Stage bejaardenzorg en E.K.

Simon

Re: Stage bejaardenzorg en E.K.

Bericht door Simon »

Tiberius schreef:
PvS schreef:Onze dochter loopt stage in de zorg op de leerafdeling. Daar is het gebruikelijk dat de stagiaires gezamelijk een activiteit organiseren, waarbij ze bewoners een gezellige avond moeten bezorgen (verplicht). Nu is als onderwerp het E.K. voetbal uitgekozen. Alle stagiaires worden daar verwacht in de juiste stemming en kleding...

Onze dochter voelt haar daar niet thuis.
Nu is haar meegedeeld om privé en werk gescheiden te houden.
Na Pinksteren heeft ze opnieuw een gesprek met de leiding om dit te bespreken.

Wat voor argumenten zouden jullie meer aan kunnen geven, naast sportverdwazing, Zondagsontheiliging etc?
Ik denk niet dat je dochter veel gebaat is bij onze argumenten.
Wat zijn haar eigen argumenten er tegen?
Het argument dat ze zich niet thuis voelt, zal geen hout snijden, want het is een verplichte activiteit, begrijp ik.
Maar zo'n meisje van een jaar of 16 waarschijnlijk, heeft natuurlijk nog geen goed onderbouwde mening en heeft niet veel in te brengen.
Ik twijfel of je je ziek mag melden in een dergelijk geval...ik denk het wel.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
helma

Bericht door helma »

Simon schreef:
Tiberius schreef:
PvS schreef:Onze dochter loopt stage in de zorg op de leerafdeling. Daar is het gebruikelijk dat de stagiaires gezamelijk een activiteit organiseren, waarbij ze bewoners een gezellige avond moeten bezorgen (verplicht). Nu is als onderwerp het E.K. voetbal uitgekozen. Alle stagiaires worden daar verwacht in de juiste stemming en kleding...

Wat voor argumenten zouden jullie meer aan kunnen geven, naast sportverdwazing, Zondagsontheiliging etc?
Het argument dat ze zich niet thuis voelt, zal geen hout snijden, want het is een verplichte activiteit, begrijp ik.
Maar zo'n meisje van een jaar of 16 waarschijnlijk, heeft natuurlijk nog geen goed onderbouwde mening en heeft niet veel in te brengen.
Ik twijfel of je je ziek mag melden in een dergelijk geval...ik denk het wel.
nee, dat denk ik niet.
Wees er eerlijk over en vraag of je op een andere manier je bijdrage mag leveren.
Het lijkt mij sterk als ze je dwingen mee te doen.
Ik zat in het verzorgingshuis (neutraal) waar ik werkte in de activiteitencommissie.
Dat betekende soms ook dat er dingen georganiseerd werden waar ik niet aan mee kon doen.
Dat heb ik toen duidelijk aangegeven.
Maar voor jezelf moest je wel iedere keer een afweging maken: is iets echt zonde (tegen Gods Woord) als je meedoet.
Of kan je op een creatieve manier aan iets meedoen zonder je geweten geweld aan te doen.
Je wil aan mensen uit de wereld ook niet het idee geven dat je als christen niks mag/geen plezier mag maken.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

We mogen (en moeten zelfs) laten zien dat we niet buigen voor het beeld van koning voetbal. Ik zou eens nalezen wat we kunnen lezen aangaande het dienen van God in een heidense omgeving in Daniël.
Ik weet wel dat het heel makkelijk gezegd is: "we zullen uw goden niet eren", maar ik geloof wel dat dat de weg is.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Het argument om privé en werk gescheiden te houden, snijdt geen hout (zoals Vlinder al aangaf): niemand kan haar dwingen tegen haar geweten in te gaan, en in dit geval gaat het nog niet eens om zaken die met de directe zorg te maken hebben.
Het argument 'zondagsontheiliging' snap ik niet helemaal.
Ze moet voet bij stuk houden, zeggen dat zij niet tegen haar geweten in kan en mag gaan, en dat ze bereid is vervangende werkzaamheden c.q. activiteiten te verrichten.
Maar ik kan makkelijk praten...
Simon

Bericht door Simon »

-DIA- schreef:We mogen (en moeten zelfs) laten zien dat we niet buigen voor het beeld van koning voetbal. Ik zou eens nalezen wat we kunnen lezen aangaande het dienen van God in een heidense omgeving in Daniël.
Ik weet wel dat het heel makkelijk gezegd is: "we zullen uw goden niet eren", maar ik geloof wel dat dat de weg is.
Moest ineens hieraan denken, wat ik van de week las

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=28996
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Simon schreef:
-DIA- schreef:We mogen (en moeten zelfs) laten zien dat we niet buigen voor het beeld van koning voetbal. Ik zou eens nalezen wat we kunnen lezen aangaande het dienen van God in een heidense omgeving in Daniël.
Moest ineens hieraan denken, wat ik van de week las

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=28996
Ja, dat is inderdaad zeer triest.
Sterretje

Bericht door Sterretje »

Voor school zit ik hier ook mee, wij moeten een sportdag organiseren voor kleutergroepen. Daar hoort ook een thema bij, en dat wordt ook het EK. Ik had hier niet echt over nagedacht, maar het ligt denk ik toch iets anders met kinderen. Ik heb er zelf geen moeite mee om dan kleren te dragen die aansluiten bij het thema, maar ik kan me wel voorstellen dat dit een lastig punt kan zijn. Mijn ervaring met stagelopen is dat stage op dit gebied niet veel te zeggen heeft, al doen ze zich misschien anders voor. Al ben je stagair, je mag wel je eigen mening en principes hebben! Kan school zich er niet mee bemoeien? Zij staan vaak op andere voet met het stagebedrijf dan de leerling zelf.. Ze hebben misschien iets meer gezag.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Simon schreef: Ik twijfel of je je ziek mag melden in een dergelijk geval...ik denk het wel.
Je ziek melden als je dat niet bent, is een leugen, en zonde tegen het 5e, 8e en 9e gebod.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Simon

Bericht door Simon »

Bert Mulder schreef:
Simon schreef: Ik twijfel of je je ziek mag melden in een dergelijk geval...ik denk het wel.
Je ziek melden als je dat niet bent, is een leugen, en zonde tegen het 5e, 8e en 9e gebod.
''Geestelijk onwel geworden van wat ik moest gaan doen'' als excuus kan er toch wel mee door?
- Oswald Chambers -
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Simon schreef:
Bert Mulder schreef:
''Geestelijk onwel geworden van wat ik moest gaan doen'' als excuus kan er toch wel mee door?

Volkomen eerlijkheid is de enige oplossing.

Sport en sportfestijnen zijn niet perse zondig. Als we ons gaan bezondigen om er niet aan mee te doen, is wel perse zondig.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Wat moet ze eigenlijk precies gaan doen? Het is nu een beetje vaag: 'een gezellige avond in EK-sfeer'. Kun je daar wat meer over vertellen? Want misschien valt het voor jullie allemaal wel heel erg mee.
The Groom's still waiting at the altar
PvS
Inactief

Bericht door PvS »

vlinder schreef:Lastige situatie.
Sowieso mag een werkgever niet zeggen om werk en prive te scheiden wanneer dit tegen het geweten ingaat. Gelukkig niet, anders zou ik elke week een infuus moeten inbrengen voor een euthanasie. Misschien kan ze aanbieden een activiteit te verzorgen voor mensen die niets hebben met het EK?
En even bot gezegd: een stageis geen werkplek, dus kun je makkelijker opstappen. Het enige is dan een onvoldoende, maar een principe mag wat kisten toch?
Belangrijk om vooraf te kijken waar je stage gaat lopen.
Wel dapper dat ze het gesprek aangaat met haar leidinggevende. Ik zou niet meer argumenten weten.
Hallo allemaal,

Bedankt voor de vele reakties!

Alleerst moet ik zeggen dat het mij (na zes weken) in het verzorgingshuis ontzettend goed bevalt!
Alle stageopdrachten enzo kan ik daar goed uitvoeren en de begeleiders daar zijn erg tevreden over mij.
Dit geeft mij ook een stimulans om goed mijn best te blijven doen.

Omdat de E.K. hetze weer gaat beginnen, hebben mijn begeleiders in overleg dit thema gekozen om de oudjes leuke avonden te bezorgen.
Dit zou dan plaats moeten vinden op de zaterdag, vervolgens op woensdag en als laatste op de zondag.
Ik heb gezegd dat ik ouderen op deze manier geen leuke avond kan bezorgen.
Als reden heb ik aangegeven dat ik geen affiniteit met professionele voetbal heb en mij al helemaal niet leen om dit verkleed en op een zondag te doen.
Op mijn tweede stagedag had ik tijdens de middagpauze een heftige discussie met een leidinggevende over euthanasie.
Dit noemde mijn leidinggevende twee weken geleden opnieuw in het gesprek.
Zij zei dat 'onze lieve Heer' het niet erg zal vinden dat wij de ouderen op deze manier vermaken.
Als laatste zei zij dat ik er nog maar eens over na moest gaan denken en dat ik privé en werk gescheiden moet houden.

Ik krijg het idee dat alles wat met de christelijke godsdienst te maken heeft verdwijnen moet.

Hier laat ik het eerst even bij.

Groet,

Dochter van PvS.
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
-DIA-

Bericht door -DIA- »

PvS schreef:
vlinder schreef:Lastige situatie.
Sowieso mag een werkgever niet zeggen om werk en prive te scheiden wanneer dit tegen het geweten ingaat. Gelukkig niet, anders zou ik elke week een infuus moeten inbrengen voor een euthanasie. Misschien kan ze aanbieden een activiteit te verzorgen voor mensen die niets hebben met het EK?
En even bot gezegd: een stageis geen werkplek, dus kun je makkelijker opstappen. Het enige is dan een onvoldoende, maar een principe mag wat kisten toch?
Belangrijk om vooraf te kijken waar je stage gaat lopen.
Wel dapper dat ze het gesprek aangaat met haar leidinggevende. Ik zou niet meer argumenten weten.
Hallo allemaal,

Bedankt voor de vele reakties!

Alleerst moet ik zeggen dat het mij (na zes weken) in het verzorgingshuis ontzettend goed bevalt!
Alle stageopdrachten enzo kan ik daar goed uitvoeren en de begeleiders daar zijn erg tevreden over mij.
Dit geeft mij ook een stimulans om goed mijn best te blijven doen.

Omdat de E.K. hetze weer gaat beginnen, hebben mijn begeleiders in overleg dit thema gekozen om de oudjes leuke avonden te bezorgen.
Dit zou dan plaats moeten vinden op de zaterdag, vervolgens op woensdag en als laatste op de zondag.
Ik heb gezegd dat ik ouderen op deze manier geen leuke avond kan bezorgen.
Als reden heb ik aangegeven dat ik geen affiniteit met professionele voetbal heb en mij al helemaal niet leen om dit verkleed en op een zondag te doen.
Op mijn tweede stagedag had ik tijdens de middagpauze een heftige discussie met een leidinggevende over euthanasie.
Dit noemde mijn leidinggevende twee weken geleden opnieuw in het gesprek.
Zij zei dat 'onze lieve Heer' het niet erg zal vinden dat wij de ouderen op deze manier vermaken.
Als laatste zei zij dat ik er nog maar eens over na moest gaan denken en dat ik privé en werk gescheiden moet houden.

Ik krijg het idee dat alles wat met de christelijke godsdienst te maken heeft verdwijnen moet.

Hier laat ik het eerst even bij.

Groet,

Dochter van PvS.
Het is niet alleen jouw idee, maar je kunt (als je de krant goed leest) wel merken dat er
een strijd der geesten gaat ontbranden, ja, al een strijd die al volop woedt.
Als we terug zien op de ontwikkelingen van de laatste 10 jaar... en kijk dan eens terug naar
de periode van vlak na WO II... We zijn met de welvaart met een steeds snellere vaart van God afgegaan.
En dit moet wel eindigen in een vreselijk oordeel. En wat het grootste oordeel is, dat is wel dat de mens met
verblindheden is geslagen, ook de kerken, niets. of vrijwel niemand uitgezonderd,
en op alle terreinen van het leven.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
caprice

Bericht door caprice »

Tiberius schreef:

Een verplichte activiteit? Als mijn werkgever iets dergelijks op zou leggen, weigerde ik, vanwege het gewetensbezwaard zijn. Volgens mij mag je werkgever je nooit verplichten iets te doen waarbij je gewetensbezwaard bent.
Of dat het nu een komen is in het kleed van de wereld op een feest van de wereld, of werken op zondag, mijn antwoord zou nee zijn. Ook al kostte het mijn baan.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

Ze kan altijd nog deze : http://www.majestically.nl/shop/categor ... tegory=240 poster ophangen ;)
Plaats reactie