Afgewezen schreef:Mara schreef:Afgewezen schreef:Wat bedoel je met 'van mijn docent mocht ik zo geen boek lezen'? Hoe niet?
Niet elk boek voortaan gaan "fileren" op stijl, fouten enz.
Het plezier in het onbevangen boeken lezen moet je blijven vasthouden, ook al zitten er technische fouten in.

Nou, dat ik dat plezier kan hebben, is je inmiddels wel bekend. Maar bij dit boek hoef je niet te fileren, de bombastiek (of is dat geen woord?) kruipt je op iedere bladzij tegemoet. Brrr.
Okay, dat kan. Dat heb ik dus ook wel eens. Maar mijn docent probeerde te laten zien dat je dan het plezier in lezen verliest, wanneer je ieder boek op fouten onderzoekt. Een boek kan irriteren vanwege de stijl, vanwege het (voorspelbare) verhaal en op nog meer details.
Als het verhaal me pakt, lees ik het. Ongeacht hoe het geschreven is. Je doet het als auteur nooit goed voor iedereen.
De zogenoemde bestsellers, zijn alleen maar zo vanwege een prikkelend onderwerp heb ik ontdekt.
Al schrijf je je boek maar voor een enkele "zoekende", dan zou je als auteur je doel al hebben bereikt.