Waar baal je van? [2]

Bert Mulder
Contacteer:

Re: Waar baal je van?

Bericht door Bert Mulder »

Mara schreef:Wij bbqen nooit :)
Links en rechts hebben wij fijne buren (eentje verblijft 3 maanden aan de andere kant van de aarde)
Maar het is aan de voor- en achterkant, waar 1 gezin voor overlast zorgt.
de zgn. nieuwe Nederlanders.
Die hebben zo'n ander leefritme, leefgewoontes (heel veel buiten, desnoods met een jas aan buiten zitten) en zitten er totaal niet mee dat ze overlast voor de de hele buurt veroorzaken. Buurtagent komt regelmatig langs, praat met ze, het gaat even goed en dan begint het weer.
Je hoeft echt niet in gesprek te gaan, want de vloeken en platte benamingen van lichaamsdelen, vliegen je om de oren.
En het zijn koophuizen, dus ze gaan er niet 1 2 3 uit :ouin

Hoe zijn ze dan tot last?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
helma

Bericht door helma »

Wij bbq-en 's zomers vrij regelmatig
Ik heb me eigenlijk nooit afgevraagd of de buren daar last van zouden kunnen hebben :?
Mara

Bericht door Mara »

Dat begrijp ik dus echt niet !
Heb je enig idee hoeveel longpatienten er in Nederland zijn die hier last van hebben ? Zodanig dat ze er ziek van worden ???
Met alles wat je buiten doet, dien je vooraf te overdenken:
zitten hier irriterende stoffen in ? (carbolineum bijv)
Kan ik een ander hiermee schade aanbrengen ?
daar hoort dus ook die verschrikkelijke openhaard bij, waar men van alles wat maar wil branden, ingooit :ouin
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara

Bericht door Mara »

Bert Mulder schreef:
Links en rechts hebben wij fijne buren (eentje verblijft 3 maanden aan de andere kant van de aarde)
Die hebben zo'n ander leefritme, leefgewoontes (heel veel buiten, desnoods met een jas aan buiten zitten) en zitten er totaal niet mee dat ze overlast voor de de hele buurt veroorzaken. Buurtagent komt regelmatig langs, praat met ze, het gaat even goed en dan begint het weer.
Je hoeft echt niet in gesprek te gaan, want de vloeken en platte benamingen van lichaamsdelen, vliegen je om de oren.

Hoe zijn ze dan tot last?
Misschien in Canada heel anders geregeld ? Of men woont verder van elkaar, dan is er geen probleem.
Maar kom maar eens een poosje logeren, dan snap je precies wat ik bedoel.
Vooral herrie, heel veel herrie, keiharde muziek, je waant je in de Caribbean, dat KAN een voordeel zijn, want je hoeft niet op vakantie :huhu
Die rookwolken, ik vraag me af welk vlees ze op de bbq gooien, het is echt niet normaal.
De kleuren waarmee ze hun huis beschilderen, iedereen klaagt hierover, het idd geen gezicht, die snoepkleuren, volgens de makelaar gaat de waarde van onze huizen hiermee naar beneden.
Het heeft geen zin om in gesprek te gaan, noch ergens te gaan klagen, want het wordt NOG harder, nog heftiger.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

helma schreef:Wij bbq-en 's zomers vrij regelmatig
Ik heb me eigenlijk nooit afgevraagd of de buren daar last van zouden kunnen hebben :?
Onze buren bbq'en iedere dag dat het mooi weer is +1:((
De rook/stank is altijd onze kant op +1:(( :pan
Niet prettig hoor, wij gaan meestal maar binnen zitten, en dan word je ook niet goed van de lucht en rook :fouet
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Mara schreef:Dat begrijp ik dus echt niet !
Heb je enig idee hoeveel longpatienten er in Nederland zijn die hier last van hebben ? Zodanig dat ze er ziek van worden ???
daar hoort dus ook die verschrikkelijke openhaard bij, waar men van alles wat maar wil branden, ingooit :ouin
heb je een vriendelijk gesprek met de buren geprobeerd?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
jvdg

Bericht door jvdg »

Bert Mulder schreef:
Bert, ik vrees dat je Mara niet helemaal begrepen hebt.
Onrust verwekkende buren kun je niet zomaar verwijderen, alle gesprekken ten spijt.
Als die buren niet willen of kunnen begrijpen waar je problemen liggen, helpt geen enkel gesprek, en al zeker niet wanneer je eerdere gesprekken bent aangegaan zonder enig resultaat.
Vanuit jouw vredige Canada kun je oordelen, maar als je leeft temidden van totaal andersdenkenden wordt het wel heel moeilijk.
Daarom begrijp ik Mara heel goed.
oesterschelpje

Bericht door oesterschelpje »

jvdg schreef:
Bert Mulder schreef:
Bert, ik vrees dat je Mara niet helemaal begrepen hebt.
Onrust verwekkende buren kun je niet zomaar verwijderen, alle gesprekken ten spijt.
Als die buren niet willen of kunnen begrijpen waar je problemen liggen, helpt geen enkel gesprek, en al zeker niet wanneer je eerdere gesprekken bent aangegaan zonder enig resultaat.
Vanuit jouw vredige Canada kun je oordelen, maar als je leeft temidden van totaal andersdenkenden wordt het wel heel moeilijk.
Daarom begrijp ik Mara heel goed.
Ja, ik ook.
Wij hebben tot twee keer toe in 6 jaar moeten verhuizen voor de buren.
Het was niet meer om uit te houden.
De laatste keer woonden we in een mooie nieuwbouwwijk, maar 2 jaar later werden er achter ons starterswoningen gebouwd ipv vrije woningen. :banghead
De gemeente had niet genoeg aanmeldingen, er bleven kavels braak liggen en die moesten bebouwd worden.
Dus het bestemmingsplan werd gewijzigd. :bobo
We hadden met drie aangrenzende achterburen te maken.
Jawel, toen begon de ellende weer opnieuw.
Binnen de kortste keren stonden er in onze rij drie huizen te koop, waaronder die van ons.
Het was echt verschrikkelijk, de ene achterbuur had de radio nog harder aan staan buiten in de tuin dan de ander.
Uiteindelijk zijn we naar het uiterste puntje van het dorp verhuisd, aan de rand, om toch alsjeblieft een stukje rust te krijgen.
Huis nr drie van het rijtje staat nog steeds te koop, na drie jaar!
Het klopt Mara, de prijzen van de huizen dalen met zulke buren!
Eerst ben je blij, we hadden er zo naar uit gekeken, lang gespaard voor een twee onder 1 kap woning.
Eindelijk een stukje rust, maar het deed zo ongelooflijk zeer van binnen om het op die wijze weer te moeten loslaten.
Maar liever een oud rijtjeshuis in een bejaardenbuurt, dan een mooi nieuwbouw huis in een asociale wijk!!
Mara

Bericht door Mara »

Ik gun iedereen heerlijke bbq partijtjes, echt waar. Wij hebben af en toe fondue of gourmet avondjes, maar moet er niet aan denken dit avond-aan-avond te doen :nonnon De mensen hebben geen idee dat je hier ziek van kunt worden en als je dat zegt schudden ze verbaasd hun hoofd en doen er vervolgens niks mee. Zo ook met de open haard. Als wij iets doen waar een ander ziek van wordt, of gewoon hinder van heeft, stoppen we hier acuut mee !! Ook al zouden we ervan balen. We wonen in een gemeenschap van mensen.
Maar er zijn mensen die luisteren totaal niet naar de ander, noch naar de buurtagent. Die stoppen pas (en dan nog vloekend en scheldend) omdat de rechter dit oplegt. Voorheen gingen wij met deze mensen in gesprek, eerst met een kwinkslag, dan wat serieuzer, maar als je keer op keer uitgevloekt wordt, laat je dat wel. Zeker als de rest van de buurt dit ook al geprobeerd heeft. .
Vanmiddag ook, ik haalde de was binnen, de buuf zag dit (!) ik liep te hoesten, want de rook prikkelde mijn longen, ze zat uitdagend te lachen en met de gasten te praten dat ik me liep aan te stellen, dat hoorde ik haar zeggen. Ik reageerde niet !! Want als ik dat wel zou doen, zou de vlam in de pan schieten, want aan de overkant zaten er toen al 2 kratten bier in. De lege flesjes stonden nl op het terras, naast de keukendeur. Let wel, het was nog geen 4 uur.
n.b. de vader van de buuf is een paar weken geleden overleden, moeder zat ook bij het gezelschap. :oO
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

de herrie komend uit de drankkeet hiernaast.
Marieke

Bericht door Marieke »

Komt de buurtagent langs als ze met een jas aan buiten zitten? :yahoo
Lassie

Bericht door Lassie »

Wij proberen altijd wel even onze buren in te lichten als we gaan bbq maar goed wij hebben een grote tuin en hebben maar aan 1 kant buren. Als de buren gaan bbq dan doe ik onze ramen van de slaapkamer dicht. Geen last van stank of iets in die geest.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Onze buren bbq-en ook regelmatig. En ze hebben een open haard. Meestal zeggen ze wel even als ze wat aan gaan steken en zien dat de was buiten hangt.
Wij hebben kinderen, die soms stampend de trap oplopen, die jengelen in de tuin en soms de muziek iets te hard aan zetten.

Buren: het is een beetje geven en veel ontvangen! Want ik zou niet willen ruilen van buren! Overigens, wij hebben altijd goede buren gehad, dus ik ben blij met ze! Trouwens, met heel mijn buurtje ben ik blij :super
En ieder jaar hebben we nog steeds een heerlijke straat-BBQ!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Lassie

Bericht door Lassie »

Hier ook.... :super
helma

Bericht door helma »

dat ik het eten klaar hebt en dat de een na de ander afbelt of later komt :bobo
(en ik kan dat nú even niet goed hebben)
Gesloten