Nog een laatste poging.
Een kerk is niet het huis van God.
Dat argument wordt vaak gebruikt om het maar 'duur' te maken. Eerste klas materiaal en mooie dingen. Ik denk dat God het beter vindt dat we een eenvoudig onderkomen bouwen.
De tekst in Malechi gaat er dan ook niet over. Die gaat over het in de collectezak stoppen van zwart geld. Enzo.
Er is wel een bijbelboek wat over deze materie gaat. Dat is Haggaï. Daar zegt de profeet dat ze geen zegen behoeven te verwachten. Want ze wonen zelf in prachtige huizen en de tempel lag er alleen maar als fundament. Dat lijkt er op, maar 't is toch anders. Lees die geschiedenis maar eens.
Het woord schuur is gebruikt als metafoor. Hij ziet er zo uit en is ontworpen door iemand die geen kerken kon tekenen. De sint Jan heeft een orgel van miljoenen. De GerGem zal wel een half miljoen uitgeven aan een orgel.
De orgel-lobby heeft altijd een grote brok in de melk. En dat voor een uurtje muziek in de week.
Ik ben altijd onder de indruk van Bijbel teksten. Maar je moet wel juist argumenteren.
Wat ik grappig vind van jullie luitjes, jullie smijten met bijbelteksten maar willen nooit bijbelteksten en meerdere doeleinden van de teksten aannemen van een 'buitenstaander'!
Dit snap ik niet. Wie is jullie.