Interview met ds. Vreugdenhil in het ND over de GG
-
Re: Interview met ds. Vreugdenhil in het ND over de GG
Ik heb het hele artikel gelezen, ik plaatste dat gedeelte van het CIP alleen voor degenen die niet wilden betalen.
Overigens, komt dit interview niet erg veel overeen met die uit het RD een tijdje terug?
Overigens, komt dit interview niet erg veel overeen met die uit het RD een tijdje terug?
Vergis je niet hoe ervaren journalist Gillissen isMarco schreef:Of je bent gewoon vooringenomen over het ND. Als je het hele interview gelezen hebt, heb je ook gelezen waarom ds. Vreugenhil nog steeds met overtuiging GG-lid en -dominee is. Bovendien mag je er vanuit gaan dat wat in een interview tussen aanhalingstekens staat letterlijk zo gezegd is. Ds. Vreugdenhil is iets te ervaren om zich 'dingen in de mond' te laten leggen.Wilhelm schreef:Dat denk ik ook. De journalist legt de antwoorden die hij graag wil horen ds Vreugdenhil in de mond.Auto schreef:[
Zo wil het ND graag ds Vreugdenhil over laten komen. Dat is meestal de toon van de artikelen die in het ND staan t.a.v. de GG.
Maar in grote lijnen geeft het wel de worsteling weer hoe met ds Vreugdenhil er velen binnen de GG staan.
Want ds Vreugdenhil heeft wel tegenstand ervaren... Is trouwens niet verwonderlijk, want dat gebeurd altijd als Gods Geest krachtig werkt.

Ik stellig het idee dat ds. Vreugedenhil zich beter in de brochure "Ben ik wel uitverkoren?" kan vinden dan ds. De Heer in De Saambinder.
Want wat we nu zien is in feite dat ds. De Heer in zijn weerlegging van de brochure ook zijn medepredikant afvalt.
Want wat we nu zien is in feite dat ds. De Heer in zijn weerlegging van de brochure ook zijn medepredikant afvalt.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Maar andersom niet!-DIA- schreef:Ik stellig het idee dat ds. Vreugedenhil zich beter in de brochure "Ben ik wel uitverkoren?" kan vinden dan ds. De Heer in De Saambinder.
Ds. Vreugdenhil noemt die brochure evenzogoed "onbijbels, ongereformeerd" en geeft aan, dat "de arminiaan om de hoek komt kijken". Dat lijkt me geen ander aambeeld.
Absoluut niet waar. Er is een prekenserie van ds Vreugdenhil over de Dordtse Leerregels. Die staan precies in de lijn van de kritiek die ds de Heer uit op de brochure. http://www.marnixkerk.nl/shop/product:p ... -op-cd.htm-DIA- schreef:Ik stellig het idee dat ds. Vreugedenhil zich beter in de brochure "Ben ik wel uitverkoren?" kan vinden dan ds. De Heer in De Saambinder.
.
Ik zal het stukje nog eens beter nalezen, want ik krijg wel de indruk dat het hier om verschillende geloofsvisies gaat.Tiberius schreef:Maar andersom niet!-DIA- schreef:Ik stellig het idee dat ds. Vreugedenhil zich beter in de brochure "Ben ik wel uitverkoren?" kan vinden dan ds. De Heer in De Saambinder.
Ds. Vreugdenhil noemt die brochure evenzogoed "onbijbels, ongereformeerd" en geeft aan, dat "de arminiaan om de hoek komt kijken". Dat lijkt me geen ander aambeeld.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
<cynische modus aan> Ja check het maar dubbel goed. Lees het nog eens over. Want het kan bijna niet dat die man gewoon de zuivere waarheid verkondigd. <cynische modus uit>-DIA- schreef:Ik zal het stukje nog eens beter nalezen, want ik krijg wel de indruk dat het hier om verschillende geloofsvisies gaat.Tiberius schreef:Maar andersom niet!-DIA- schreef:Ik stellig het idee dat ds. Vreugedenhil zich beter in de brochure "Ben ik wel uitverkoren?" kan vinden dan ds. De Heer in De Saambinder.
Helemaal eens met Wilhelm.
Je zou Vreugdenhils nieuwe boek eens kunnen lezen "De lofzang van Dordrecht.
Je zou Vreugdenhils nieuwe boek eens kunnen lezen "De lofzang van Dordrecht.
Als jullie (GG-ers) ds. Vreugdenhil zat zijn, is hij welkom in de CGK. 

+ 1ZWP schreef:Als jullie (GG-ers) ds. Vreugdenhil zat zijn, is hij welkom in de CGK.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ook van harte welkom in de HHK!Mara schreef:+ 1ZWP schreef:Als jullie (GG-ers) ds. Vreugdenhil zat zijn, is hij welkom in de CGK.
- FlyingEagle
-DIA- schreef:---knip---
Juist DIA, dat zegt iets over die gemeenten (of moet ik zeggen kerkenraden)
Jullie krijgen hem lekker niet :pHendrien schreef:Ook van harte welkom in de HHK!Mara schreef:+ 1ZWP schreef:Als jullie (GG-ers) ds. Vreugdenhil zat zijn, is hij welkom in de CGK.
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
- SecorDabar
Verschrikkelijk en diep treurig dat men zo wereldgelijkvormig is om onder het mom van godsdienstige verschillen, de pastorie heeft gepoogd de pastorie in brand te steken!
O, wat een verblindheid, terwijl de Heere Jezus zeide dat een iegelijk rekenschap zal moeten afleggen van elk ijdel woord, hoe zal het wezen over onze hatelijke daden???
Mattheus 12: 34 Gij adderengebroedsels! hoe kunt gij goede dingen spreken, daar gij boos zijt? want uit den overvloed des harten spreekt de mond.
35 De goede mens brengt goede dingen voort uit den goede schat des harten, en de boze mens brengt boze dingen voort uit den boze schat.
36 Maar Ik zeg u, dat van elk ijdel woord, hetwelk de mensen zullen gesproken hebben, zij van hetzelve zullen rekenschap geven in den dag des oordeels
O, wat een verblindheid, terwijl de Heere Jezus zeide dat een iegelijk rekenschap zal moeten afleggen van elk ijdel woord, hoe zal het wezen over onze hatelijke daden???
Mattheus 12: 34 Gij adderengebroedsels! hoe kunt gij goede dingen spreken, daar gij boos zijt? want uit den overvloed des harten spreekt de mond.
35 De goede mens brengt goede dingen voort uit den goede schat des harten, en de boze mens brengt boze dingen voort uit den boze schat.
36 Maar Ik zeg u, dat van elk ijdel woord, hetwelk de mensen zullen gesproken hebben, zij van hetzelve zullen rekenschap geven in den dag des oordeels
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)
Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Dank, Wilhelm, dat je me met deze post een vrolijke moment bezorgd!Wilhelm schreef:<cynische modus aan> Ja check het maar dubbel goed. Lees het nog eens over. Want het kan bijna niet dat die man gewoon de zuivere waarheid verkondigd. <cynische modus uit>-DIA- schreef:Ik zal het stukje nog eens beter nalezen, want ik krijg wel de indruk dat het hier om verschillende geloofsvisies gaat.Tiberius schreef:Maar andersom niet!-DIA- schreef:Ik stellig het idee dat ds. Vreugedenhil zich beter in de brochure "Ben ik wel uitverkoren?" kan vinden dan ds. De Heer in De Saambinder.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)