SGP terug in het centrum van de macht
-
Re: SGP terug in het centrum van de macht
Eens met WimA, de vorige keer dat de SGP zijn steun verleende en Rutte het niet meer nodig had werden onmiddelijk alle zaken die door de SGP niet doorgevoerd konden worden alsnog doorgevoerd. Op deze manier heeft de SGP geen macht, Rutte maakt eerder misbruik van de zetels van de SGP (en stelt misschien een paar zaken uit, die toch wel ingevoerd zullen worden).
Overigens kan de SGP met de CU samen wel een christelijk stempel drukken op de onderhandelingen. Ben benieuwd.
Overigens kan de SGP met de CU samen wel een christelijk stempel drukken op de onderhandelingen. Ben benieuwd.
Alle dingen moeten meewerken ten goede... dat is weleens een les.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
Matthew Henry
God lacht niet zomaar om rekensommetjes. Hij heeft ons in de realiteit geplaatst, en dat betekent dat er uitdagingen liggen. In de realiteit waarin we leven hebben we keuzes te maken. Dat God de wereld leidt doet niets af van onze verantwoordelijkheid om die keuzes te maken die het beste lijken om zo goed mogelijk Hem te dienen. En dat kan voor een politieke partij betekenen dat je onderhandelingen voert om zoveel mogelijk te bereiken.WimA schreef:Een christen weet slechts zeker dat er een almachtige God boven staat en Hij lacht om onze rekensommetjes. Waarom zou een christen benauwd pogen "te redden wat er te redden valt" uit angst voor nog verdere verslechtering - en daarmee tegen de Schrift ingaan - als hij toch weet dat niet de analyse maar God de geschiedenis leidt? Wie God verlaat heeft smart op smart te vrezen, zegt de Schrift. Weet de SGP het beter dan de Schrift door deze regering te steunen in ruil voor wat extra poen? Het lijkt me niet de taak van de SGP een godloze regering in het zadel te houden. Hoe aardig Dhr. Rutte verder ook is.Luther schreef:Nee, dat is ook niet nodig. Een eenvoudige blik op de peilingen toont aan dat ons land volstrekt onregeerbaar wordt als er nu verkiezingen worden gehouden. PVV (34) + SP (24) nemen 58 zetels in bezit. Samen met de Partij voor de Dieren (4) betekent dat dus 62 zetels voor partijen die niet willen regeren, tenzij al hun extremiteiten worden uitgevoerd. Dat betekent dat een fatsoenlijk kabinet moet gevormd worden uit de overige 88 zetels. Dat wordt dus een kabinet met zo'n 6 partijen: werkt opnieuw niet. Het zal enerzijds leiden tot nog meer onvrede, zowel op materieel als op immaterieel terrein (welzijn), als ook nog verdere achteruitgang van de economie (welvaart).WimA schreef:Helderziende geworden?Luther schreef:[....anderzijds weet je gewoon dat nieuwe verkiezingen a) geen oplossing bieden en b) echt onverantwoorde schade aan welzijn en welvaart van ons land aanbrengen.
In het andere geval moet je de SGP en CU opheffen, tenminste tot er een reële kans is dat ze samen de meerderheid halen. Als er niet onderhandeld mag worden kan je beter een actiegroep buiten de politiek vormen dan dat je een politieke partij binnen de politiek vormt, die bij voorbaat geen verantwoordelijkheid wil dragen (er zijn al teveel partijen die dat doen).
Alexv. Ik mag wellicht een simpel schepsel zijn, maar ik heb weleens begrepen nav een gesprek met dhr Van der Vlies, dat hij echt door God geroepen was om dit werk te doen. Ik sprak hem onbewust maar wat pittig aan met woorden uit de Bijbel die juist voor hem zo duidelijk waren m.b.t. deze je mag wel zeggen roeping. Ik, klein mensje, begreep dhr Van der Vlies.
Zou dan dienen in de SGP niet goed zijn etc. Ik durf dat niet te zeggen.
Ook al heb je dat net als in de kerk, dat je mogelijk anders denkt over bepaalde dingen... (trouwens, daar kunnen nog we nog wat van leren, ik bedoel van Van der Vlies, hij neemt iedereen serieus.. knap is dat) dan nog kan de wortel van de zaak juist zijn.
Je kunt mij niet overtuigen, in dit geval.
------------
Trouwens, D66 is over tegelijkertijd met de christelijke partijen.. Wat een span.
Ook al heb je dat net als in de kerk, dat je mogelijk anders denkt over bepaalde dingen... (trouwens, daar kunnen nog we nog wat van leren, ik bedoel van Van der Vlies, hij neemt iedereen serieus.. knap is dat) dan nog kan de wortel van de zaak juist zijn.
------------
Trouwens, D66 is over tegelijkertijd met de christelijke partijen.. Wat een span.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
Matthew Henry
Matthew Henry
[quote="Desiree"]Alexv. Ik mag wellicht een simpel schepsel zijn, maar ik heb weleens begrepen nav een gesprek met dhr Van der Vlies, dat hij echt door God geroepen was om dit werk te doen. Ik sprak hem onbewust maar wat pittig aan met woorden uit de Bijbel die juist voor hem zo duidelijk waren m.b.t. deze je mag wel zeggen roeping. Ik, klein mensje, begreep dhr Van der Vlies.
Desiree, je hoeft jezelf niet neer te zetten als simpel ik zie geen aanleiding daarvoor.Hoewel ik me in deze discussie niet heb gemengd wil wel reageren op je opmerking. Ik ben wat betreft de SGP overtuigd dat ze wel beweren Christelijk te zijn maar in hun handelingen zijn ze dat voor een belangrijk deel niet. Ze zijn tegen hun eigen beginsel, maar dat weet je wel uit m'n eerdere postings.
Velen beginnen nu excited te raken want mogenlijk mogen ze mee doen. Maar inplaats van bv nu eens stelling te nemen tegen dat Goddeloze Europa dat ons land absoluut naar de afgrond gaat slepen gaan ze neuzelen over kinderbijslag. Als ze echt willen bijdragen dan zouden ze moord en brand moeten schreeuwen over het geld dat in bodemloze putten wordt gestort. Dat geld moet in Ned. gebruikt worden. Maar nee ze zijn ook hierin gewoon deel van en doen gewoon mee.
Wat betreft v/d Vlies, ik heb niets tegen de man hij is kundig maar als hij een roeping heeft hoe kan hij eerst de grondwet onderteken wat tegen de Bijbel is en dan zeggen: Nu ga ik wat voor de Heere doen. Ik geloof helemaal niet in zulke roepingen. Kijk maar een hoe "grappig" Cees v/d S was met de algemene beschouwingen, hij had daar een vlammende toespraak moeten houden en het oordeel aanzeggen. Nu heeft hij een politieke toespraak gehouden en alles blijft zoals het was.
Deze regering brengt ons geestelijk en economisch aan de afrond daar kun je niet mee lachen en grapjes maken.
------------
Desiree, je hoeft jezelf niet neer te zetten als simpel ik zie geen aanleiding daarvoor.Hoewel ik me in deze discussie niet heb gemengd wil wel reageren op je opmerking. Ik ben wat betreft de SGP overtuigd dat ze wel beweren Christelijk te zijn maar in hun handelingen zijn ze dat voor een belangrijk deel niet. Ze zijn tegen hun eigen beginsel, maar dat weet je wel uit m'n eerdere postings.
Velen beginnen nu excited te raken want mogenlijk mogen ze mee doen. Maar inplaats van bv nu eens stelling te nemen tegen dat Goddeloze Europa dat ons land absoluut naar de afgrond gaat slepen gaan ze neuzelen over kinderbijslag. Als ze echt willen bijdragen dan zouden ze moord en brand moeten schreeuwen over het geld dat in bodemloze putten wordt gestort. Dat geld moet in Ned. gebruikt worden. Maar nee ze zijn ook hierin gewoon deel van en doen gewoon mee.
Wat betreft v/d Vlies, ik heb niets tegen de man hij is kundig maar als hij een roeping heeft hoe kan hij eerst de grondwet onderteken wat tegen de Bijbel is en dan zeggen: Nu ga ik wat voor de Heere doen. Ik geloof helemaal niet in zulke roepingen. Kijk maar een hoe "grappig" Cees v/d S was met de algemene beschouwingen, hij had daar een vlammende toespraak moeten houden en het oordeel aanzeggen. Nu heeft hij een politieke toespraak gehouden en alles blijft zoals het was.
Deze regering brengt ons geestelijk en economisch aan de afrond daar kun je niet mee lachen en grapjes maken.
------------
@alexv. Wat is er mis mee dat de SGP door de jaren heen het belastingplan gesteund heeft? Dit heeft alles te maken met: 'Geeft de Keizer wat des keizers is'. Over welke regering ging het toen de Heere Jezus deze woorden sprak?
En wat is er mis mee dat de SGP aangekondigde maatregelen uit het belastingplan van D.V. 2014 probeert om te buigen in een wat vriendelijker richting voor gezinnen en gehandicapten? Je zou gelijk hebben als de SGP zich voor wat euro's zou verbinden om zondig beleid te steunen. Maar om deze onderhandelingenaf te keuren gaat wel erg ver. Dan kunnen we ook allemaal wel stoppen met het betalen van belasting.
En wat is er mis mee dat de SGP aangekondigde maatregelen uit het belastingplan van D.V. 2014 probeert om te buigen in een wat vriendelijker richting voor gezinnen en gehandicapten? Je zou gelijk hebben als de SGP zich voor wat euro's zou verbinden om zondig beleid te steunen. Maar om deze onderhandelingenaf te keuren gaat wel erg ver. Dan kunnen we ook allemaal wel stoppen met het betalen van belasting.
Volgens mij hoeft een kamerlid het helemaal niet eens te zijn met de grondwet (ook niet in de formulering van de eed). Als dat zo was, zou de grondwet nooit kunnen veranderen, terwijl dat wel kan. Men zweert dat men er niet tegenin zal gaan met de daad. Net als een gewoon burger niet tegen de wet in behoort te gaan.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
@Alexv is principieel tegen deelname aan de politiek in de huidige constellatie. Dit leid ik althans af uit zijn stellingname tegen, en zijn denkwijze over de grondwet. Daar is niets mis mee, sterker nog: daar is wel iets voor te zeggen. Toch denk ik er iets anders over.
Maar als je er dan zo over denkt, wordt een discussie over politieke handelingen wel lastig. Zeker als je in iedere posting dan je 'basisregels' over hoe je over politieke deelname van de SGP denkt, meent te moeten weergeven. Dat verheldert de discussie niet, moet ik zeggen.
Overigens staat de topictitel mij wat tegen: SGP in het centrum van de macht. Als we die illusie hebben, zitten we er grondig naast. Op z'n best wordt er nu omwille van wat rekensommetjes iets meer rekening gehouden met de SGP. Maar veel mag dat ook niet voorstellen. Nee, het wordt met de invloed van de SGP niet beter, maar slechter. Omdat het volk waarvan wij deel uitmaken, God verlaten heeft.
Maar als je er dan zo over denkt, wordt een discussie over politieke handelingen wel lastig. Zeker als je in iedere posting dan je 'basisregels' over hoe je over politieke deelname van de SGP denkt, meent te moeten weergeven. Dat verheldert de discussie niet, moet ik zeggen.
Overigens staat de topictitel mij wat tegen: SGP in het centrum van de macht. Als we die illusie hebben, zitten we er grondig naast. Op z'n best wordt er nu omwille van wat rekensommetjes iets meer rekening gehouden met de SGP. Maar veel mag dat ook niet voorstellen. Nee, het wordt met de invloed van de SGP niet beter, maar slechter. Omdat het volk waarvan wij deel uitmaken, God verlaten heeft.
Sja, het is makkelijk roepen aan de zijlijn... De Heere Jezus heeft ons nergens geleerd dat we ons afzijdig moeten houden van de maatschappij; wel lees ik over verantwoordelijkheid voor een ieder.alexv schreef:Desiree, je hoeft jezelf niet neer te zetten als simpel ik zie geen aanleiding daarvoor.Hoewel ik me in deze discussie niet heb gemengd wil wel reageren op je opmerking. Ik ben wat betreft de SGP overtuigd dat ze wel beweren Christelijk te zijn maar in hun handelingen zijn ze dat voor een belangrijk deel niet. Ze zijn tegen hun eigen beginsel, maar dat weet je wel uit m'n eerdere postings.
Ook dit klopt niet. De SGP is uitermate kritisch op het project Europa, veel kritischer dan mij lief is. Verder kloppen de feiten domweg niet. De EU levert ons onder aan de streep financieel-economisch meer op dat dat het ons geld kost.alexv schreef:Velen beginnen nu excited te raken want mogenlijk mogen ze mee doen. Maar inplaats van bv nu eens stelling te nemen tegen dat Goddeloze Europa dat ons land absoluut naar de afgrond gaat slepen gaan ze neuzelen over kinderbijslag. Als ze echt willen bijdragen dan zouden ze moord en brand moeten schreeuwen over het geld dat in bodemloze putten wordt gestort. Dat geld moet in Nederland gebruikt worden. Maar nee ze zijn ook hierin gewoon deel van en doen gewoon mee.
Nee, nee, nee! Kees van der Staaij begon inderdaad met humor. Het was overigens geen humor om de humor, maar een gekozen stijlvorm om een heel aantal SGP-vragen zo aan de orde te stellen dat iedereen om 18.50 nog bleef luisteren (na een vergadering vanaf 10.30). Het mooie was dat men ook bleef luisteren toen hij uiteindelijk aan de kamerleden en ministers opriep om naar de ark van Noach te gaan. Hij schlderde de geschiedenis van Noach en kwam in heldere woorden tot de kern van die geschiedenis: de Ark van behoud, tegen Gods toorn over de zonde. Door de stijlvorm die hij gekozen had, bleef iedereen ook daarnaar luisteren zonder hem te onderbreken. Dus ja, het was een politieke toespraak (wat wil je anders van een politicus) en nee het was geen politieke toespraak (zoals de Volkskrant de dag erna schreef: "Het begon trekken van een preek te krijgen...")alexv schreef:Wat betreft v/d Vlies, ik heb niets tegen de man hij is kundig maar als hij een roeping heeft hoe kan hij eerst de grondwet onderteken wat tegen de Bijbel is en dan zeggen: Nu ga ik wat voor de Heere doen. Ik geloof helemaal niet in zulke roepingen. Kijk maar een hoe "grappig" Kees v/d S was met de algemene beschouwingen, hij had daar een vlammende toespraak moeten houden en het oordeel aanzeggen. Nu heeft hij een politieke toespraak gehouden en alles blijft zoals het was.
Prima dat je tegen elke deelname aan de politiek bent, maar dan laat je werkelijk alles 'aan de heidenen' over. Wat is onze taak als christen in deze wereld én (!) vóór deze wereld?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-
Ik ga niet meediscussiëren in dit topic, maar dit is toch echt niet waar, al wordt het door onze pro-Europa partijen veelvuldig verkondigd. Na de invoering van de euro in 1999 zijn de inkomens in reële zin in Nederland niet meer gestegen en zullen komende jaren juist nog dalen. Dat is een heeeel lange periode. En al zou dat niets met de euro te maken hebben, dan nog is er geen enkel bewijs dat de euro ons land economisch voordeel gebracht heeft. Kijk ook naar de diverse niet-euro landen binnen Europa: daar gaat het in economisch opzicht bepaald niet slechter dan bij de euro-landen.Luther schreef:De SGP is uitermate kritisch op het project Europa, veel kritischer dan mij lief is. Verder kloppen de feiten domweg niet. De EU levert ons onder aan de streep financieel-economisch meer op dat dat het ons geld kost.
(Sorry voor dit uitstapje. Discussieer maar door over SGP.)
Inderdaad moeten we een zoutend zout zijn, maar dat betekend niet dat de enige mogenlijkheid is politiek meedoen waarvoor eerst concessies gedaan moeten worden aan het beginsel.Luther schreef:Sja, het is makkelijk roepen aan de zijlijn... De Heere Jezus heeft ons nergens geleerd dat we ons afzijdig moeten houden van de maatschappij; wel lees ik over verantwoordelijkheid voor een ieder.alexv schreef:Desiree, je hoeft jezelf niet neer te zetten als simpel ik zie geen aanleiding daarvoor.Hoewel ik me in deze discussie niet heb gemengd wil wel reageren op je opmerking. Ik ben wat betreft de SGP overtuigd dat ze wel beweren Christelijk te zijn maar in hun handelingen zijn ze dat voor een belangrijk deel niet. Ze zijn tegen hun eigen beginsel, maar dat weet je wel uit m'n eerdere postings.Ook dit klopt niet. De SGP is uitermate kritisch op het project Europa, veel kritischer dan mij lief is. Verder kloppen de feiten domweg niet. De EU levert ons onder aan de streep financieel-economisch meer op dat dat het ons geld kost.alexv schreef:Velen beginnen nu excited te raken want mogenlijk mogen ze mee doen. Maar inplaats van bv nu eens stelling te nemen tegen dat Goddeloze Europa dat ons land absoluut naar de afgrond gaat slepen gaan ze neuzelen over kinderbijslag. Als ze echt willen bijdragen dan zouden ze moord en brand moeten schreeuwen over het geld dat in bodemloze putten wordt gestort. Dat geld moet in Nederland gebruikt worden. Maar nee ze zijn ook hierin gewoon deel van en doen gewoon mee.Nee, nee, nee! Kees van der Staaij begon inderdaad met humor. Het was overigens geen humor om de humor, maar een gekozen stijlvorm om een heel aantal SGP-vragen zo aan de orde te stellen dat iedereen om 18.50 nog bleef luisteren (na een vergadering vanaf 10.30). Het mooie was dat men ook bleef luisteren toen hij uiteindelijk aan de kamerleden en ministers opriep om naar de ark van Noach te gaan. Hij schlderde de geschiedenis van Noach en kwam in heldere woorden tot de kern van die geschiedenis: de Ark van behoud, tegen Gods toorn over de zonde. Door de stijlvorm die hij gekozen had, bleef iedereen ook daarnaar luisteren zonder hem te onderbreken. Dus ja, het was een politieke toespraak (wat wil je anders van een politicus) en nee het was geen politieke toespraak (zoals de Volkskrant de dag erna schreef: "Het begon trekken van een preek te krijgen...")alexv schreef:Wat betreft v/d Vlies, ik heb niets tegen de man hij is kundig maar als hij een roeping heeft hoe kan hij eerst de grondwet onderteken wat tegen de Bijbel is en dan zeggen: Nu ga ik wat voor de Heere doen. Ik geloof helemaal niet in zulke roepingen. Kijk maar een hoe "grappig" Kees v/d S was met de algemene beschouwingen, hij had daar een vlammende toespraak moeten houden en het oordeel aanzeggen. Nu heeft hij een politieke toespraak gehouden en alles blijft zoals het was.
Prima dat je tegen elke deelname aan de politiek bent, maar dan laat je werkelijk alles 'aan de heidenen' over. Wat is onze taak als christen in deze wereld én (!) vóór deze wereld?
Europa levert op? Waar komt dat nu weer vandaan? Vertel eens hoe we al die miljarden terug gaan krijgen. Dit is gewoon een aanname. Maar we leveren onze hele indentiteit in en laten ons HELEMAAL leegzuigen door dat Europa met z'n niet gekozen "president".
En als ze starks ons spaargeld hebben gestolen dan praten we wel anders. Europa berooft ons van alles.
Alles is alreeds in handen van de heidenen. Het is een illusie om nog wat te bereiken politiek. Je kunt alleen getuigen en de kerken zouden daar het voortouw in moeten nemen. En niet als we Bijbels tegen vrouwen zijn toegeven als de wetgever dat eist. Dan is in pricipe alles ondergeschikt aan de wereldlijke macht.
Nu verwar je de voordelen van de euro met de voordelen van de EU. Geeft niet, is een fout die vaker gemaakt wordt.Zonderling schreef:Ik ga niet meediscussiëren in dit topic, maar dit is toch echt niet waar, al wordt het door onze pro-Europa partijen veelvuldig verkondigd. Na de invoering van de euro in 1999 zijn de inkomens in reële zin in Nederland niet meer gestegen en zullen komende jaren juist nog dalen. Dat is een heeeel lange periode. En al zou dat niets met de euro te maken hebben, dan nog is er geen enkel bewijs dat de euro ons land economisch voordeel gebracht heeft. Kijk ook naar de diverse niet-euro landen binnen Europa: daar gaat het in economisch opzicht bepaald niet slechter dan bij de euro-landen.Luther schreef:De SGP is uitermate kritisch op het project Europa, veel kritischer dan mij lief is. Verder kloppen de feiten domweg niet. De EU levert ons onder aan de streep financieel-economisch meer op dat dat het ons geld kost.
(Sorry voor dit uitstapje. Discussieer maar door over SGP.)
Lees dit even: http://www.nrcnext.nl/blog/2012/06/15/n ... 0-euro-op/
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-
@Luther, ik verwar niets, maar reageerde alleen op jouw positieve stellingname over het project 'Europa' en je conclusies 'onder de streep'. Als je het zo algemeen formuleert is dat inclusief de euro, want dit project Europa is daar toch echt in uitgemond, eveneens 'onder de streep'. Verder bekijkt jouw bron (link) het wel zeer beperkt, alsof het een eenvoudig rekensommetje is van inkomsten en uitgaven. Zo werkt het nou net niet.
Laatst gewijzigd door Zonderling op 11 okt 2013, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Zie deze link: http://www.nrcnext.nl/blog/2012/06/15/n ... 0-euro-op/alexv schreef:Europa levert op? Waar komt dat nu weer vandaan?
Welke miljarden? Nederland heeft vooral erg veel garantiestellingen gedaan; zoals je weet hoef je geld waarvoor je garant staat, niet uit te geven, zoalng het niet nodig is. Zo is dat ook met deze garantiestellingen. Je moet de retotiek van Wilders niet zonder nadenken zomaar overnemen, want die klopt gewoon feitelijk niet. Bovendien: als men die garantiestellingen niet deed, zou het hele fianciële stelsel in elkaar gezakt zijn, dan zijn per saldo nog veel verder van huis.alexv schreef:Vertel eens hoe we al die miljarden terug gaan krijgen.
Ik heb mijn persoonlijke identiteit nog niet aan Europa uitgeleverd. En verder: over welke identiteit heb je het? Het is allemaal holle retoriek. Niemand hoeft zijn afkomst te verloochenen, we werken in de EU echter gelukkig heel nauw samen. Soms op gebieden waarop dat helemaal niet nodig is, dat gaat echt wel weer veranderen. Maar meestal op zeer nuttige terreinen. Friesland werkt ook samen in Nederland; ik heb nog nooit een Fries horen zeggen dat Friesland haar hele identiteit aan het koninkrijk der Nederlanden heeft overgeleverd.alexv schreef:Maar we leveren onze hele indentiteit in en laten ons HELEMAAL leegzuigen door dat Europa met z'n niet gekozen "president".
En wat dat uitzuigen betreft: dat klopt feitelijk gewoon niet. Je laat je teveel op sleeptouw nemen door de retoriek van Wilders en allerlei anti-culbjes, die internet met doemscenario's overspoelen.
Ter voorkoming hiervan, wil ik je in overweging geven om je spaargeld naar mij over te maken. Ik zal er goed voor zorgen.alexv schreef:En als ze straks ons spaargeld hebben gestolen dan praten we wel anders. Europa berooft ons van alles.
Dit is wel erg cynisch. Het akkoord dat nu bijna gesloten is, zorgt heel simpel voor: gratis schoolboeken blijven (300 euro per kind per jaar), de kinderbijslag gaat niet naar beneden, kindregelingen blijven in stand. Dat scheelt eenverdienersgezinnen met kinderen bakken met geld per jaar. Er komen door de overheid gefinancierde uitstapprogramma's voor prostituees, etc. Me dunkt dat de christelijke partijen in deze tien dagen de smalle marges van de huidige politiek goed besteed hebben.Alles is alreeds in handen van de heidenen. Het is een illusie om nog wat te bereiken politiek.
Het gebeurt al: ik wees je reeds op de zeer getuigende speech van Kees vd Staaij tijdens de APB. En verder heeft de GG een boetedag uitgeschreven. Je wordt op je wenken bediend.alexv schreef:Je kunt alleen getuigen en de kerken zouden daar het voortouw in moeten nemen.