Dat is ook precies hetzelfde als wat ik bedoel al drukte ik het misschien wat ongelukkig uit.......Joannah schreef:God kan niet liegen, dus alles wat hij zegt is waar, al dan niet in een voor de mens bevattelijke vorm.Afgewezen schreef:Ik weet niet of satan hierom zal lachen. Problemen onder de mat vegen is nooit een oplossing, vroeg op laat breekt zo'n houding je op, want de vragen blijven bestaan. Beter is een gelovig zoeken naar een antwoord dan een domweg negeren.Mariavt schreef:In Zijn Woord, de bijbel staan alleen de dingen opgetekend waarvan Hij het nodig vond dat we dat leerden. Laten we het daar maar bij houden, en ons hoofd erover breken. Want satan lacht als je gaat twijfelen aan dingen of zaken uit de bijbel die de Heere voor ons verborgen heeft gehouden.....
God heeft de mens niet verboden na te denken over Zijn schepping én over Zijn Woord en hoe die twee zich tot elkaar verhouden. Denk maar aan het gegeven dat de aarde om de zon draait (wat ook 'tegen' de Bijbel zou zijn).
maar God denkt niet zoals wij denken, en een dag is als 1000 jaren en andersom.
Andere dimensies, een oneindig tijds- en ruimtebeeld, zijn allemaal dingen die onze minusculitiet en beperktheid benadrukken.
De duivel maakte de mens al nieuwgierig naar meer kennis (van goed en kwaad), terwijl dat God dat nog zo verboden had.Laten wij dan ook niet bovenmatig wijs willen zijn, en ons bezig houden met vooruitkijken, ipv 6000 jaar achteruit. Neem het maar gewoon aan.Het staat er.
En het gaat er niet om om het onder de mat te vegen, nee omdat satan het liefst heeft dat we gaan twijfelen aan God's Woord, dus ik druk me wat dat betreft volgens mij niet verkeerd uit.....