Afgewezen schreef:Simon schreef:Afgewezen schreef:Ik vind dat de discussie over ds. Kort op een prettige manier gevoerd wordt. Dat mag toch ook wel eens een keer gezegd worden?
Niet te hoog van de toren blazen, ik wacht nog steeds op een antwoord waarom de joden in het hart verslagen waren, aldaar.
Ik houd de discussie graag on-topic en wil niet op één van jouw stokpaardjes terechtkomen.

Als je het over handvatten voor goed en inhoudelijk discussieren hebt , hoor je niet alles als stokpaardje weg te zetten wat JIJ denkt dat niet niet binnen het kader van de discussie valt.
Inmiddels is bijna alles van mij al tot stokpaardje gebombardeerd, lijkt het.
De stal kan niet grooooooooot genoeg zijn, hé?
Maar goed, zo is het stokpaardje-excuus , het rotonde-verhaal, off topic, enz enz natuurlijk een geweldige manier om iets NIET uit te diepen, waardoor je er ook nooit uitkomt.
Maar dat is geloof ik ook de bedoeling, die knoop laten zitten, zeg maar.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -