Het is niet alleen ernstig. Het is zondig!Mara schreef:Ik bedoelde hiermee dat het hapklare brokken zijn, makkelijk weg te slikken, het zijn immers popliedjes, deuntjes die zij al kennen.Sheba schreef: @Mara
Ik begrijp je zorg rondom het spektakel ieder jaar rondom het Paasevangelie. Maar mij trof jouw volgende woorden ; ze krijgen Jezus op een dienblaadje aangeboden...
Alleen zij?
Ik zou de term nooit gebruiken als het de eredienst betreft!Ja, ik begrijp dat je het zo zegt. Maar dat rechtvaardigt niet een dergelijk spektakel toch?Sheba schreef:Weet je iedere zondag zitten kerken vol met mensen. Ernstig. Doen niet mee met het paas spektakel.... Maar weten ook niet wat zij met Jezus aan moeten. Zij geloven Zijn prediking niet. (Johannes 8;45) En gaan verloren. Omdat Hij de waarheid zegt en de wereld ( ieder die buiten Hem leeft) in leugen verzonken is en daaruit leeft, gelooft gij niet. De (kerk) wereld Krijgt iedere week het Evangelie kinderlijk eenvoudig aangeboden. Maar het gelooft Hem niet.... Dat ze Hem niet geloofden lag dus niet alleen aan dwaling en onkunde... Maar omdat Zijn Waarheid niet wordt gelooft. Dat grijpt me aan... En ik moest hieraan denken toen ik jouw woorden las....
Je kunt inderdaad jarenlang een kerkbankje uitslijten en er toch onbewogen onder blijven. Dat is ernstig.
En in die zin staan we net zo ver als zij die zo'n spektakel organiseren of bezoeken!. En daar niet weten wat ze met Hem aan moeten! Het is zo gemakkelijk om naar de werekd buiten te wijzen... Maar hoe is het binnen de kerk gesteld? Diezelfde wereld zit ook in de kerk! En ik dacht dat uit mijn post wel bleek dat ik het spektakel geenszins positief waardeer