Ehm, dit topic heeft wel meer pagina's dan alleen de laatste. Bovendien zijn er meer topics die daarover gaan.Floppy schreef:Prima. De Theologische verschillen dan graag! Wie eerst?
Kritiek op de HSV inhoudelijk gewogen
Re: Kritiek op de HSV inhoudelijk gewogen
Ik meen dat je bedoelt: de theologische verschillen tussen de HSV en SV?Floppy schreef:Prima. De Theologische verschillen dan graag! Wie eerst?-DIA- schreef:Als er niets gezegd wordt, en dus de theologische verschillen verzwegen worden, is het ook niet vreemd dat de gemeente het 'normaal' gaat vinden om de HSV te gebruiken. Blijkbaar ziet men in die gemeentes niet het verschil met de Statenvertaling.rekcor schreef:Ik wordt hier verdrietig van!-DIA- schreef:Het zou in onze gemeente
echt niet bestaan kunnen om met de HSV aan te komen. Er wordt hier vanaf de kansel
ernstig voor gewaarschuwd.
Wat moet ik serieus nemen?Tiberius schreef:Waarmee wil je opschieten? Met de promotie van de HSV?
Als Keesjanm mijn bericht serieus neemt, is het wat mij betreft goed.
Mijn bericht.keesjanm schreef:Wat moet ik serieus nemen?Tiberius schreef:Waarmee wil je opschieten? Met de promotie van de HSV?
Glimlach jij nooit inwendig als er wat middelmatigs gezegd wordt?Tiberius schreef:Mijn bericht.keesjanm schreef:Wat moet ik serieus nemen?Tiberius schreef:Waarmee wil je opschieten? Met de promotie van de HSV?
Ik heb nergens beweerd volgens mij dat ik boven alle domheid verheven ben.keesjanm schreef:Glimlach jij nooit inwendig als er wat middelmatigs gezegd wordt?Tiberius schreef:Mijn bericht.keesjanm schreef:Wat moet ik serieus nemen?Tiberius schreef:Waarmee wil je opschieten? Met de promotie van de HSV?
Vind je glimlachen om iets middelmatigs, dom?Tiberius schreef:Ik heb nergens beweerd volgens mij dat ik boven alle domheid verheven ben.keesjanm schreef:Glimlach jij nooit inwendig als er wat middelmatigs gezegd wordt?Tiberius schreef:Mijn bericht.keesjanm schreef:[
Wat moet ik serieus nemen?
Ja.rekcor schreef:
Ik meen dat je bedoelt: de theologische verschillen tussen de HSV en SV?
Volgens mij gaan we hier inderdaad behoorlijk off-topic.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Het domme zit hem niet in 1, maar in 3 dingen:keesjanm schreef:Vind je glimlachen om iets middelmatigs, dom?
1. het feit, dat je de waarschuwing van een predikant tegen een minder betrouwbare vertaling als iets middelmatigs bestempelt.
2. het feit, dat je om een waarschuwing van een predikant gaat zitten glimlachen
en, last but not least, 3. dat je dat hier met ons deelt.
Het off-topic gaan ligt vooral aan de moderatorTiberius schreef:Het domme zit hem niet in 1, maar in 3 dingen:keesjanm schreef:Vind je glimlachen om iets middelmatigs, dom?
1. het feit, dat je de waarschuwing van een predikant tegen een minder betrouwbare vertaling als iets middelmatigs bestempelt.
2. het feit, dat je om een waarschuwing van een predikant gaat zitten glimlachen

Glimlachen is beter dan de felle kritiek die soms klinkt. Vind je niet?
U refereerde aan theologische verschillen tussen SV en HSV; om weer on-topic te komen, kunt u daarvan een voorbeeld noemen?-DIA- schreef:Volgens mij gaan we hier inderdaad behoorlijk off-topic.
De ene domheid kan de andere niet opzij schuiven.keesjanm schreef:Het off-topic gaan ligt vooral aan de moderatorTiberius schreef:Het domme zit hem niet in 1, maar in 3 dingen:keesjanm schreef:Vind je glimlachen om iets middelmatigs, dom?

En inderdaad, de felle kritiek die je hier hoort door HSV-aanhangers is eveneens een trieste zaak. Maar dat had ik eerder in dit topic al beaamd.
Of het off-topic is, weet ik niet. Wanneer mensen spreken in termen van opgezadeld met SV, etc, valt er m.i. nog een hele weg te gaan.
Goed, dan zijn we het uiteindelijk toch gedeeltelijk eensTiberius schreef:De ene domheid kan de andere niet opzij schuiven.keesjanm schreef:Het off-topic gaan ligt vooral aan de moderatorTiberius schreef:Het domme zit hem niet in 1, maar in 3 dingen:keesjanm schreef:Vind je glimlachen om iets middelmatigs, dom?
En inderdaad, de felle kritiek die je hier hoort door HSV-aanhangers is eveneens een trieste zaak. Maar dat had ik eerder in dat topic al beaamd.

Ik blijf rustig glimlachen, mocht het weer eens gebeuren. Maar gezien de namen van de komende gastpredikanten zal het niet vaak meer voorkomen. Gelukkig maar. Ze hebben wel een betere Boodschap te brengen.