritisch schrijven verschenen (ik weet niet wie de schrijver is) en die hakt dit boek tot spaanders.Oorspronkelijk gepost door Margriet
doelgericht leven vond ik een verschrikkelijk boek!!
Helaas voor deze man begrijpt hij de beweegredenen van Warren niet om dit boek te schrijven. Het is een boek in de Amerikaanse traditie, en daar moet je als (reformatorisch) Europeaan aan wennen.
Verder denk ik niet dat er veel inhoudelijk commentaar kan worden gegeven. Bovendien hoef je het niet met Warren eens te zijn. Wel weet ik dat een aantal vrienden van mij dit boek als zeer nuttig voor hun geloofsleven en hun leven in het algemeen hebben ervaren.
ik ga binnekort weer eens even de boekenkast opendoen want ik nog een boek of 10 ongelezen in de kast liggen maar ik denk dat ik het Geloofsboek ga lezen wat door de bischoppen van Nederland en Belgie is geschreven
Maar ja mezelf kennende kan dat over een uur weer anders zijn ! Het ontbreekt me op dit moment aan tijd en nu zit ik even te pauzeren hier op OSW want ik werk thuis vandaag en ben al vanaf vanochtend 7 uur bezig met het inteken in details van een computervloer
Maar ja mezelf kennende kan dat over een uur weer anders zijn ! Het ontbreekt me op dit moment aan tijd en nu zit ik even te pauzeren hier op OSW want ik werk thuis vandaag en ben al vanaf vanochtend 7 uur bezig met het inteken in details van een computervloer