Wist je dat........[4]
Re: Wist je dat........[4]
...100 jaar geleden New Mexico de Grondwet van de Verenigde Staten van Amerika ratificeerde en tot de Unie toetrad als 47ste staat?
...35 jaar geleden 242 intellectuelen in Tsjecho-Slowakije het manifest Charta 77 ondertekenden waarin ze onder meer toepassing van de mensenrechten eisten?
...105 jaar geleden in Rome Maria Montessori(1870-1952; Italiaans arts en pedagoge) haar eerste school opende waar ze haar didactische hervormingsplannen wilde verwezenlijken?
...we 80 jaar geleden ruim 12 uren achtereen neerslag hadden?
...het Urker mannenkwartet met Gerwin vd Plaats vanavond optreden in de orgelzaal van Booy in Alkmaar?
...de volgende predikanten 1 dezer dagen over een beroep moet beslissen?
-Ds.P.van Ruitenburg over Veenendaal
-Ds.B.Labee over Apeldoorn en Hilversum
-Ds.M.Joosse over Beekbergen
-Ds.A.Schot over Nijkerk
...er no meer beslissingen wachtende zijn?
...je morgen met Staatsbosbeheer varend naar wintervogels kunt kijken in de omgeving van het vestingstadje Willemstad?
...een postwijkbewoner van mij over die plaatsje een boek heeft geschreven(http://www.literatuurplein.nl/boekdetai ... kId=799574)?
...The Martin Mans Formation en Jantine Kalkman morgenmiddag een concert in Lemelerveld geven?
...er morgenavond in Gouda door de JBGG weer 'Zin-in' avond wordt georganiseerd met Ds.J.IJsselstein?
...35 jaar geleden 242 intellectuelen in Tsjecho-Slowakije het manifest Charta 77 ondertekenden waarin ze onder meer toepassing van de mensenrechten eisten?
...105 jaar geleden in Rome Maria Montessori(1870-1952; Italiaans arts en pedagoge) haar eerste school opende waar ze haar didactische hervormingsplannen wilde verwezenlijken?
...we 80 jaar geleden ruim 12 uren achtereen neerslag hadden?
...het Urker mannenkwartet met Gerwin vd Plaats vanavond optreden in de orgelzaal van Booy in Alkmaar?
...de volgende predikanten 1 dezer dagen over een beroep moet beslissen?
-Ds.P.van Ruitenburg over Veenendaal
-Ds.B.Labee over Apeldoorn en Hilversum
-Ds.M.Joosse over Beekbergen
-Ds.A.Schot over Nijkerk
...er no meer beslissingen wachtende zijn?
...je morgen met Staatsbosbeheer varend naar wintervogels kunt kijken in de omgeving van het vestingstadje Willemstad?
...een postwijkbewoner van mij over die plaatsje een boek heeft geschreven(http://www.literatuurplein.nl/boekdetai ... kId=799574)?
...The Martin Mans Formation en Jantine Kalkman morgenmiddag een concert in Lemelerveld geven?
...er morgenavond in Gouda door de JBGG weer 'Zin-in' avond wordt georganiseerd met Ds.J.IJsselstein?
Normaal gesproken niet dan?Erasmiaan schreef:- de Saambinder deze week een bijzonder mooie inhoud heeft...!

Ik vond het weinig bevindelijk, eerlijk gezegd.Erasmiaan schreef:- de Saambinder deze week een bijzonder mooie inhoud heeft...!
Verder wel mooie dingen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
... het laat is geworden vanavond
... dat ik vanavond nog een bijzondere preek hoorde van ds. J. Spaans
... dat ds. J.M.D. de Heer heeft gemeend te moeten bedanken voor Rijssen-West...
... dat het me een goede zaak kijkt als ik nu eens naar bed ga...
... dat ik vanavond nog een bijzondere preek hoorde van ds. J. Spaans
... dat ds. J.M.D. de Heer heeft gemeend te moeten bedanken voor Rijssen-West...
... dat het me een goede zaak kijkt als ik nu eens naar bed ga...
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Hij heeft nu bedankt.claus schreef:Ja, Tiberius, dat klopt. Geen van de ons beschikbaar staande bronnen heeft al iets gemeld over zijn beslissing. Mogelijk dat iemand van de forumleden, uit Rijssen bijvoorbeeld, iets meer weet.
Ds. De Heer bedankt altijd iets later dan je op grond van de ledenvergadering zou berekenen.
Luther schreef:Ik vond het weinig bevindelijk, eerlijk gezegd.Erasmiaan schreef:- de Saambinder deze week een bijzonder mooie inhoud heeft...!

Even los de koppeling met de SB. Als er veel onderwijs wordt gegeven, hoeft dat toch niet te zeggen dat iets bevindelijk is? Dan kom je tot de vervolg vraag wat is dan bevinding? ........... komt een nieuw topicErasmiaan schreef:Luther schreef:Ik vond het weinig bevindelijk, eerlijk gezegd.Erasmiaan schreef:- de Saambinder deze week een bijzonder mooie inhoud heeft...!Heel veel onderwijs aangaande Christus. En dan vind jij het "weinig bevindelijk".

Typisch voorbeeld hoe mensen langs elkaar heenpraten.
En het artikel van ds. De Heer "DE WAAKZAAMHEID VAN WALCHEREN", over de Walcherse Artikelen, vond ik ookErasmiaan schreef:- de Saambinder deze week een bijzonder mooie inhoud heeft...!
- o.a. de meditatie, de rubriek van overzee en het stuk van ds. W. Visscher erg lezenswaardig zijn.
heel lezenswaardig. Het zou wel eens goed zijn als het in een bredere kring dan alleen in de Saambinderkring
werd gelezen.Ik zou het (kost wel wat typwerk) wel uit willen typen voor plaatsing hier. Maar ik vrees dat mij
daar de tiijd voor gaat ontbreken...
Ik heb genoeg aan de 3FvE, De GG lijkt langzaamerhand wel de PKN met al zijn semi-belijdenisgeschriften. Misschien tijd voor een HersteldGG-DIA- schreef:En het artikel van ds. De Heer "DE WAAKZAAMHEID VAN WALCHEREN", over de Walcherse Artikelen, vond ik ookErasmiaan schreef:- de Saambinder deze week een bijzonder mooie inhoud heeft...!
- o.a. de meditatie, de rubriek van overzee en het stuk van ds. W. Visscher erg lezenswaardig zijn.
heel lezenswaardig. Het zou wel eens goed zijn als het in een bredere kring dan alleen in de Saambinderkring
werd gelezen.Ik zou het (kost wel wat typwerk) wel uit willen typen voor plaatsing hier. Maar ik vrees dat mij

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
.... dat je nu iets zegt wat heel onterecht is. Die artikelen zijn ook belangrijk geweesthuisman schreef:Ik heb genoeg aan de 3FvE, De GG lijkt langzaamerhand wel de PKN met al zijn semi-belijdenisgeschriften. Misschien tijd voor een HersteldGG-DIA- schreef:En het artikel van ds. De Heer "DE WAAKZAAMHEID VAN WALCHEREN", over de Walcherse Artikelen, vond ik ookErasmiaan schreef:- de Saambinder deze week een bijzonder mooie inhoud heeft...!
http://www.kerkrecht.nl/main.asp?pagety ... 3982&page=
en
http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... n_1_566967
Misschien tijd voor een HersteldHuisman. 

Ik is geen kerkverbandTiberius schreef:Misschien tijd voor een HersteldHuisman.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mijn eerste opmerking was met een knipoog. Maar er zit wel een serieuze ondertoon in. De kerken van de afscheiding zijn kerken van de 3FvE. Als zij uitspraken doen mogen zij zich daarop beroepen. De kritiek op verschillende leeruitspraken van de GG is vaak dat zij die doen met een beroep op b.v de Walcherse artikelen of de Westminster confessie. Zie b.v onderstaand citaat uit het RD.Auto schreef:.... dat je nu iets zegt wat heel onterecht is. Die artikelen zijn ook belangrijk geweesthuisman schreef:Ik heb genoeg aan de 3FvE, De GG lijkt langzaamerhand wel de PKN met al zijn semi-belijdenisgeschriften. Misschien tijd voor een HersteldGG-DIA- schreef:En het artikel van ds. De Heer "DE WAAKZAAMHEID VAN WALCHEREN", over de Walcherse Artikelen, vond ik ookErasmiaan schreef:- de Saambinder deze week een bijzonder mooie inhoud heeft...!
http://www.kerkrecht.nl/main.asp?pagety ... 3982&page=
en
http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... n_1_566967
De Walcherse artikelen zijn weinig bekend gebleven totdat ds. G. H. Kersten ze opnieuw uitgaf in de editie van J. J. Brahé (1758). Hij beriep zich op deze artikelen om de eigen leeruitspraken van de Gereformeerde Gemeenten in 1931 te kunnen legitimeren
Een link naar dit artikel? Ik lees het wel graag in de context....huisman schreef:De Walcherse artikelen zijn weinig bekend gebleven totdat ds. G. H. Kersten ze opnieuw uitgaf in de editie van J. J. Brahé (1758). Hij beriep zich op deze artikelen om de eigen leeruitspraken van de Gereformeerde Gemeenten in 1931 te kunnen legitimeren