Jvslooten schreef:Afgewezen schreef:
Zie 1 Tim.2:2:"... opdat wij een gerust en stil leven leiden mogen in alle godzaligheid en eerbaarheid."
Inderdaad, in godzaligheid en eerbaarheid,
niet in valse rust doordat we onze ogen toesluiten voor de zonde.
[bijbel](Ps 73:12)
Zie, dezen zijn goddeloos, toch hebben zij in de wereld rust en vermeerderen hun vermogen.[/bijbel]
Als je Jezus Christus centraal stelt in je leven, dan heb je geen valse rust, dan denk je er vaak aan hoe vol zonde en onrust je zit als God je niet heeft geremd door het aanschouwen en geloof in Jezus Christus en Dien gekruisigd, en strijd je zelf ook tegen de zonde.
Maar die rust zit hem in het kijken in de spiegel: eerst toen je in de spiegel keek, zag je een onrustige metgezel van de duivel; maar nu zie je iemand die gelooft dat Jezus Christus de Zoon van God is, en zijn Zaligmaker is, en bij tijden zie je het verwachten in zijn ogen - dan zie je dus iemand die in die zin een gerust en stil leven leidt in alle Godzaligheid en eerbaarheid.
Johannes 6 vers 40:
En dit is de wil Desgenen, Die Mij gezonden heeft, dat een iegelijk, die den Zoon aanschouwt, en in Hem gelooft, het eeuwige leven hebbe; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage.
Johannes 14 vers 1:
Uw hart worde niet ontroerd; gijlieden gelooft in God, gelooft ook in Mij.
Johannes 20 vers 29 t/m 31:
Jezus zeide tot hem: Omdat gij Mij gezien hebt, Thomas, zo hebt gij geloofd; zalig zijn zij, die niet zullen gezien hebben, en nochtans zullen geloofd hebben.
Jezus dan heeft nog wel vele andere tekenen in de tegenwoordigheid Zijner discipelen gedaan, die niet zijn geschreven in dit boek;
Maar deze zijn geschreven, opdat gij gelooft, dat Jezus is de Christus, de Zone Gods; en opdat gij, gelovende, het leven hebt in Zijn Naam.
Romeinen 5 vers 1 t/m 2:
Wij dan, gerechtvaardigd zijnde uit het geloof, hebben vrede bij God, door onzen Heere Jezus Christus;
Door Welken wij ook de toeleiding hebben door het geloof tot deze genade, in welke wij staan, en roemen in de hoop der heerlijkheid Gods.
Galaten 3 vers 22:
Maar de Schrift heeft het alles onder de zonde besloten, opdat de belofte uit het geloof van Jezus Christus aan de gelovigen zou gegeven worden.
Galaten 5 vers 6:
Want in Christus Jezus heeft noch besnijdenis enige kracht noch voorhuid, maar het geloof, door de liefde werkende.
Éfeze 3 vers 12:
In Denwelken wij hebben de vrijmoedigheid, en den toegang met vertrouwen, door het geloof aan Hem.
Éfeze 3 vers 17:
Opdat Christus door het geloof in uw harten wone, en gij in de liefde geworteld en gegrond zijt;
En als je dan toch rust krijgt, zorgt God ervoor dat die rust in je wordt opgezegd door al lijdende te blijven hopen op de zaligheid:
2 Timotheüs 1 vers 12:
Om welke oorzaak ik ook deze dingen lijde, maar word niet beschaamd; want ik weet, Wien ik geloofd heb, en ik ben verzekerd, dat Hij machtig is, mijn pand, bij Hem weggelegd, te bewaren tot dien dag.
2 Timotheüs 4 vers 7:
Ik heb den goeden strijd gestreden, ik heb den loop geëindigd, ik heb het geloof behouden;
Sta ernaar om dat te kennen, want anders heeft de Vader je nooit getrokken en zal blijken dat je niet uitverkoren bent.