Onze kerk

memento

Bericht door memento »

m, slechte tekst. Laatste couplet heeft wel een goede boodschap, en zeker wat om serieus over na te denken.
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door memento
m, slechte tekst. Laatste couplet heeft wel een goede boodschap, en zeker wat om serieus over na te denken.
Waarschijnlijk niet slecht maar confronterend Memento :% Dat ik er een beetje om moest lachen was niet gepast I know. De boodschap in laatste couplet is idd een nadenker :)
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
timo

Bericht door timo »

wij als kerkgangers zijn vaak wel zo.
Lassie

Bericht door Lassie »

Weet iemand ook waar ik de tekst kan vinden? (kan nl. niet alles goed horen, tja ben aan een kant half doof) *schaam*

(is dit Boudewijn de Groot?)

[Aangepast op 11/4/05 door Lassie]
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Dit is niet lachen, maar natuurlijk verdraaides triest.

Lees Openbaring 2 en 3 maar eens na. Brief aan Efeze en Laodicea komt letterlijk in het lied terug.
Maar Ik heb tegen u, dat gij uw eerste liefde hebt verlaten.
en
Ik weet uw werken, dat gij noch koud zijt, noch heet; och, of gij koud waart, of heet!
Zo dan, omdat gij lauw zijt, en noch koud noch heet, Ik zal u uit Mijn mond spuwen.
Een spiegel voor ons persoonlijke en voor ons als gemeenschap....
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik vraag me af hoe oud het is. Volgens mij waren het onze grootvaders die droomden van Daffen....
Be yourself, there are plenty of others.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Ik vraag me af hoe oud het is. Volgens mij waren het onze grootvaders die droomden van Daffen....
Edoch, hoe actueel is de essentie van het lied.....
Hartelijke groet,

Pim.

Unionist

Bericht door Unionist »

Ik kom uit een dorp met veel transportbedrijven. Wedden dat die mannen nog dromen van Daffen (en Scania's)
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Daphne

Bericht door Daphne »

Nou lekker dan :i
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
vlinder

Bericht door vlinder »

Hmm alleen laatste couplet. Maar ik vraag me af als dit liedje wordt gedraaid, of iedereen er liever lacherig over doet of: moet je zien zo zitten die kerksen in de kerk. Of

Mensen keer u om. Het is nog niet te laat.
Ik vind het geen mooi liedje, alleen zoals gezegd de laatste couplet, al is ook de muziek niet bijpassend, maar goed....
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door vlinder
Hmm alleen laatste couplet. Maar ik vraag me af als dit liedje wordt gedraaid, of iedereen er liever lacherig over doet of: moet je zien zo zitten die kerksen in de kerk. Of

Mensen keer u om. Het is nog niet te laat.
Ik vind het geen mooi liedje, alleen zoals gezegd de laatste couplet, al is ook de muziek niet bijpassend, maar goed....
Dat we de eerste liefde hebben verlaten en dat we rijk en verrijkt geworden zijn, doet je niets.....? (lees ook Openbaringen 2)
Hartelijke groet,

Pim.

vlinder

Bericht door vlinder »

Natuurlijk wel. Het is ook gewoon een stuk realiteit, maar ik vind de manier waarop niet echt juist. Ik vind het eerste stuk echt een sneer naar het christendom, terwijl er ook heus mensen zijn die anders in de kerk mogen zitten.

(kan ook aan m'n opvoeding liggen dat ik zo'n bekrompen gedachten gang heb)
appie

Bericht door appie »

Ik kan het bestand niet afspelen. Heeft iemand misschien de tekst?
timo

Bericht door timo »

Oorspronkelijk gepost door Lassie
Weet iemand ook waar ik de tekst kan vinden? (kan nl. niet alles goed horen, tja ben aan een kant half doof) *schaam*

(is dit Boudewijn de Groot?)

[Aangepast op 11/4/05 door Lassie]
daar hoef je je niet voor te schamen
PawNee

Bericht door PawNee »

Ja mooi lied.....het laatste couplet is belangrijk maar het voorgaande realiteit (okay voor een gedeelte dan)
Viel me ook op in het RD met die kerk en auto....sommige mensen gaan echt happen en zich verdedigen waaróm zij in een dergelijke auto rijden.
Plaats reactie