Wat is De Doelgroep?

sirdanilot

Re: Wat is De Doelgroep?

Bericht door sirdanilot »

Curatorium schreef:Volgens mij is de HSV (even teruggrijpend op het andere topic) precies bedoelt voor deze doelgroep, niet alleen voor de 'vrijgevochtenen'.
Dit is een voorbeeld van een posting die topics 'vervuilt'; het haalt de discussie uit een ander topic naar dit topic. Waar is dat voor nodig? Dat kan toch worden gediscussiëerd in het andere topic? :quoi
Nogmaals het gaat niet om MIJN denkbeelden, en ook niet om de visie van de Gereformeerde
Gemeenten, maar om de oude gereformeerde leer verwoord in de 3 formulieren van Enigheid.
Deze zijn niet aan een bepaalde kerk gebonden, maar deze vertolken over de menselijke
kerkmuren heen de leer der Waarheid. Zo iemand daar anders over denkt, die kan naar
mijn gevoelen de forumregels niet naar waarheid onderschrijven.
Als er mensen zijn die daar anders over denken, dan kun je die mensen daar toch persoonlijk op aanspreken, eventueel door er een moderator bij te halen, in plaats van topics die ergens anders over gaan "vervuilen" met een discussie over of een bepaald denkbeeld in overeenstemming met de leer is of niet?
sirdanilot

Ik stelde dat jij lelijk doet tegen de HSV.
Ook dit is een voorbeeld van een posting die 'op de persoon' speelt in plaats van deel uitmaakt van een constructieve discussie. Je zou dit ook kunnen verwoorden als 'jij hebt een andere mening over de HSV dan ik, maar ik vind ........'

Vanaf nu zal ik de 'report' functie gebruiken elke keer als ik dit soort postings zie, dan kunnen de moderatoren ermee aan de slag. Van élke gebruiker op dit forum, hoe links of rechts ook. :super
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

:lock
-DIA-

Bericht door -DIA- »

refo schreef:
-DIA- schreef:
refo schreef:Omdat ik het opnam voor de HSV.
Nee om meer niet vriendelijke opmerkingen t.a.v. de oude Gereformeerde leer.
Soms er dwars tegenin... Lees maar goed na.
Ja precies.
Je leest maar half.
Daarop stelde ik dat Gods Geest daar de hand in heeft gehad.
Hij maakt mensen bekwaam en gebruikt het Woord als zijn Zwaard.
Lelijk doen tegen de HSV is lelijk doen tegen de Geest.

En inderdaad, daarna vervolgde ik dat als je lelijk doet tegen de Geest je je nog zo rechtzinnig kunt aanstellen, maar dat dat niets te betekenen kan hebben.

En blijkbaar is dat laatste wel geland, maar het eerste niet. En dat eerste was mijn echte punt.
Een kenmerk naar buiten toe van onze zuil is dat die vrijwel altijd wordt
geassocieerd met het gebruik van de Statenvertaling. De HSV is in mijn (en bij velen
in de doelgroep) een niet aanvaardbare vertaling. Deze bestond overigens nog niet
toen de regels werden opgesteld. Erg jammer dat hier een splijtzwam is gekomen.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Afgewezen schreef::lock
Maar zo wordt het nooit uitgepraat...
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

-DIA- schreef:
Afgewezen schreef::lock
Maar zo wordt het nooit uitgepraat...
Dat gaat je toch niet lukken. :)
Curatorium

Bericht door Curatorium »

sirdanilot schreef: Dit is een voorbeeld van een posting die topics 'vervuilt'; het haalt de discussie uit een ander topic naar dit topic. Waar is dat voor nodig? Dat kan toch worden gediscussiëerd in het andere topic? :quoi
Nee de hele discussie was daar offtopic, waardoor naar aanleiding van die discussie dit topic werd geopend.
Overigens; een te streng beleid van moderators/hele tijd afsplitsen van discussies/een forum waar alles overdreven vriendelijk moet zal na verloop van tijd doodbloeden. Het is logisch dat op een forum soms wat offtopic reacties komen. Een te streng beleid zal zorgen voor weinig ruimte voor echte inhoudelijke discussies.
Laatst gewijzigd door Curatorium op 27 mei 2013, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
DDD

Bericht door DDD »

Eens met Sirdanilot.

Ik heb een beetje het idee dat DIA de doelgroep nauwer zou willen omschrijven. Dat is zijn goed recht, maar dan moet daar wel duidelijkheid over zijn. Ik val bijvoorbeeld ruimschoots binnen de officiële criteria van dit forum. Maar kennelijk zijn die volgens DIA te ruim.

Het moet kennelijk niet gaan om die leden die in de lijn van de Nadere Reformatie staan en lid zijn van genoemde kerkgenootschappen, maar om die leden die in de lijn van de bevindelijk-gereformeerde traditie binnen de (rechterflank van de) (Oud) Gereformeerde Gemeenten (in Nederland) staan en zich bovendien verwant weten met In het Spoor en de Gereformeerde Bijbelstichting.

Dat lijkt me duidelijker dan maar vaag beweren dat andere mensen de grondslag niet onderschrijven, want zo is het niet.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:Eens met Sirdanilot.

Ik heb een beetje het idee dat DIA de doelgroep nauwer zou willen omschrijven. Dat is zijn goed recht, maar dan moet daar wel duidelijkheid over zijn. Ik val bijvoorbeeld ruimschoots binnen de officiële criteria van dit forum. Maar kennelijk zijn die volgens DIA te ruim.

Het moet kennelijk niet gaan om die leden die in de lijn van de Nadere Reformatie staan en lid zijn van genoemde kerkgenootschappen, maar om die leden die in de lijn van de bevindelijk-gereformeerde traditie binnen de (rechterflank van de) (Oud) Gereformeerde Gemeenten (in Nederland) staan en zich bovendien verwant weten met In het Spoor en de Gereformeerde Bijbelstichting.

Dat lijkt me duidelijker dan maar vaag beweren dat andere mensen de grondslag niet onderschrijven, want zo is het niet.
Maar dit wordt toch ook in de regels van Refoforum zelf gesteld?
In de lijn van de Reformatie
en de Nadere Reformatie...
DDD

Bericht door DDD »

Precies, maar dat zijn volgens jou niet de juiste criteria, begrijp ik. Of lees je misschien niet goed?
sirdanilot

Een kenmerk naar buiten toe van onze zuil is dat die vrijwel altijd wordt
geassocieerd met het gebruik van de Statenvertaling. De HSV is in mijn (en bij velen
in de doelgroep) een niet aanvaardbare vertaling. Deze bestond overigens nog niet
toen de regels werden opgesteld. Erg jammer dat hier een splijtzwam is gekomen.
'Een kenmerk naar buiten toe'

Wat denk je dat belangrijker is, een kenmerk naar buiten toe of een intern kenmerk, een kenmerk van de leer? Ik denk persoonlijk dat laatste, namelijk.
Overigens behoren de Gereformeerde Gemeenten in Noord-Amerika volgens mij ook tot de doelgroep van dit forum (getuige het forum 'theology in English'), en die gebruiken toch écht niet de Statenvertaling :)
Nee de hele discussie was daar offtopic, waardoor naar aanleiding van die discussie dit topic werd geopend.
Overigens; een te streng beleid van moderators/hele tijd afsplitsen van discussies/een forum waar alles overdreven vriendelijk moet zal na verloop van tijd doodbloeden. Het is logisch dat op een forum soms wat offtopic reacties komen. Een te streng beleid zal zorgen voor weinig ruimte voor echte inhoudelijke discussies.
Dat is een valide argument, maar ik ben van mening dat dit soort kaders discussie juist verbeteren. Stel het volgende:
Een Topic gaat over kerkmuziek
Er ontstaat een discussie over ritmisch versus aritmisch gezongen psalmen
Je hebt dan twee mogelijkheden

1. Je laat het zoals het is, waardoor de discussie over kerkmuziek doodbloedt en de discussie over ritmisch versus aritmisch de overhand krijgt.
2. Je splitst de off topic discussie af, zodat mensen die verder willen gaan over kerkmuziek dat kunnen blijven doen, en mensen die willen praten over ritmisch versus aritmisch dat ook kunnen doen in een ander topic.

Ik kies dan toch liever optie 2. Wel meer werk voor de moderatoren, maar ach :langue
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Het is zo simpel: begin gewoon voor jezelf, dan bepaal je zelf de doelgroep en de regels.
http://www.invisionfree.com/
~~Soli Deo Gloria~~
Mara

Bericht door Mara »

sirdanilot schreef:
Ook dit is een voorbeeld van een posting die 'op de persoon' speelt in plaats van deel uitmaakt van een constructieve discussie. Je zou dit ook kunnen verwoorden als 'jij hebt een andere mening over de HSV dan ik, maar ik vind ........'

Vanaf nu zal ik de 'report' functie gebruiken elke keer als ik dit soort postings zie, dan kunnen de moderatoren ermee aan de slag. Van élke gebruiker op dit forum, hoe links of rechts ook. :super
Maar wel eerlijk tenminste.
I.p.v. die vage postings met als doel: "wie de schoen past, trekt hem aan, of niet". Want op die manier kan van alles gezegd worden, het is immers niet op de persoon gespeeld. Maar de persoon in kwestie voelt m, terwijl de rest het niet merkt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
sirdanilot

^ Uiteraard kan een 'verscholen' persoonlijke aanval ook niet door de beugel. Venijnigheid en achterklap van dien aard is een christen niet waardig. Zoals ik al zei kan men daar de report functie voor gebruiken (het rode uitroeptekentje).
-DIA-

Bericht door -DIA- »

refo schreef:
-DIA- schreef:
refo schreef:Omdat ik het opnam voor de HSV.
Nee om meer niet vriendelijke opmerkingen t.a.v. de oude Gereformeerde leer.
Soms er dwars tegenin... Lees maar goed na.
Ja precies.
Je leest maar half.
Daarop stelde ik dat Gods Geest daar de hand in heeft gehad.
Hij maakt mensen bekwaam en gebruikt het Woord als zijn Zwaard.
Lelijk doen tegen de HSV is lelijk doen tegen de Geest.

En inderdaad, daarna vervolgde ik dat als je lelijk doet tegen de Geest je je nog zo rechtzinnig kunt aanstellen, maar dat dat niets te betekenen kan hebben.

En blijkbaar is dat laatste wel geland, maar het eerste niet. En dat eerste was mijn echte punt.
De Geest spreekt nooit Zichzelf tegen, dat is een onmogelijkheid.
Er zijn heel veel gevallen te noemen waar de HSV een totaal andere geest ademt als
de Statenvertaling. Dat is toch ook duidelijk?
Plaats reactie