Hema via Blik op Nieuws schreef:De Hema liet gisteravond al weten via twitter dat het om een fout op de website ging en zij geen gratis taart zullen weggeven. Een woordvoerder van het bedrijf laat weten dat er eerst geïnventariseerd moet worden hoeveel er besteld is en wat zij met de bestellingen gaan doen.
Gratis taart bij de HEMA
Re: Gratis taart bij de HEMA
Dan houden de bestellers hier het nog - redelijk - netjes. Er waren mensen die een miljoen taarten bestelden begreep ik vanmorgen op de radio.
Maar zoek maar een andere taart want de Hema gaat - terecht - niets uitleveren. Redelijkerwijs had iedereen kunnen weten dat dit een fout was/is.
Aan de andere kant verbaast het me erg dat mensen allemaal taart gaan bestellen i.p.v. de Hema erop te attenderen dat er waarschijnlijk een fout is gemaakt en hun rustig de tijd te geven e.e.a te herstellen alvorens weer op de site te gaan bestellen. Dat zou toch de juiste - lees: christelijke - weg moeten zijn.
Het is een goed voorbeeld van hebzucht ten koste van anderen.
En dan wordt het hier nog vermeld ook dat men is gaan bestellen. Ik persoonlijk zou me schamen voor het niet kunnen bedwingen van hebzucht.
Maar zoek maar een andere taart want de Hema gaat - terecht - niets uitleveren. Redelijkerwijs had iedereen kunnen weten dat dit een fout was/is.
Aan de andere kant verbaast het me erg dat mensen allemaal taart gaan bestellen i.p.v. de Hema erop te attenderen dat er waarschijnlijk een fout is gemaakt en hun rustig de tijd te geven e.e.a te herstellen alvorens weer op de site te gaan bestellen. Dat zou toch de juiste - lees: christelijke - weg moeten zijn.
En dan wordt het hier nog vermeld ook dat men is gaan bestellen. Ik persoonlijk zou me schamen voor het niet kunnen bedwingen van hebzucht.
Laatst gewijzigd door Willem op 04 nov 2011, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Sja, het zou ook wel eens een goed doordachte reclamestunt kunnen zijn. Nu weet heel nieuws-lezend/luisterend/kijkend Nederland dat je via de website van Hema taarten kunt bestellen. Een erg goedkope manier om zoveel mensen te bereiken..
Het schijnt dat iedereen max. 1 gratis taart krijgt (las ik net op Twitter).
smul ze

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Nou, geen slechte score: ik had er 2 besteld onder het motto: Je weet maar nooit. En jawel...!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Hier ben ik het wel mee eens ja....Willem schreef:Dan houden de bestellers hier het nog - redelijk - netjes. Er waren mensen die een miljoen taarten bestelden begreep ik vanmorgen op de radio.
Uiteindelijk is 4 euro ook niet duur, maar om dan gelijk meerdere taarten te bestellen omdat het gratis is....Daar zou ik zelf niet voor kiezen.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
- JolandaOudshoorn
Wij ook. Overigens had ik die taart ook met alle liefde willen betalen, las net van iemand die de 4 euro gaat geven aan een goed doel. Vind dat ook wel een prima idee!
Overigens is het niet zo dat alle bestellers het uit hebzucht hebben besteld, ik denk dat de meesten gewoon nieuwsgierig waren wat er zou gebeuren, althans ik wel.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Wat een flauwigheid. Er konden twee dingen gebeuren; je kon de taart krijgen of niet krijgen.JolandaOudshoorn schreef:Wij ook. Overigens had ik die taart ook met alle liefde willen betalen, las net van iemand die de 4 euro gaat geven aan een goed doel. Vind dat ook wel een prima idee!
Overigens is het niet zo dat alle bestellers het uit hebzucht hebben besteld, ik denk dat de meesten gewoon nieuwsgierig waren wat er zou gebeuren, althans ik wel.
- JolandaOudshoorn
En dat was nu juist het spannende!!! Krijg je hem?? Of niet?? En hoe gaat Hema hierop reageren?? Zal de prijs worden aangepast naarmate de bestelling vordert??Erasmiaan schreef:Wat een flauwigheid. Er konden twee dingen gebeuren; je kon de taart krijgen of niet krijgen.JolandaOudshoorn schreef:Wij ook. Overigens had ik die taart ook met alle liefde willen betalen, las net van iemand die de 4 euro gaat geven aan een goed doel. Vind dat ook wel een prima idee!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ik ben het met je eens.Erasmiaan schreef:Wat een flauwigheid. Er konden twee dingen gebeuren; je kon de taart krijgen of niet krijgen.JolandaOudshoorn schreef:Wij ook. Overigens had ik die taart ook met alle liefde willen betalen, las net van iemand die de 4 euro gaat geven aan een goed doel. Vind dat ook wel een prima idee!

In ieder geval weet iedereen nu dat HEMA jarig is.
En dat zal precies de bedoeling zijn geweest.
Ik geloof niet in een vergissing.
Want:
- Alle nieuwsmedia praten en schrijven erover.
- Juristen laten zich interviewen: moet HEMA leveren of niet. (Antwoord: nee. Kijk maar op de site)
- Trending topic op Twitter
- Facebook, Hyves.
- HEMA communiceert: niet meer bestellen! We gaan het zo snel mogelijk herstellen! Alsof er niet steeds iemand de site kan benaderen.
Maximale aandacht! Voor een paar taarten met een kostprijs van 1 euro.
Want:
- Juristen laten zich interviewen: moet HEMA leveren of niet. (Antwoord: nee. Kijk maar op de site)
- Facebook, Hyves.
- HEMA communiceert: niet meer bestellen! We gaan het zo snel mogelijk herstellen! Alsof er niet steeds iemand de site kan benaderen.
Weer een complot ontdekt door geheim agent reforefo schreef:In ieder geval weet iedereen nu dat HEMA jarig is.
Want:
- Facebook, Hyves.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
dit dachten wij gister ook gelijk; geen ogenblik gedacht dat hema alle taarten zou leveren.refo schreef:In ieder geval weet iedereen nu dat HEMA jarig is.
Want:
- Facebook, Hyves.
Vind het wel een ludieke reclamestunt
en de taart ziet er inderdaad niet uit, volgens mij komt die niet in het assortiment