Sterkte Lassie!Lassie schreef:Bedroefd, er is weer rouw gekomen in onze familie. Nu is mijn oma nog de enige van haar broers en zussen over.
Hoe is je stemming op dit moment?
-
Re: Hoe is je stemming op dit moment?
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Best vermoeid, door de vele prikkels die er de laatste tijd op mij afkomen. Ik voelde me gistermiddag tijdens mijn postwijk draaierig in mijn hoofd toen was er weer punt bereikt: ho! gas terug! Maar ja er zoveel verplichte dingen...

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Sterkte joh.Gijs83 schreef:Best vermoeid, door de vele prikkels die er de laatste tijd op mij afkomen. Ik voelde me gistermiddag tijdens mijn postwijk draaierig in mijn hoofd toen was er weer punt bereikt: ho! gas terug! Maar ja er zoveel verplichte dingen...
Probeer lichtpuntjes te zien.
Alle prikkels die je krijgt die negatief zijn, schrijf ze evt van je af. En zet dan een knop in. En laat nieuwe prikkels komen die positief zijn.
Dus laat de lente in je hoofd komen, door bijvoorbeeld even een eindje in de natuur te fietsen of wandelen, een mooie cd te luisteren, t hoeft allemaal niet lang te duren, maar gewoon even gericht op jezelf.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Nou Gijs, gratis consult! Wat wil je nog meer.henriët schreef:Sterkte joh.Gijs83 schreef:Best vermoeid, door de vele prikkels die er de laatste tijd op mij afkomen. Ik voelde me gistermiddag tijdens mijn postwijk draaierig in mijn hoofd toen was er weer punt bereikt: ho! gas terug! Maar ja er zoveel verplichte dingen...
Alle prikkels die je krijgt die negatief zijn, schrijf ze evt van je af. En zet dan een knop in. En laat nieuwe prikkels komen die positief zijn.
Dus laat de lente in je hoofd komen, door bijvoorbeeld even een eindje in de natuur te fietsen of wandelen, een mooie cd te luisteren, t hoeft allemaal niet lang te duren, maar gewoon even gericht op jezelf.

Zo werkt dat helaas niet bij iemand die moeite heeft om zoveel prikkels te "verwerken".henriët schreef:Sterkte joh.Gijs83 schreef:Best vermoeid, door de vele prikkels die er de laatste tijd op mij afkomen. Ik voelde me gistermiddag tijdens mijn postwijk draaierig in mijn hoofd toen was er weer punt bereikt: ho! gas terug! Maar ja er zoveel verplichte dingen...
@Gijs: probeer wat verplichte dingen uit te stellen of af te zeggen. Wat niet kan, dat kan niet !!
Dit kost zoveel energie, dat merk je zelf al doordat je vermoeid raakt.
Probeer zoveel mogelijk prikkels te vermijden, anders kom je in een neerwaartse spiraal, waar het misschien moeilijker uitkomen is.
Heb je niemand in je omgeving die je daarbij kan helpen ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Het werkt idd niet altijd zo, dat geef ik meteen toe.Mara schreef:Zo werkt dat helaas niet bij iemand die moeite heeft om zoveel prikkels te "verwerken".henriët schreef:Sterkte joh.Gijs83 schreef:Best vermoeid, door de vele prikkels die er de laatste tijd op mij afkomen. Ik voelde me gistermiddag tijdens mijn postwijk draaierig in mijn hoofd toen was er weer punt bereikt: ho! gas terug! Maar ja er zoveel verplichte dingen...
@Gijs: probeer wat verplichte dingen uit te stellen of af te zeggen. Wat niet kan, dat kan niet !!
Dit kost zoveel energie, dat merk je zelf al doordat je vermoeid raakt.
Probeer zoveel mogelijk prikkels te vermijden, anders kom je in een neerwaartse spiraal, waar het misschien moeilijker uitkomen is.
Heb je niemand in je omgeving die je daarbij kan helpen ?
maar ik blijf erbij dat je daar moet naar streven,
en uit ervaring weet ik dat het heilzaam is zeg maar.
Sommige prikkels overkom je en kun je niet uit de weg gaan!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Het verhaal is door de moderators ingekort. Op zich wel goed, maar het is wel een beetje half nu. Gaat nu gelukkig best redelijk goed. Alhoewel ik niet alle dingen van me af kan zetten. Als ik aan het piekeren sla, denk ik: hou op, ga door, wat anders doen en dat helpt best wel!henriët schreef:Sterkte joh.Gijs83 schreef:Best vermoeid, door de vele prikkels die er de laatste tijd op mij afkomen. Ik voelde me gistermiddag tijdens mijn postwijk draaierig in mijn hoofd toen was er weer punt bereikt: ho! gas terug! Maar ja er zoveel verplichte dingen...
verward met veel vraagtekens... Zit op dit moment overspannen thuis omdat het nogal een warboel van binnen is en ik eens helemaal tot rust moet komen. Daar komt dan nog bij dat mijn vriend een einde heeft gemaakt aan onze relatie..
Sterkte Droelie.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Droelie schreef:verward met veel vraagtekens... Zit op dit moment overspannen thuis omdat het nogal een warboel van binnen is en ik eens helemaal tot rust moet komen. Daar komt dan nog bij dat mijn vriend een einde heeft gemaakt aan onze relatie..
Sterkte!!!
- JolandaOudshoorn
Sterkte meid! Kleine tip: ga lekker de tuin in, dat kan je hoofd echt tot rust laten komen!Droelie schreef:verward met veel vraagtekens... Zit op dit moment overspannen thuis omdat het nogal een warboel van binnen is en ik eens helemaal tot rust moet komen. Daar komt dan nog bij dat mijn vriend een einde heeft gemaakt aan onze relatie..
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Sterkte Droelie. *knuffel*
Op dit moment is mijn schema zo:
smorgens uitslapen + thuis wat rommelen
smiddags proberen wat leuks te ondernemen (wandelen, vriendin bezoeken, fietsen, skaten enz)
savonds ben ik dan gewoon helemaal uitgeput
Zometeen moet ik naar de bedrijfsarts, aan de hand wat hij zegt vertrek ik waarschijnlijk voor 2 weken ofzo uit Zeeland...
smiddags proberen wat leuks te ondernemen (wandelen, vriendin bezoeken, fietsen, skaten enz)
Zometeen moet ik naar de bedrijfsarts, aan de hand wat hij zegt vertrek ik waarschijnlijk voor 2 weken ofzo uit Zeeland...
Heel veel sterkte DroelieDroelie schreef:Op dit moment is mijn schema zo:

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!