Mijn man heeft het gelezen, het moet de moeite waard zijn.
Wij verkopen nooit boeken

Toch wel jammer dat ik meer op internet zit dan ik wil. Veel boeken zijn de moeite waard.
Het staat ook in het voorwoord.windorgel schreef:Ik weet niet het bekend is, maar de titel is een regel uit een gedicht van ds Joh. Groenewegen (4e couplet):
Onuytsprekelijke banden,
Eenen geest en een van zin,
Al was ’t volk van verre landen,
’t Herte smolt dog zamen in,
Elk verhaalt zijn weg en zaken,
Hoe hem Iezus is ontmoet,
Ondertusschen ziet gy blaken,
Hunne ziel in liefde zoet.
Het eerste couplet is wellicht beter bekend:
Zoete banden die my binden,
Aan des Heeren lieve Volk,
Wis zy zijn mijn herte vrinden,
Hare taal mijn herte tolk;
’T zijn de kindere van mijn vader,
En van ’t zelfde huysgezin,
Wy bestaan malkander nader,
Als de bant van aardse min,
Ik heb het hier voor je liggen. Tegen elk aannemelijk bod mag je het komen halen.Ouddorp schreef:huisman schreef:Ouddorp schreef:Beste forumleden,
ik ben nog op zoek naar dit boek. Heeft iemand het eventueel nog tweedehands beschikbaar? Ik hoor het graag!
Nieuw is het nog overal te koop en ik zag het laatst bij de Ramsj liggen. Ben alleen vergeten waar...misschien kom ik er nog op.
Van mijn vrouw mag ik het niet nieuw kopenen tweedehands ben ik het nog niet tegengekomen...
Valt de inhoud tegen?Ad Anker schreef:Ik heb het hier voor je liggen. Tegen elk aannemelijk bod mag je het komen halen.Ouddorp schreef:huisman schreef:Ouddorp schreef:Beste forumleden,
ik ben nog op zoek naar dit boek. Heeft iemand het eventueel nog tweedehands beschikbaar? Ik hoor het graag!
Nieuw is het nog overal te koop en ik zag het laatst bij de Ramsj liggen. Ben alleen vergeten waar...misschien kom ik er nog op.
Van mijn vrouw mag ik het niet nieuw kopenen tweedehands ben ik het nog niet tegengekomen...
Het is allemaal zo ingewikkeld dat zelfs een doorsnee autochtone Rijssenaar het allemaal niet meer weet.Ouddorp schreef:Zo het boek is uit. Bijzonder interessant boek, maar ik ben dan ook echt een liefhebber van de kleine kerkgeschiedenis. Naast de geschiedenis van de Walkerk en opvolgers, beschrijft het boek ook de Eskerk tot 1953. Omdat ik nieuwsgierig was hoe het verder is gegaan met de Eskerk ben ik op Digibron gaan zoeken. Ik begrijp dat de gemeente in de jaren '60 is gescheurd in een Groep Meijerink en een groep die binnen de GGiN is gebleven. In 1980 is de plaatselijke predikant ds. de Groot uit verband getreden en waren er dus drie gemeenten ontstaan uit de Eskerk. Nu vroeg ik me af, bestaat deze groep Meijerink nog? Te lezen is dat deze zich in 1993 aansloot bij de binnenverband gemeente, maar ook dat men in 1994 weer uit elkaar is gegaan. Over het verdere vervolg zwijgt Digibron.
Dat waren de Filippenzen. [De volgelngen van Flipke]Ouddorp schreef:Zo het boek is uit. Bijzonder interessant boek, maar ik ben dan ook echt een liefhebber van de kleine kerkgeschiedenis. Naast de geschiedenis van de Walkerk en opvolgers, beschrijft het boek ook de Eskerk tot 1953. Omdat ik nieuwsgierig was hoe het verder is gegaan met de Eskerk ben ik op Digibron gaan zoeken. Ik begrijp dat de gemeente in de jaren '60 is gescheurd in een Groep Meijerink en een groep die binnen de GGiN is gebleven. In 1980 is de plaatselijke predikant ds. de Groot uit verband getreden en waren er dus drie gemeenten ontstaan uit de Eskerk. Nu vroeg ik me af, bestaat deze groep Meijerink nog? Te lezen is dat deze zich in 1993 aansloot bij de binnenverband gemeente, maar ook dat men in 1994 weer uit elkaar is gegaan. Over het verdere vervolg zwijgt Digibron.
En Flipke was dhr. Meijerink?Hendrikus schreef:Dat waren de Filippenzen. [De volgelngen van Flipke]Ouddorp schreef:Zo het boek is uit. Bijzonder interessant boek, maar ik ben dan ook echt een liefhebber van de kleine kerkgeschiedenis. Naast de geschiedenis van de Walkerk en opvolgers, beschrijft het boek ook de Eskerk tot 1953. Omdat ik nieuwsgierig was hoe het verder is gegaan met de Eskerk ben ik op Digibron gaan zoeken. Ik begrijp dat de gemeente in de jaren '60 is gescheurd in een Groep Meijerink en een groep die binnen de GGiN is gebleven. In 1980 is de plaatselijke predikant ds. de Groot uit verband getreden en waren er dus drie gemeenten ontstaan uit de Eskerk. Nu vroeg ik me af, bestaat deze groep Meijerink nog? Te lezen is dat deze zich in 1993 aansloot bij de binnenverband gemeente, maar ook dat men in 1994 weer uit elkaar is gegaan. Over het verdere vervolg zwijgt Digibron.
DIA heeft gelijk, het is zo ingewikkeld dat niemand het meer snapt. En het ging over van alles, behalve over waar het in de kerk over hoort te gaan. Zeer ongeestelijk.
Juust.-DIA- schreef:En Flipke was dhr. Meijerink?Hendrikus schreef:Dat waren de Filippenzen. [De volgelngen van Flipke]Ouddorp schreef:Zo het boek is uit. Bijzonder interessant boek, maar ik ben dan ook echt een liefhebber van de kleine kerkgeschiedenis. Naast de geschiedenis van de Walkerk en opvolgers, beschrijft het boek ook de Eskerk tot 1953. Omdat ik nieuwsgierig was hoe het verder is gegaan met de Eskerk ben ik op Digibron gaan zoeken. Ik begrijp dat de gemeente in de jaren '60 is gescheurd in een Groep Meijerink en een groep die binnen de GGiN is gebleven. In 1980 is de plaatselijke predikant ds. de Groot uit verband getreden en waren er dus drie gemeenten ontstaan uit de Eskerk. Nu vroeg ik me af, bestaat deze groep Meijerink nog? Te lezen is dat deze zich in 1993 aansloot bij de binnenverband gemeente, maar ook dat men in 1994 weer uit elkaar is gegaan. Over het verdere vervolg zwijgt Digibron.
DIA heeft gelijk, het is zo ingewikkeld dat niemand het meer snapt. En het ging over van alles, behalve over waar het in de kerk over hoort te gaan. Zeer ongeestelijk.
Ik begrijp dat jullie nu ook bezig zijn om elk jullie weg en zaken te vertellen?Hendrikus schreef:Juust.-DIA- schreef:En Flipke was dhr. Meijerink?Hendrikus schreef:Dat waren de Filippenzen. [De volgelngen van Flipke]Ouddorp schreef:Zo het boek is uit. Bijzonder interessant boek, maar ik ben dan ook echt een liefhebber van de kleine kerkgeschiedenis. Naast de geschiedenis van de Walkerk en opvolgers, beschrijft het boek ook de Eskerk tot 1953. Omdat ik nieuwsgierig was hoe het verder is gegaan met de Eskerk ben ik op Digibron gaan zoeken. Ik begrijp dat de gemeente in de jaren '60 is gescheurd in een Groep Meijerink en een groep die binnen de GGiN is gebleven. In 1980 is de plaatselijke predikant ds. de Groot uit verband getreden en waren er dus drie gemeenten ontstaan uit de Eskerk. Nu vroeg ik me af, bestaat deze groep Meijerink nog? Te lezen is dat deze zich in 1993 aansloot bij de binnenverband gemeente, maar ook dat men in 1994 weer uit elkaar is gegaan. Over het verdere vervolg zwijgt Digibron.
Filippenzen, Eskimo's, allemaal gangbare termen in dit verband.
Maar dit zijn geen geestelijke wegen en zaken.Luther schreef:Ik begrijp dat jullie nu ook bezig zijn om elk jullie weg en zaken te vertellen?Hendrikus schreef:Juust.-DIA- schreef: En Flipke was dhr. Meijerink?
Hendrikus en DIA...hup bij elkaar op de koffie en het resultaat van de besprekingen zien wij op het RF.-DIA- schreef:Maar dit zijn geen geestelijke wegen en zaken.Luther schreef:Ik begrijp dat jullie nu ook bezig zijn om elk jullie weg en zaken te vertellen?Hendrikus schreef:Juust.-DIA- schreef: En Flipke was dhr. Meijerink?