Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Oorspronkelijk gepost door Lassie
Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Oorspronkelijk gepost door Lassie
Wat noem jij schriftuurlijk?
Waarom zou iemand een boek gaan schrijven over de bekering. Daar kan ik niet bij met mijn verstand. Ik zie het nut er niet van in om zo'n boek te lezen.
Persoonlijk, zoals het al weet, lees ik liever Gods Woord. En daar blijf ik bij.
Lees jij niet graag over hoe de Heere werkt in zondaren? Of bedoel je te zeggen dat je zo je eigen ideeën hebt over hoe dat gebeurt end at je daarom maar liever geen dingen leest die mogelijk daarmee strijden. Hoe dan ook: jij bent een stuk verder dan de Moorman, die had een uitlegger nodig. Daar ben jij kennelijk bovenuit gegroeid.
Nee natuurlijk niet.
Ik heb een God die mijn verlichting geeft als ik er niet uit kom. En als ik vragen heb dan kan ik terrecht bij de kerk, of bij mijn vrienden, familie.
Weten die het beter dan onze Godgeleerde vaderen. of, nogmaals, vertellen die misschien andere dingen?
Hmm, een beetje een vernauwde stelling wordt dit: nu is het de keuze tussen de Godgeleerde vaderen en de kerk, familie en vrienden.
Kan het niet zo zijn dat de keuze iets breder ligt (Bijbel, 3FvE)?
Overigens: hoe hoog we onze Godgeleerde gereformeerde vaderen ook hebben te hoogachten (ik bedoel hier dus geschriften buiten de 3FvE), dat maakt hun geschriften niet per definitie canoniek en ook niet per definitie onfeilbaar.
Wat niet wegneemt dat ze over het algemeen de Bijbel goed uitleggen natuurlijk.