Onze kerk
Waarschijnlijk niet slecht maar confronterend Memento :% Dat ik er een beetje om moest lachen was niet gepast I know. De boodschap in laatste couplet is idd een nadenkerOorspronkelijk gepost door memento
m, slechte tekst. Laatste couplet heeft wel een goede boodschap, en zeker wat om serieus over na te denken.

God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Dit is niet lachen, maar natuurlijk verdraaides triest.
Lees Openbaring 2 en 3 maar eens na. Brief aan Efeze en Laodicea komt letterlijk in het lied terug.
Lees Openbaring 2 en 3 maar eens na. Brief aan Efeze en Laodicea komt letterlijk in het lied terug.
enMaar Ik heb tegen u, dat gij uw eerste liefde hebt verlaten.
Een spiegel voor ons persoonlijke en voor ons als gemeenschap....Ik weet uw werken, dat gij noch koud zijt, noch heet; och, of gij koud waart, of heet!
Zo dan, omdat gij lauw zijt, en noch koud noch heet, Ik zal u uit Mijn mond spuwen.
Ik kom uit een dorp met veel transportbedrijven. Wedden dat die mannen nog dromen van Daffen (en Scania's)Oorspronkelijk gepost door Marjan
Ik vraag me af hoe oud het is. Volgens mij waren het onze grootvaders die droomden van Daffen....
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Hmm alleen laatste couplet. Maar ik vraag me af als dit liedje wordt gedraaid, of iedereen er liever lacherig over doet of: moet je zien zo zitten die kerksen in de kerk. Of
Mensen keer u om. Het is nog niet te laat.
Ik vind het geen mooi liedje, alleen zoals gezegd de laatste couplet, al is ook de muziek niet bijpassend, maar goed....
Ik vind het geen mooi liedje, alleen zoals gezegd de laatste couplet, al is ook de muziek niet bijpassend, maar goed....
Dat we de eerste liefde hebben verlaten en dat we rijk en verrijkt geworden zijn, doet je niets.....? (lees ook Openbaringen 2)Oorspronkelijk gepost door vlinder
Hmm alleen laatste couplet. Maar ik vraag me af als dit liedje wordt gedraaid, of iedereen er liever lacherig over doet of: moet je zien zo zitten die kerksen in de kerk. Of
Natuurlijk wel. Het is ook gewoon een stuk realiteit, maar ik vind de manier waarop niet echt juist. Ik vind het eerste stuk echt een sneer naar het christendom, terwijl er ook heus mensen zijn die anders in de kerk mogen zitten.
(kan ook aan m'n opvoeding liggen dat ik zo'n bekrompen gedachten gang heb)
(kan ook aan m'n opvoeding liggen dat ik zo'n bekrompen gedachten gang heb)