Welke partij gaan de RF-ers morgen stemmen?

Welke partij stemmen we morgen?

Peiling eindigde op 02 mar 2011, 19:04

VVD
1
2%
CDA
4
8%
PVV
0
Geen stemmen
PvdA
0
Geen stemmen
SP
2
4%
GL
0
Geen stemmen
D66
0
Geen stemmen
CU
8
15%
SGP
37
71%
PvdD, overige en provinciale partijen
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 52

Ichtus

Re: Welke partij gaan de RF-ers morgen stemmen?

Bericht door Ichtus »

gertje schreef:
Ichtus schreef:
gertje schreef: Heb alleen in het weekend het rd, wat moet ik nu doen ::please
Oh, ben je een weekend-refo? :?
ik een refo :quoi
:lecture
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Jo-Ann

Bericht door Jo-Ann »

gertje schreef:[quote="Ichtus]
Terwijl je helemaal niet zou mogen gaan stemmen, volgens de advertentie in het RD :bobo :pan
:oO :oO :oO[/quote]

Heb alleen in het weekend het rd, wat moet ik nu doen ::please[/quote][/quote][/quote]

ze hebben niet aan jou gedacht ger, anders hadden ze hem er in het weekend al in gezet. :oO
nu kun je gewoon sgp gaan stemmen!
gertje

Bericht door gertje »

Jo-Ann schreef:
gertje schreef:[quote="Ichtus]
Terwijl je helemaal niet zou mogen gaan stemmen, volgens de advertentie in het RD :bobo :pan
:oO :oO :oO
Heb alleen in het weekend het rd, wat moet ik nu doen ::please[/quote][/quote][/quote]

ze hebben niet aan jou gedacht ger, anders hadden ze hem er in het weekend al in gezet. :oO
nu kun je gewoon sgp gaan stemmen![/quote][/quote][/quote]

whahaha kijk Joanna met jou kan ik praten :yahoo
Jo-Ann

Bericht door Jo-Ann »

gertje schreef: whahaha kijk Joanna met jou kan ik praten :yahoo
:hi
vlinder

Bericht door vlinder »

Waarschijnlijk ga ik niets stemmen dit keer. Eerst zo naar mijn bed en vanavond lidmatenkring en daarna weer door naar mijn nachtdienst. Daarnaast weet ik niet wat ik zou willen stemmen. SGP haalt m.i. niet zoveel uit. Christenunie is links, dus niet handig voor dit kabinet. Zou CDA worden, maar daar sta ik ook niet helemaal achter, maar lijkt me het handigst om wat te kunnen bereiken en voor het huidige kabinet....
'k Sla maar een keertje over denk ik.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
parsifal

Bericht door parsifal »

Ik mag niet :(
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
ZWP

Bericht door ZWP »

vlinder schreef:Waarschijnlijk ga ik niets stemmen dit keer. Eerst zo naar mijn bed en vanavond lidmatenkring en daarna weer door naar mijn nachtdienst. Daarnaast weet ik niet wat ik zou willen stemmen. SGP haalt m.i. niet zoveel uit. Christenunie is links, dus niet handig voor dit kabinet. Zou CDA worden, maar daar sta ik ook niet helemaal achter, maar lijkt me het handigst om wat te kunnen bereiken en voor het huidige kabinet....
Niet stemmen zou ik niet snel doen.
Wat bedoel je precies met "SGP haalt m.i. niet zoveel uit"?
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

De SGP zou wel eens een sleutelpositie kunnen krijgen als de coalitie net geen meerderheid krijgt in de Eerste Kamer.

Ik mag 2 keer stemmen vandaag, want mijn vrouw is niet geïnteresseerd in politiek. ;)
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

vlinder schreef:Daarnaast weet ik niet wat ik zou willen stemmen. SGP haalt m.i. niet zoveel uit.
Jammer dat je dit zegt. Gisteravond was de afsluiting van de regiotour (verkiezingscampagne) van de provinciale SGP. Naast de provinciale kandidaten was ook Elbert Dijkgraaf daar. Die hebben genoegzaam duidelijk gemaakt waarom op de SGP stemmen nu zeer belangrijk is. De provinciale thema's zijn daarbij zeer zeker aan de orde gekomen (op het principiele vlak heb je het dan bijvoorbeeld over geld voor Jeugdzorg: de trend is: het kind moet centraal staan. Dat moet het zeker. Maar de SGP wijst er dan ook op en zorgt ervoor dat er geld vrij komt voor het herstellen van duurzame relaties, die ontwricht zijn, etc.). Maar het landelijke thema is ook van zeer groot belang. En daarin speelt de provincie Zuid-Holland een sleutelrol. Op dit moment zijn er twee statenleden in Zuid-Holland. Als dat er drie worden dan is dat al goed voor één zetel in de Eerste Kamer. De overige SGP-zetels in de andere provincies kunnen dan voor de andere zetel zorgen. En het belang van de twee zetels in de Eerste Kamer is evident: het zou wel eens zo kunnen zijn dat het kabinet net geen meerderheid krijgt in de Tweede Kamer. De zetels van de SGP zijn dan van zeer groot belang; de invloed van de SGP zou dan wel eens ongekend groot kunnen worden.
En volgens Dijkgraaf doet de SGP er dan toe (nu merk je al dat de SGP tegemoet gekomen wordt). Vooral voor ons onderwijs zou dit een grote zegen zijn.
Laten we hopen dat iedereen die normaal gesproken op de SGP stemt dat nu ook doet (ja misschien zelfs anderen weet op te wekken). Onder beding van Gods zegen zou het nog tot meerdere erkenning van Gods Woord en Zijn geboden mogen strekken.
helma

Bericht door helma »

Dit staat op de website van de SGP:

Provinciale Statenverkiezingen én Eerste Kamerverkiezingen
D.V. op woensdag 2 maart worden de leden van Provinciale Staten gekozen. De SGP doet aan deze verkiezin-gen mee in Drenthe, Flevoland, Overijssel, Gelderland, Utrecht, Zuid-Holland en Zeeland. Verder met een ineen-geschoven lijst van ChristenUnie-SGP in Noord-Holland en in Noord-Brabant.

Wij roepen u met klem op uw stem uit te brengen op de SGP. Want uw stem telt voor twee!

Wie voor Provinciale Staten gaat stemmen, stemt niet al-leen voor de eigen provincie, maar ook voor het hele land. Want de Statenleden kiezen op hun beurt weer de leden van de Eerste Kamer. De Eerste Kamer kan een kabinet maken of breken. Het kabinet beseft dat maar al te goed. En de oppositie ook! De SGP telt nu twee zetels in de Eerste Kamer. Omdat de Kieswet is veranderd, loopt die tweede zetel gevaar. Des te belangrijker is het om op 2 maart te gaan stemmen.

Op Statenleden met hart voor het principe en oog voor de praktijk. En -indirect- op Kamerleden die in Den Haag het verschil kunnen maken. Zeker nu!

Stem op 2 maart voor twee. Stem SGP.
Ichtus

Bericht door Ichtus »

Best balen als je in Friesland woont en je bent SGP'er :livre
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

JALP schreef:
Mara schreef:
helma schreef:ik heb nog nooit anders dan SGP gestemd.
Volgens mij heeft geen enkele partij zoveel trouwe vrouwelijke aanhangers als de SGP :)
Wat stond er dan?
henriët

Bericht door henriët »

vlinder schreef:Waarschijnlijk ga ik niets stemmen dit keer. Eerst zo naar mijn bed en vanavond lidmatenkring en daarna weer door naar mijn nachtdienst. Daarnaast weet ik niet wat ik zou willen stemmen. SGP haalt m.i. niet zoveel uit. Christenunie is links, dus niet handig voor dit kabinet. Zou CDA worden, maar daar sta ik ook niet helemaal achter, maar lijkt me het handigst om wat te kunnen bereiken en voor het huidige kabinet....
Tip:
gun ze een stem joh....
Bijbels geluid..
hoe minimaal ook..
we kunnen een steentje bijdragen...

---------------------------------------
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
refo

Bericht door refo »

Wat verrassend dat Dijkgraaf een stem op de SGP belangrijk vindt...

Maar zijn argument over de 1e kamer is juist een argument om niet op de SGP te stemmen.
Willen we als SGP-ers dit kabinet eigenlijk wel?

En om dan steun te gaan uitruilen tegen 'eigen scholen' dat zet op termijn alleen maar kwaad bloed.
Bij links, bij de achterbannen van VVD en PVV.
Op dat gebied komt de SGP met lege handen te staan. En dat hoort ook zo: vest op prinsen geen betrouwen.

Principële politiek is wat anders dan de politiek gebruiken om principiele zaken geregeld te krijgen.
Willem

Bericht door Willem »

Ik dacht serieus dat dit soort geluiden niet meer voorkwamen bij de bevindelijk gereformeerden. :cry
Plaats reactie