Alternatief ja en nee?

RefoCalvinist

Re: Alternatief ja en nee?

Bericht door RefoCalvinist »

Mara schreef:
RefoCalvinist schreef:
Mara schreef:
RefoCalvinist schreef: Is het geen gevolg van stress? Bedoeld hij geen negatieve energie? Kropt ze dingen op? Is ze een binnenvetter?
Het klinkt inderdaad behoorlijk vaag. Zou ook niks voor mij zijn, maar nekklachten moeten ergens vandaan komen lijkt mij :slurp
Dat vind ik zo'n dooddoener, iedereen heeft in meer of mindere mate stress en dat is eigenlijk best goed voor een mens.
Maar hoe verwerk je die stress, daar gaat het om.
Ze is geen binnenvetter.
Zeker heeft iedereen stress. En in zekere mate is het ook zeker gezond. Zeker weten!
Maar dan hebben we het over gezonde stress. :)

Wanneer zijn deze klachten begonnen en wat is er in haar leven omtrent die tijd gebeurd, wat is er veranderd. Enz. enz.
Dat zijn geen vragen die je hier hoeft te beantwoorden. Maar wellicht helpt het om de remedie te vinden?
Veel klachten zijn afkomstig met laten we het "geestelijke/psychische klachten". Zoiets als stress dus.
Ja dat zijn dooddoeners, maar mensen zijn ook gewoon doodnormaal. Niet iedereen heeft iets exclusiefs. Gelukkig niet! :super
Dank voor je belangstelling en meeleven, maar als jij met een klacht moeheid of spanning bij een arts komt en deze begint met zijn handen een eindje van je af te houden, minutenlang, zwijgend, ze op je hoofd legt alsof je gezegend wordt en dan met vage termen komt als:
ik voel teveel energie in jou, er zit een geestelijke blokkade die je vasthoudt en zo meer, wat denk jij dan?
Bij de huisarts (als het goed is tenminste) krijg je vragen die je kunt beantwoorden met eventueel daaraan gekoppeld een lichamelijk onderzoek.
Zoals ik al eerder zei vind ik het erg vaag. Zulke behandelingen zijn niet voor mij weggelegd, daar ben ik veel te nuchter voor :)
Dus ik kan begrijpen dat je dochter en moeder denken ... euh nee! :huhu
Maar misschien (teruggaan) naar de huisarts? Je moet ze zelf natuurlijk wel helpen om zoveel mogelijk info te spuien :slurp, maar wie weet rondje ziekenhuis? Pijn die weggaat en weer terugkomt moet ergens op duiden. Misschien verkeerde houding of iets dergelijks. Nekken zijn wel gevaarlijk vind ik altijd, maar goed sterkte met het uitvogelen! Hoop voor haar dat er een einde aan komt zonder vage behandelingen.
RefoCalvinist

Terri schreef:Heeft iemand wel eens gehoord/gelezen over de gevaren van een chiropractor, doordat er soms zo gewrikt wordt aan nekwervels enz. dat daardoor een groter risico ontstaat om b.v. meningitis te krijgen?
Van het laatste nog nooit gehoord. Maar teveel wrikken en te veel kraken is slecht (!) voor je. Zeker voor je kraakbeen.
Van Ewijk

Bericht door Van Ewijk »

Mara schreef:Wat vinden jullie van dit gedrag van behandelaars?
Zou je dit moeten aankaarten bij de zorgverzekeraar?
Ik geef nu rechtstreek antwoord op de openingsvraag, en vervolgens voeg ik toe dat ik dit doe uit strikt eigen overtuiging, wie het niet met me eens is mag dat geheel zelf weten.

Mijn mening: Kwakzalverij van de allerbovenste plank.
Trek jezelf terug, (je dochter) en blijf zo ver mogelijk bij deze mensen uit de buurt.
Ook bij de reguliere arts die je heeft doorverwezen.
Deze verstaat duidelijk zijn/haar vak niet en wie weet hoe de (financiële) banden tussen deze twee liggen.

Wat dat melden betreft, altijd doen.
De gezondheid van je dochter staat voorop, boven alles.
De rest is irrelevant en je hoeft niemand de hand boven het hoofd te houden, sterker nog, wie weet met hoeveel meer mensen er nog gesold word buiten alleen je dochter op deze manier.

Wat bijbelse gronden betreft verwijs ik naar deze teksten waarin het bezoek van een reguliere arts door de HEERE Jezus niet verboden maar de node juist bevestigd word, maar het bezoeken van dergelijke vage genezers word met onderstaande tekst uit Deuteronomium duidelijk verworpen.

Matteüs 9:12

''Maar Jezus, zulks horende, zeide tot hen: Die gezond zijn hebben den medicijnmeester niet van node, maar die ziek zijn.''

Deut.18:10-13

''Onder u zal niet gevonden worden, die zijn zoon of zijn dochter door het vuur doet doorgaan, die met waarzeggerijen omgaat, een guichelaar, of die op vogelgeschrei acht geeft, of tovenaar.
Of een bezweerder, die met bezwering omgaat, of die een waarzeggenden geest vraagt, of een duivelskunstenaar, of die de doden vraagt.
Want al wie zulks doet, is den HEERE een gruwel; en om dezer gruwelen wil verdrijft hen de HEERE, uw God, voor uw aangezicht, uit de bezitting.
Oprecht zult gij zijn met den HEERE, uw God.''
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Pimpelmees

Bericht door Pimpelmees »

Met deze handoplegging heb ik geen problemen:
Lukas 4:40 - En als de zon onderging, allen die kranken hadden, met verscheidene ziekten bevangen, brachten die tot Hem, en Hij legde een iegelijk van hen de handen op en genas dezelve.
Ik zou dus niet durven zeggen dat ik tegen alternatieve genezing ben, maar het moet wel de juiste zijn.
Lassie

Bericht door Lassie »

Hierbij citeer ik een stukje van een Christelijk Natuurgeneeskundig Centrum.

Wat is de Heelhoeve

Natuurgeneeskundig Gezondheidscentrum De Heelhoeve is een christelijke organisatie, die zich kenmerkt door het brede aanbod aan natuurgeneeswijzen, therapieën en de uitgebreide aandacht voor de cliënt. Daarnaast gebruiken wij moderne, medische onderzoeksmethoden.

De Heelhoeve is een gezondheidscentrum dat in alles rekening wil houden met Gods Woord en als zodanig binnen de alternatieve geneeswijzen duidelijk het kaf van het koren scheidt. Dit doet zij door registratie bij de gevestigde beroepsverenigingen en door zelf artsen en therapeuten te screenen of men belijdend christen, vakbekwaam en gemotiveerd is.

Daarnaast controleert zij ook de diverse alternatieve geneeswijzen op eventuele occulte achtergrond of leer en wetenschappelijke onderbouwing. De Heelhoeve wil zich op deze manier onderscheiden binnen de alternatieve geneeskunde, ook wel complementaire geneeskunde genoemd.
Mara

Bericht door Mara »

RefoCalvinist schreef:maar wie weet rondje ziekenhuis? Pijn die weggaat en weer terugkomt moet ergens op duiden. Misschien verkeerde houding of iets dergelijks. Nekken zijn wel gevaarlijk vind ik altijd, maar goed sterkte met het uitvogelen! Hoop voor haar dat er een einde aan komt zonder vage behandelingen.
Nou, dat bleek ineens heel anders te lopen!
Gisteravond met spoed naar de HAP en vanmiddag rondje artsen en onderzoek.
Het blijkt een ernstige zenuwontsteking en beknelling te zijn voorlopig.
Forse pijnstilling, rust en daarna langzaam gaan bewegen.
Blijkbaar voelde hij dat niet met zijn handen, of ze zond geen goede signalen uit. :huhu
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
RefoCalvinist

Mara schreef:
RefoCalvinist schreef:maar wie weet rondje ziekenhuis? Pijn die weggaat en weer terugkomt moet ergens op duiden. Misschien verkeerde houding of iets dergelijks. Nekken zijn wel gevaarlijk vind ik altijd, maar goed sterkte met het uitvogelen! Hoop voor haar dat er een einde aan komt zonder vage behandelingen.
Blijkbaar voelde hij dat niet met zijn handen, of ze zond geen goede signalen uit. :huhu
Zo dat is heftig! Fijn dat ze zo snel achter de kwaal gekomen zijn.
Weten ze ook hoe het evt. heeft kunnen ontstaan?

Suc6 met de "rustende" dochter!
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Mara schreef:
Sterkte! (En dág alternatieve arts....)
refo

Bericht door refo »

Die alternatieven zijn hardnekkig. Daar ben je zomaar niet af.
helma

Bericht door helma »

Zojuist een lezenswaardig boekje gelezen over natuurgeneeskunde en aanverwante 'alternatieven'.

Wilco Vos: "De duivel was op mijn nek gesprongen"

De auteur begon een opleiding tot natuurgeneeskundige; dit had grote gevolgen voor zijn geestelijk welzijn.
Het is een eerlijk en indringend getuigenis.

Achterkant boekje:

In dit boek vertelt de schrijver over zijn reis in de occulte wereld
van de alternatieve geneeswijzen. Het aangrijpende verhaal laat
ons zien hoe de boze alles in het werk stelde om hem te verblinden
en te verstrikken in een wanhopig net van duisternis.

Dit boek is een oproep tot bezinning in een tijd van grote
verwarring. De stress vanwege de vele zorgen en een overvloed
aan ongezond voedsel hebben er voor gezorgd dat de wereld van
de geneeswijze een ware industrie is geworden.

Hoe moeten wij als christenen staande blijven in deze wereld
van verwarring? Als de boze zoveel macht heeft in de wereld
van de geneeskunde, waar kunnen wij dan nog wel terecht als
wij ziek zijn?

Het is ons gebed dat de HEERE dit boek zegent, opdat zij die in
de strikken gebonden zijn, bevrijd worden en anderen bewaard
blijven voor deze diepe duisternis.

Wilco Vos komt uit de rechterflank van de gereformeerde gezindte en
volgde een opleiding in de natuurgeneeskunde.
freek

Bericht door freek »

refo schreef:Die alternatieven zijn hardnekkig. Daar ben je zomaar niet af.
Op zich is dat zo. Maar als je eenmaal als chronische patient in handen van de reguliere artsen terecht komt, kom je daar ook nooit meer vanaf. Terwijl 'alternatieven' dan soms meer kunnen betekenen.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

helma schreef:Zojuist een lezenswaardig boekje gelezen over natuurgeneeskunde en aanverwante 'alternatieven'.

Wilco Vos: "De duivel was op mijn nek gesprongen"

De auteur begon een opleiding tot natuurgeneeskundige; dit had grote gevolgen voor zijn geestelijk welzijn.
Het is een eerlijk en indringend getuigenis.

Achterkant boekje:

In dit boek vertelt de schrijver over zijn reis in de occulte wereld
van de alternatieve geneeswijzen. Het aangrijpende verhaal laat
ons zien hoe de boze alles in het werk stelde om hem te verblinden
en te verstrikken in een wanhopig net van duisternis.

Dit boek is een oproep tot bezinning in een tijd van grote
verwarring. De stress vanwege de vele zorgen en een overvloed
aan ongezond voedsel hebben er voor gezorgd dat de wereld van
de geneeswijze een ware industrie is geworden.

Hoe moeten wij als christenen staande blijven in deze wereld
van verwarring? Als de boze zoveel macht heeft in de wereld
van de geneeskunde, waar kunnen wij dan nog wel terecht als
wij ziek zijn?

Het is ons gebed dat de HEERE dit boek zegent, opdat zij die in
de strikken gebonden zijn, bevrijd worden en anderen bewaard
blijven voor deze diepe duisternis.

Wilco Vos komt uit de rechterflank van de gereformeerde gezindte en
volgde een opleiding in de natuurgeneeskunde.
Toch vind ik het lastig. Zou God al die planten dan voor niets geneeskrachtige werkingen hebben gegeven? Of is dat een vloek van na de zondeval? Is dan de "reguliere" geneeskunde wel goed? Wat te denken van de anti-biotica en de restistente bacterien? Mag jij je lichaam wel vervuilen met allerlei chemische medicijnen en moet je de natuurlijke medicijnen dan laten liggen? Ik heb daar dan weer mijn twijfels bij.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Terechte vragen, Jolanda. Ik ben ook wel benieuwd of de schrijver van het genoemde boekje alles wil afdoen als occult, dat lijkt mij niet juist.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Er is zojuist een boek van Ruth Seldenrijk verschenen, waarin hij een integratie bepleit van reguliere en complementaire geneeskunde.
Dat lijkt me ook de aangewezen weg. Verenig het goede van beide.
Bovendien is het ook maar net de vraag welke geneeswijze 'omarmd' wordt door de universitaire geneeskunde.
Vergeet niet dat het de 'reguliere' geneeskunde was, die destijds het aderlaten en het geven van klysma's voorstond!
Dodo

Bericht door Dodo »

Afgewezen schreef:Er is zojuist een boek van Ruth Seldenrijk verschenen, waarin hij een integratie bepleit van reguliere en complementaire geneeskunde.
Dat lijkt me ook de aangewezen weg. Verenig het goede van beide.
Bovendien is het ook maar net de vraag welke geneeswijze 'omarmd' wordt door de universitaire geneeskunde.
Vergeet niet dat het de 'reguliere' geneeskunde was, die destijds het aderlaten en het geven van klysma's voorstond!
Er heeft pas een groot artikel over hem in het RD gestaan, ik vond het heel interessant.
Plaats reactie