Wat doen we vandaag?

Desiree

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Desiree »

Mooi zoals je dat kunt zien... Ik dacht eraan, maar ik vind dat je zoiets zelf moet kunnen zeggen, anders kan het zo verdrietig zijn voor iemand die er nog niet aan toe is om zo narigheid te kunnen zien.

Wat heb je dan precies? Of wil je dat niet zo uitgebreid zeggen op het forum?
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

-DIA-

Bericht door -DIA- »

Desiree schreef:Mooi zoals je dat kunt zien... Ik dacht eraan, maar ik vind dat je zoiets zelf moet kunnen zeggen, anders kan het zo verdrietig zijn voor iemand die er nog niet aan toe is om zo narigheid te kunnen zien.

Wat heb je dan precies? Of wil je dat niet zo uitgebreid zeggen op het forum?
Laten we er maar wat het zwijgen toe doen.
Ik weet ook niet wie er allemaal meelezen.
Wellicht meer dan waar ik zelf erg in heb.

Dus ja, als het mag, zwijg ik nu liever een beetje.
Wellicht niet verkeerd.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Desiree

Bericht door Desiree »

oké, sterkte!
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Mara

Bericht door Mara »

Wachten....... wachten.......wachten........
Dankzij gebrekkige communicatie in een ziekenhuis, onnodig lang.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
sirdanilot

Bericht door sirdanilot »

^ In NL ziekenhuizen valt het meestal nog wel mee. In België (wij gingen altijd naar het ziekenhuis in Gent, het dichtstbijzijnde grote ziekenhuis dat mijn zeldzame oogziekte kon behandelen) is er een standaard wachttijd van zo'n 3 uur, ik heb ook wel eens 6 uur moeten wachten, op een operatie. De medische zorg is echter dan wel weer uitstekend.
We waren door de sneeuw ook een keer drie uur (!) te laat, maar dat was geen enkel probleem, we werden een half uurtje later geholpen ;)
-DIA-

Bericht door -DIA- »

sirdanilot schreef:^ In NL ziekenhuizen valt het meestal nog wel mee. In België (wij gingen altijd naar het ziekenhuis in Gent, het dichtstbijzijnde grote ziekenhuis dat mijn zeldzame oogziekte kon behandelen) is er een standaard wachttijd van zo'n 3 uur, ik heb ook wel eens 6 uur moeten wachten, op een operatie. De medische zorg is echter dan wel weer uitstekend.
We waren door de sneeuw ook een keer drie uur (!) te laat, maar dat was geen enkel probleem, we werden een half uurtje later geholpen ;)
Er geven nogal wat mensen de voorkeur aan Belgische ziekenhuizen. Ook predikanten, als je
zo wat jaargangen van kerkbladen leest. Zouden die zoveel beter zijn dan de Nederlandse?
Ik bedoel maar, als je zoals destijds ds. T. Klok die van Urk naar België ging, dan moet daar
toch wel een goede reden voor zijn dunkt me.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
sirdanilot

Bericht door sirdanilot »

Nou nou, van Urk naar België is wel een heel eind zeg ! Wij gingen simpelweg naar Gent in België omdat dat vanuit Terneuzen nu eenmaal de dichtstbijzijnde grote stad is; ik heb echter ook ervaring in Leiden (LUMC) en in het streekziekenhuisje in Terneuzen; in dat laatste werken overigens vooral Belgische artsen, dus dat is een beetje hetzelfde.

België is gewoon een vooraanstaand land op het gebied van medische zorg, ook voor zeldzamere ziekten. De opleiding geneeskunde is in België van véél hoger niveau dan in Nederland. Kijk, als je iets routinematigs moet laten doen, dan hoef je echt niet naar België, laat dat dan doen in het lokale streekziekenhuis (dat deed ik ook in Terneuzen); maar voor lastigere zaken, zeker als de NL artsen geen antwoord geven, dan kan het toch een uitkomst bieden.

Ik heb altijd de ervaring gehad dat men meer tijd neemt in België; dat uit zich in langere wachttijden (boek of puzzel meenemen dus!), maar ook meer tijd zodra je aan de beurt bent. Er komen vaak verschillende artsen kijken, soms ook artsen in opleiding. Als er iets lastigers of ernstigers is, dan komt het 'afdelingshoofd' kijken; bij mij was dat een statige professor in pak, die duidelijk erg veel ervaring had in de oogheelkunde. Men legt heel goed uit wat er precies aan de hand is, welke medicijnen er nodig zijn, wat die doen; en in het geval van een operatie ook wat er precies wordt gedaan.
Men plant ook alle afspraken altijd op één dag. Stel je moet een oogmeting, oogdrukmeting, gezichtsveldonderzoek, iets met contactlenzen... in NL heb je dan vaak verschillende afspraken, maar in België moet je dan gewoon één lange dag uittrekken en dan ben je klaar. Vervolgcontroles waren voor mij altijd gewoon in het streekziekenhuis in Terneuzen, de communicatie verliep goed.

Opname in een ziekenhuis is nooit plezierig, maar in België al een stuk meer dan in NL. Zo is het eten in vergelijking met NL ziekenhuizenprak prima. Toen ik als kind werd opgenomen was er ook erg veel aandacht voor mij.

Volgens mij wordt het gewoon allemaal vergoed door de zorgverzekering, dus als je iets hebt waarvan de NL artsen niet weten wat het is, zou ik zeggen; niet geschoten is altijd mis. Hooguit ben je voor niks een paar uur heen en weer gereden, zo erg zou dat nu ook weer niet zijn. ;)
Ik heb overigens op meer afdelingen ervaring dan alleen oogheelkunde, al is die laatste door mijn zeldzame oogziekte (0,4% van de mensen krijgt die...) wel de meest bezochte, helaas.
helma

Bericht door helma »

Ik denk dat vooral mensen die niet in het ziekenfonds zitten liever naar België gaan, omdat de zorgkosten daar veel minder hoog zijn.
Om die reden gaan verschillende mensen ook hier vandaan naar de tandarts in België.
Als dat zelfs lonend is, ondanks de benzinekosten, dan moet het toch wel een en ander schelen....
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

De wachtlijsten in Belgie zijn ook minder lang.
Verder denk ik niet dat de zorg in Belgie vee hoger is. Ik heb prima ervaringen in het ziekenhuis, zowel qua verpleging als behandeling.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

-DIA- schreef:
sirdanilot schreef:^ In NL ziekenhuizen valt het meestal nog wel mee. In België (wij gingen altijd naar het ziekenhuis in Gent, het dichtstbijzijnde grote ziekenhuis dat mijn zeldzame oogziekte kon behandelen) is er een standaard wachttijd van zo'n 3 uur, ik heb ook wel eens 6 uur moeten wachten, op een operatie. De medische zorg is echter dan wel weer uitstekend.
Er geven nogal wat mensen de voorkeur aan Belgische ziekenhuizen. Ook predikanten, als je
zo wat jaargangen van kerkbladen leest. Zouden die zoveel beter zijn dan de Nederlandse?
Ik bedoel maar, als je zoals destijds ds. T. Klok die van Urk naar België ging, dan moet daar
toch wel een goede reden voor zijn dunkt me.
Het is goedkoper voor als je niet verzekerd bent.
Voordeel is niet voor elke handeling terug hoeven, als de arts ter plekke beslist dat er een foto gemaakt moet worden, of een scan of een bloedonderzoek of dat een ander er naar moet kijken, dan wordt dat meest van tijd ter plekke op dezelfde dag geregeld, en dat scheelt een hoop ge-emmer t.o.v. Nederland.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
huisman

Bericht door huisman »

Uitrusten van de vakantie....pfff wat wordt je daar moe van. :sweat
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara

Bericht door Mara »

huisman schreef:Uitrusten van de vakantie....pfff wat wordt je daar moe van. :sweat
Was het zo erg? :haha
Meestal zijn het de (jonge) moeders die dit zeggen.
Want er gaat veel gewoon door in de vakantie, de was, het eten, de kinderen die op hun knie vallen, verkouden worden, ruzie krijgen met andere kinderen....
Maar jij zit toch niet meer in die fase? ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

huisman schreef:Uitrusten van de vakantie....pfff wat wordt je daar moe van. :sweat
Ik zat juist dit weekend te denken: Ik heb huisman een tijd niet gezien. Zou-ie nu echt van het forum af zijn?
Maar nee... :OO3
huisman

Bericht door huisman »

Afgewezen schreef:
Ik zat juist dit weekend te denken: Ik heb huisman een tijd niet gezien. Zou-ie nu echt van het forum af zijn?
Maar nee... :OO3
Je bent idd nog niet van mij af...
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Eerste vakantiedag. Beetje ziekenboeg in huize Anker. We doen daarom maar rustig aan.
Plaats reactie