Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Jongere

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Bericht door Jongere »

Over de Tweede Wereldoorlog gesproken, ik heb net HhhH (Himmlers hersens heten Heydrich) gelezen. Dat vond ik erg indrukwekkend en bovendien heel goed geschreven. Een historische roman met héél summiere fictie.

Nu de volgende historische roman maar eens uit de kast gehaald (een voordeel van een huwelijk is dat je opeens 2 keer zoveel boeken hebt :huhu ): Pontius Pilatus van Paul Maier. Al veel mensen over gehoord, maar nog nooit aan toegekomen.

Ik moet zeggen dat ik het een fijn genre vind; het is een mooie combinatie met geschiedenis (wat me ook altijd interesseert).
huisman

Bericht door huisman »

Jongere schreef:Over de Tweede Wereldoorlog gesproken, ik heb net HhhH (Himmlers hersens heten Heydrich) gelezen. Dat vond ik erg indrukwekkend en bovendien heel goed geschreven. Een historische roman met héél summiere fictie.

Nu de volgende historische roman maar eens uit de kast gehaald (een voordeel van een huwelijk is dat je opeens 2 keer zoveel boeken hebt :huhu ): Pontius Pilatus van Paul Maier. Al veel mensen over gehoord, maar nog nooit aan toegekomen.

Ik moet zeggen dat ik het een fijn genre vind; het is een mooie combinatie met geschiedenis (wat me ook altijd interesseert).
Dan moet je ook De brand van Rome van Paul Maier lezen...erg mooi. HhhH is idd een geweldig boek.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
freek

Bericht door freek »

huisman schreef:
Jongere schreef:Over de Tweede Wereldoorlog gesproken, ik heb net HhhH (Himmlers hersens heten Heydrich) gelezen. Dat vond ik erg indrukwekkend en bovendien heel goed geschreven. Een historische roman met héél summiere fictie.

Dan moet je ook De brand van Rome van Paul Maier lezen...erg mooi. HhhH is idd een geweldig boek.
Eens met Huisman, De brand van Rome moet je zeker lezen.
HhhH vond ik mooi, maar het duurde wel erg lang voordat het plot in beeld kwam. In combinatie met de specifieke stijl (als verslag van zijn onderzoek naar de gebeurtenis) vond ik het ook wat vermoeiend lezen.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Worstel mij door een boek van Guurtje Leguijt heen, 'Badwater'.
Raar, ik heb een kinderboek van haar gelezen, en dat vond ik best goed. Behalve dan dat geheimzinnig doen over een jongetje, dat later zelfmoord blijkt te hebben gepleegd.
Maar dít boek...
"De rust dringt mijn poriën binnen..." Dat is toch geen schrijven meer.
vlinder

Bericht door vlinder »

Afgewezen schreef:Worstel mij door een boek van Guurtje Leguijt heen, 'Badwater'.
Raar, ik heb een kinderboek van haar gelezen, en dat vond ik best goed. Behalve dan dat geheimzinnig doen over een jongetje, dat later zelfmoord blijkt te hebben gepleegd.
Maar dít boek...
Ik heb van haar Niemandsland gelezen, maar die vond ik wel indrukwekkend.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

vlinder schreef:
Afgewezen schreef:Worstel mij door een boek van Guurtje Leguijt heen, 'Badwater'.
Maar dít boek...
Het is trouwens "Hier kruipt de rust mijn poriën binnen...", maar dat is even erg.
Ja, ik had er ook meer vertrouwen in. Dit valt erg tegen.
Mara

Bericht door Mara »

Afgewezen schreef:
vlinder schreef:
Maar dít boek...
Het is trouwens "Hier kruipt de rust mijn poriën binnen...", maar dat is even erg.
Ik vond het wel een mooi boek. :? Van mijn docent mocht ik zo geen boek lezen. Toen ik een cursus ging volgen, vertelde ik hem dat ik nu op een andere manier boeken ging lezen. En DAT is nu NIET de bedoeling, sprak hij streng. :huhu
Ik vind Guurtje één van de betere auteurs in dit genre. Er is al zo weinig 'goeds'.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Mara schreef:
Afgewezen schreef:Het is trouwens "Hier kruipt de rust mijn poriën binnen...", maar dat is even erg.
Ik vond het wel een mooi boek. :? Van mijn docent mocht ik zo geen boek lezen. Toen ik een cursus ging volgen, vertelde ik hem dat ik nu op een andere manier boeken ging lezen. En DAT is nu NIET de bedoeling, sprak hij streng. :huhu
Ik vind Guurtje één van de betere auteurs in dit genre. Er is al zo weinig 'goeds'.
Wat bedoel je met 'van mijn docent mocht ik zo geen boek lezen'? Hoe niet?
dennis

Bericht door dennis »

huisman schreef:Het zien op Jezus van Isaäc Ambrosius. In de adventstijd wil ik vooral het vierde deel uit dit prachtige boek lezen.
"Het zien op Jezus,van Zijn eerste komst in het vlees tot Zijn wederkomst."
Wat een buitengewoon waardevol boek!
Lourens

Bericht door Lourens »

De leeuw van Babylon........ Davis Bunn
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Mara

Bericht door Mara »

Afgewezen schreef:
Mara schreef:
Afgewezen schreef:Het is trouwens "Hier kruipt de rust mijn poriën binnen...", maar dat is even erg.
Wat bedoel je met 'van mijn docent mocht ik zo geen boek lezen'? Hoe niet?
Niet elk boek voortaan gaan "fileren" op stijl, fouten enz.
Het plezier in het onbevangen boeken lezen moet je blijven vasthouden, ook al zitten er technische fouten in. :)
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Mara schreef:
Afgewezen schreef:Wat bedoel je met 'van mijn docent mocht ik zo geen boek lezen'? Hoe niet?
Het plezier in het onbevangen boeken lezen moet je blijven vasthouden, ook al zitten er technische fouten in. :)
Nou, dat ik dat plezier kan hebben, is je inmiddels wel bekend. Maar bij dit boek hoef je niet te fileren, de bombastiek (of is dat geen woord?) kruipt je op iedere bladzij tegemoet. Brrr.
Mara

Bericht door Mara »

Afgewezen schreef:
Mara schreef:
Afgewezen schreef:Wat bedoel je met 'van mijn docent mocht ik zo geen boek lezen'? Hoe niet?
Nou, dat ik dat plezier kan hebben, is je inmiddels wel bekend. Maar bij dit boek hoef je niet te fileren, de bombastiek (of is dat geen woord?) kruipt je op iedere bladzij tegemoet. Brrr.
Okay, dat kan. Dat heb ik dus ook wel eens. Maar mijn docent probeerde te laten zien dat je dan het plezier in lezen verliest, wanneer je ieder boek op fouten onderzoekt. Een boek kan irriteren vanwege de stijl, vanwege het (voorspelbare) verhaal en op nog meer details.
Als het verhaal me pakt, lees ik het. Ongeacht hoe het geschreven is. Je doet het als auteur nooit goed voor iedereen.
De zogenoemde bestsellers, zijn alleen maar zo vanwege een prikkelend onderwerp heb ik ontdekt.
Al schrijf je je boek maar voor een enkele "zoekende", dan zou je als auteur je doel al hebben bereikt.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Mara schreef:Okay, dat kan. Dat heb ik dus ook wel eens. Maar mijn docent probeerde te laten zien dat je dan het plezier in lezen verliest, wanneer je ieder boek op fouten onderzoekt. Een boek kan irriteren vanwege de stijl, vanwege het (voorspelbare) verhaal en op nog meer details.
Als het verhaal me pakt, lees ik het. Ongeacht hoe het geschreven is. Je doet het als auteur nooit goed voor iedereen.
De zogenoemde bestsellers, zijn alleen maar zo vanwege een prikkelend onderwerp heb ik ontdekt.
Al schrijf je je boek maar voor een enkele "zoekende", dan zou je als auteur je doel al hebben bereikt.
Ik geloof nog steeds in het onderscheid tussen 'kunst' en 'kitsch'.
huisman

Bericht door huisman »

Soms pak ik een boek van één van onze dochters. Meestal leg ik het na een paar bladzijden weg, kan mij niet boeien.
Maar onderstaand boek heb ik al twee keer gelezen en vind het geweldig. Wie heeft het ook gelezen?
"Niemand krijgt me klein" van Cocky Minderhoud-Blom

Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gesloten