De hoorzittingen gemist?memento schreef:Experts pleiten voor een echte aanpak, dus goede selectie van wie er agent mogen worden, goede opleiding van agenten, en het aanpakken van corruptie in de gerechtelijke macht. Als het hier om gaat, spreken ze redelijk hetzelfde hoor.huisman schreef:En dus .....aan de kant blijven toekijken dat Afghanistan weer terugzakt in Taliban en al-Qaida Country. (experts zeggen trouwens zulke verschillende dingen dat ik daar maar niet op zou vertrouwen.)
Wij gaan naar Kunduz.
Re: Wij gaan naar Kunduz.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Op de hoorzitting was deze vraag helaas niet aan de orde, maar was de vraag: Gaat de missie zoals die nu geformuleerd is door of niet. Daar gaven de experts hun mening over. Dat er onenigheid is over het huidige voorstel, wil niet zeggen dat ze niet allen gelijk denken over een integrale aanpak (alleen, daar werd ze niet naar gevraagd, en dan zou de missie ook zo groot worden dat er zeker geen kamermeerderheid voor zou zijn)huisman schreef:De hoorzittingen gemist?memento schreef:Experts pleiten voor een echte aanpak, dus goede selectie van wie er agent mogen worden, goede opleiding van agenten, en het aanpakken van corruptie in de gerechtelijke macht. Als het hier om gaat, spreken ze redelijk hetzelfde hoor.huisman schreef:En dus .....aan de kant blijven toekijken dat Afghanistan weer terugzakt in Taliban en al-Qaida Country. (experts zeggen trouwens zulke verschillende dingen dat ik daar maar niet op zou vertrouwen.)
Als ik de Art100brief lees, plus de aanvulling, en ik zie wat deze door de Afghanen te recruteren mensen moeten leren in 8 plus 10 weken, dan kan ik zo'n training niet serieus nemen.huisman schreef:En dus .....aan de kant blijven toekijken dat Afghanistan weer terugzakt in Taliban en al-Qaida Country. (experts zeggen trouwens zulke verschillende dingen dat ik daar maar niet op zou vertrouwen.)
Van alfabetisering tot en met (mensen-)rechtskennis, grondrechten, schieten, fouilleren van vrouwen, verkeer regelen, financiële recherche, corruptiebestrijding en nog heel veel meer.
En dat in 18 weken......?
Plus een uitval van 40%, waarvan weer een deel overloopt naar de taliban.......
Gaan we een deel tbv de vijand en andere rebellen opleiden?
Na beéindiging van de training worden deze supermensen overgedragen aan een corrumperende mensenrechten schendende commandant.
Geloven we nu echt dat zo'n commandant deze mensen niet in zal zetten voor (para-) militaire acties?
Zeker in een (relatief rustig) oorlogsgebied, waar het geweld de afgelopen maanden toeneemt.
En daar staat onze MP garant voor dat dit niet in overvloedige mate zal gebeuren, terwijl de gouverneur op de hoorzitting te kennen heeft gegeven dat dit de praktijk van alle dag is.
Ik heb zo het idee dat een groot aantal politici denkt dat de Afghanen straks, dank zij onze inzet, geconfronteerd worden met flitspalen i.p.v. bermbommen.
Natuurlijk moeten we de Afghanen helpen, maar deze kostbare weg is heilloos.
Ik ben TEGEN. Bodemloze put, corrupte politiemensen, geïnspireerd door de taliban. Gewoon wegwezen daar. Geen geld in stoppen. Gebruik dat geld voor onze eigen binnenlandse veiligheid.
Dit zijn precies de argumenten van de PVV. Nederland wegwezen, de andere 47 landen van de coalitie het vuile werk laten opknappen, jammeren als radicale nederlandse moslimjongeren opgeleid worden in terroristenkampen in Afghanistan/Pakistan. Maar zelf veilig achter de geraniums blijven zitten.tukkertje schreef:Ik ben TEGEN. Bodemloze put, corrupte politiemensen, geïnspireerd door de taliban. Gewoon wegwezen daar. Geen geld in stoppen. Gebruik dat geld voor onze eigen binnenlandse veiligheid.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Op zich is dit geen argument. Tegenstanders vinden dat die 47 andere landen dat ook niet moeten doen.huisman schreef:Dit zijn precies de argumenten van de PVV. Nederland wegwezen, de andere 47 landen van de coalitie het vuile werk laten opknappen, jammeren als radicale nederlandse moslimjongeren opgeleid worden in terroristenkampen in Afghanistan/Pakistan. Maar zelf veilig achter de geraniums blijven zitten.tukkertje schreef:Ik ben TEGEN. Bodemloze put, corrupte politiemensen, geïnspireerd door de taliban. Gewoon wegwezen daar. Geen geld in stoppen. Gebruik dat geld voor onze eigen binnenlandse veiligheid.
Daar pleit ik zeker niet voor.huisman schreef:Dit zijn precies de argumenten van de PVV. Nederland wegwezen, de andere 47 landen van de coalitie het vuile werk laten opknappen, jammeren als radicale nederlandse moslimjongeren opgeleid worden in terroristenkampen in Afghanistan/Pakistan. Maar zelf veilig achter de geraniums blijven zitten.tukkertje schreef:Ik ben TEGEN. Bodemloze put, corrupte politiemensen, geïnspireerd door de taliban. Gewoon wegwezen daar. Geen geld in stoppen. Gebruik dat geld voor onze eigen binnenlandse veiligheid.
De PVV schreeuwt weer eens ongenuanceerd om zich heen.
Maar we kunnen beter een miljard uitgeven aan zinvolle missies dan een half miljard aan een missie met een gering nut, waarbij de veroorzakers van de ellende aldaar bovendien nog worden gesteund.
Ik vind het enigszins wrang dat we de taliban er afschieten, maar de corrupte regering van Karzai en zijn leger staande houden, en kadootjes geven idvv Korans etc.
Een regering die de bekering tot christendom bestraft met de doodstraf.
Maar goed, we leven dan ook in het weg-met-onszelf-tijdperk.
Een regering die de bekering tot christendom bestraft met de doodstraf.
Maar goed, we leven dan ook in het weg-met-onszelf-tijdperk.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
De NAVO is bezig met een exit-strategie. Dus of we op dit moment bepalen of dat over een aantal jaar doen, het effect zal hetzelfde blijven. Zolang Karzai aan de macht is, die middels stembusfraude aan de macht is gekomen en zeer corrupt is, hebben de Afghanen geen betrouwbare overheid.huisman schreef: En dus .....aan de kant blijven toekijken dat Afghanistan weer terugzakt in Taliban en al-Qaida Country. (experts zeggen trouwens zulke verschillende dingen dat ik daar maar niet op zou vertrouwen.)
=20066&tx_ttnews[backPid]=116&cHash=2f08a663deeda42f56b22f97338fb87a]Hier een fragment uit Pauw en Witteman, waarin Arnold Karskens en Ko Colijn de missie bespreken.
Het enige dat wordt bewerkstelligd met de missie is dat de terugkeer van de Taliban met enige jaren wordt uitgesteld, maar wel ten koste van duizenden doden en miljarden dollars. Totaal onzinnig die missie, als je het mij vraagt.
Gelukkig dat 6-6-1944 geen onzinnige missie werd gevonden. Verliezen 6-6 tot 20-6 1944Rambam schreef:De NAVO is bezig met een exit-strategie. Dus of we op dit moment bepalen of dat over een aantal jaar doen, het effect zal hetzelfde blijven. Zolang Karzai aan de macht is, die middels stembusfraude aan de macht is gekomen en zeer corrupt is, hebben de Afghanen geen betrouwbare overheid.huisman schreef: En dus .....aan de kant blijven toekijken dat Afghanistan weer terugzakt in Taliban en al-Qaida Country. (experts zeggen trouwens zulke verschillende dingen dat ik daar maar niet op zou vertrouwen.)
=20066&tx_ttnews[backPid]=116&cHash=2f08a663deeda42f56b22f97338fb87a]Hier een fragment uit Pauw en Witteman, waarin Arnold Karskens en Ko Colijn de missie bespreken.
Het enige dat wordt bewerkstelligd met de missie is dat de terugkeer van de Taliban met enige jaren wordt uitgesteld, maar wel ten koste van duizenden doden en miljarden dollars. Totaal onzinnig die missie, als je het mij vraagt.
US First Army verloren 24.126 man: 3082 gedood, 13.121 gewond en 7959 vermist.
Britten verloren 13.572 man: 1842 gedood, 8599 gewond en 3131 vermist
Canada verloor 2815 man: 363 gedood, 1359 gewond en 1093 vermist.
Maar ja, Europa bevrijden was natuurlijk veel belangrijker dan dat achterlijke Afghanistan.

tuurlijk, dat marshall plan heeft goed geld in het laatje gebracht.huisman schreef:Gelukkig dat 6-6-1944 geen onzinnige missie werd gevonden. Verliezen 6-6 tot 20-6 1944Rambam schreef:De NAVO is bezig met een exit-strategie. Dus of we op dit moment bepalen of dat over een aantal jaar doen, het effect zal hetzelfde blijven. Zolang Karzai aan de macht is, die middels stembusfraude aan de macht is gekomen en zeer corrupt is, hebben de Afghanen geen betrouwbare overheid.huisman schreef: En dus .....aan de kant blijven toekijken dat Afghanistan weer terugzakt in Taliban en al-Qaida Country. (experts zeggen trouwens zulke verschillende dingen dat ik daar maar niet op zou vertrouwen.)
Maar ja, Europa bevrijden was natuurlijk veel belangrijker dan dat achterlijke Afghanistan.
de USSR kon niets beginnen in Afghanistan en nu denken wij het wel even te klaren...?
de christenen in irak hadden het veel beter onder Saddam Hoessein dan nu, de helft is huis en haard ontvlucht.
Wat zijn wij toch goed, he?
Blair en Bush liefst vandaag nog berechten in de Haag.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
We hebben genoeg inspanningen geleverd lijkt me. Waarom moeten we daar heen. Wat brengt het ons. Niets. Taliban is niet uit te roeien. Ik zeg hek er omheen en wegwezen.huisman schreef:Dit zijn precies de argumenten van de PVV. Nederland wegwezen, de andere 47 landen van de coalitie het vuile werk laten opknappen, jammeren als radicale nederlandse moslimjongeren opgeleid worden in terroristenkampen in Afghanistan/Pakistan. Maar zelf veilig achter de geraniums blijven zitten.tukkertje schreef:Ik ben TEGEN. Bodemloze put, corrupte politiemensen, geïnspireerd door de taliban. Gewoon wegwezen daar. Geen geld in stoppen. Gebruik dat geld voor onze eigen binnenlandse veiligheid.
Het gaat hier niet om een bevrijdingsaktie hoor. Let wel, het is opleiden van criminele coke snuivende agenten.huisman schreef:Gelukkig dat 6-6-1944 geen onzinnige missie werd gevonden. Verliezen 6-6 tot 20-6 1944Rambam schreef:De NAVO is bezig met een exit-strategie. Dus of we op dit moment bepalen of dat over een aantal jaar doen, het effect zal hetzelfde blijven. Zolang Karzai aan de macht is, die middels stembusfraude aan de macht is gekomen en zeer corrupt is, hebben de Afghanen geen betrouwbare overheid.huisman schreef: En dus .....aan de kant blijven toekijken dat Afghanistan weer terugzakt in Taliban en al-Qaida Country. (experts zeggen trouwens zulke verschillende dingen dat ik daar maar niet op zou vertrouwen.)
Het gaat hier niet om een bevrijdingsaktie hoor. Let wel, het is opleiden van criminele coke snuivende agenten.huisman schreef:Gelukkig dat 6-6-1944 geen onzinnige missie werd gevonden. Verliezen 6-6 tot 20-6 1944Rambam schreef:De NAVO is bezig met een exit-strategie. Dus of we op dit moment bepalen of dat over een aantal jaar doen, het effect zal hetzelfde blijven. Zolang Karzai aan de macht is, die middels stembusfraude aan de macht is gekomen en zeer corrupt is, hebben de Afghanen geen betrouwbare overheid.huisman schreef: En dus .....aan de kant blijven toekijken dat Afghanistan weer terugzakt in Taliban en al-Qaida Country. (experts zeggen trouwens zulke verschillende dingen dat ik daar maar niet op zou vertrouwen.)
Zolang we Binnie himself niet eens kunnen vinden na 10 jaar zoeken, zouden we maar eens wat lager van de toren mogen gaan blazen...maar volgens mij willen we hem niet vinden, want dan is er geen reden voor oorlogje voeren meer, en we willen invloed in de regio.
mensenlevens tellen nauwelijks.
Iedere m2 is te zien vanuit de ruimte, dat weet jij als geen ander, Huisman.
,Binnie MOET te localiseren zijn.
mensenlevens tellen nauwelijks.
Iedere m2 is te zien vanuit de ruimte, dat weet jij als geen ander, Huisman.
,Binnie MOET te localiseren zijn.