DDD schreef:Stof schreef:Iets anders, over het zusje, broertje, nichtje of neefje van Prekensite, Prekenweb. Ik meende hier weleens gelezen te hebben dat Prekenweb niet mag adverteren in de Saambinder. Nu zag ik in een Saambinder de aankondiging van een zangavond in Ede, waarbij vermeld werd dat de opbrengst vd collecte bestemd is voor Prekenweb. Dat vond ik toch wel opmerkelijk.
Dat zou toch raar zijn? Het overgrote deel van de gelezen preken komt in veel gemeenten van Prekenweb. Al zie ik ook niet in wat het nut zou zijn van een advertentie daarvoor. Bij een advertentie denk ik altijd aan iets verkopen waar de ander nog geen kennis van heeft of zelfs geen behoefte aan heeft. Ik denk dat iedere ouderling in de GG Prekenweb wel kent.
Zeker. Al betwijfel ik of dat laatste in bepaalde landstreken in het midden des lands wel waar is.
Nu is het bij ons in de gemeente (en ik hoorde het ook vanuit één der omringende gemeenten) dat er preken gelezen worden die afkomstig zijn uit de serie 'Uit de Schat des Woords', en die tevens ook op Prekenweb staan. Dus als een ouderling een preek leest die op Prekenweb staat, wil dat niet automatisch zeggen dat die preek ook op A4'tjes uitgeprint is en in een snelhechter de preekstoel opkomt.
Daarnaast bedacht ik me net ook dat er ook vanuit het deel wat Prekenweb zeer na aan het hart ligt ook enkele predikanten zijn waarvan geen preken zijn op deze website. Ik denk dan aan ds. H. Brons en ds. P.G. Heijkamp.